باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,162 بازدید
در امور حقوقی شرکت ها توسط
با سلام .

من یکی از سهامداران شرکت سهامی خاص هستم با 20% من و.همسر و دخترم هر کدام 5% جمعا 30%سهام تاسیس کردیم و طی اختلافی که با دو شریک.دیگر که 70در صد سهام را دارند  بوجود آمد .غیابا از مدیریت شرکت برکنار شدم با گذشت 1/5سال از تاسیس شرکت هیچ گونه حسابرسی نشده و سود وزبانی به  اینجانبان اعلام نشده . و لی خبر دارم شرکت همچنان در حال فعالیت و صدور چک هایی شرکت هست .ولی من هیچ اطلاع از فعالیت و درآمد حاصله ندارم .

لذا تقاضای طرح شکایت دارم .چکار باید شکایت کنم و  چه مطالب را در شکواییه مطرح کنم  تا حقوق پایمال شده را  از سهامی که داریم مطالبت کنیم.؟
2.آیا من میتوانم به وکالت از طرف زن و دخترم در دادگاه  طرح شکایت از شرکت فوق بکنم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

ابتدا با مراجعه به شرکت ترازنامه سال مالی قبل را جهت بررسی وضعیت مالی شرکت مطالبه و مطالعه کنید تا دریابید که شرکت در سال مالی گذشته چه میزان سود قابل تقسیم داشته است. پس از دریافت مبلغ سود قابل تقسیم شرکت به نسبت سهامی که دارید پرداخت سود به خود را مطالبه نمایید چنانچه پرداختی از طرف شرکت صورت نگرفت دادخواست مطالبه سود حاصله از سهام خود را به دادگاه برای مبلغ بیشتر از بیست میلیون تومان و در موارد کمتر به شورای حل اختلاف محل شرکت ارایه دهید.

در دادگاه صرفا وکلای دادگستری می توانند به وکالت از افراد دیگر اقامه دعوی نمایند. در خصوص دخترتان چنانچه به بلوغ نرسیده باشند شما می توانیدبه ولایت از فرزندتان طرح دعوا کنید.
سوال شده آبان 19, 2018 در امور حقوقی شرکت ها توسط (110 امتیاز) آیا اخراج سهامدار در شرکت سهامی خاص بدون اجازه وی امکان پذیر است ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 357 بازدید
سوال شده شهریور 24, 2017 در امور حقوقی شرکت ها توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
سوال شده اسفند 21, 2018 در سایر توسط bahare (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 400 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...