باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
701 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (130,930 امتیاز)
گذاشتن دوباره کلمه کلیدی توسط
سلام ممنون از پاسخ های خوبتون
ماده 100 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,330 امتیاز)

سلام

ماده 100 قانون آیین دادرسی كیفری : شاكی می‌تواند در هنگام تحقیقات، شهود خود را معرفی و ادله‏اش را اظهار كند و در تحقیقات حضور یابد، صورتمجلس تحقیقات مقدماتی یا سایر اوراق پرونده را كه با ضرورت كشف حقیقت منافات ندارد، مطالعه كند و یا به هزینه خود از آنها تصویر یا رونوشت بگیرد.

 

تبصره 1 ماده 100 قانون آیین دادرسی کیفری : در صورت درخواست شاكی، چنانچه بازپرس مطالعه یا دسترسی به تمام یا برخی از اوراق پرونده را منافی با ضرورت كشف حقیقت بداند، با ذكر دلیل، قرار رد درخواست را صادر می‌كند. این قرار، حضوری به شاكی ابلاغ می‌شود و ظرف سه روز قابل اعتراض در دادگاه صالح است. دادگاه مكلف است در وقت فوق‌العاده به اعتراض رسیدگی و اتخاذ تصمیم كند. تصمیم دادگاه قطعی است.

تبصره 2 ماده 100 قانون آیین دادرسی کیفری : ارائه اسناد و مدارك طبقه‌بندی شده و اسناد حاوی مطالب مربوط به تحقیقات جرایم منافی عفت و جرایم علیه امنیت داخلی‌ و خارجی به شاكی ممنوع است.

تبصره 3 ماده 100 قانون آیین دادرسی کیفری : شاكی باید از انتشار مطالب و مداركی كه انتشار آنها به موجب شرع یا قانون ممنوع است امتناع كند، مگر در مقام احقاق حق خود در مراجع صالح

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...