باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,190 بازدید
در دیه توسط (100 امتیاز)
باسلام

مابرای دریافت دیه تصادف منجربه فوت درشرکت بیمه تشکیل پرونده دادیم اما بعدازسه ماه ازقطعیت رأی وتشکیل پرونده شرکت بیمه علی رغم حکم دادگاه هم به بهانه تقلب راننده درجابجایی وسیله دخیل درتصادف ازپرداخت دیه خودداری میکنند،راننده مقصرهم که باادعای داشتن بیمه نامه اصلا براش مهم نیست که به پرداخت دیه محکوم شده است،

قاضی اجرای احکام هم میگه که نه میتونم شرکت بیمه را الزام به پرداخت کنم نه راننده را جلب کنم،توروخدا ما رو راهنمایی کنید ما بایدچکارکنیم؟!پایمال نشه خون پدرما!!!
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (4,540 امتیاز)
درود بر شما

عرض تسلیت و تعزیت

در قانون و شرع مقدس  قاعده ی "بَیِّن عَلی مِنِ المُدَعی" بار اثبات ادعای هر شخص رو بر عهده همون شخص قرارداده است .

اگر بیمه مدعی این ادعاست که تقلب در ماهیت تصادف وجود دارد باید به رای اعتراض میکرد و با ادله قانونی تقلب رو اثبات میکرد .

در ماده ۱۵ قانون بیمه ثالث۹۵ تصریح شده

بیمه گر و صندوق مکلفند بدون اخذ تضمین و رضایت دیه را به زیاندیده بپردازند و پس ازآن از مسبب حادثه مبلغ پرداختی را از طریق‌مراجع قانونی دریافت کنند

اگر به رای اعتراضی نزده پس نمیتونه از پرداخت دیه امتناع کنه . درقانون برای پرداخت دیه مقتول ناشی از جنایات غیر عمد ۲سال باشرط پرداخت نیمی در پایان سال اول مهلت داده شده است . اجرای احکام نمیتونه تا پایان سال اول نه مینونه متهم رو الزام به پرداخت کنه و نه بیمه گر  رو . اما در پایان سال اول در اجرای بند ب ماده ۴۸۸ قانون مجازات اسلامی ۹۲  میتواند راننده مقصر را تا پرداخت نیمی از دیه جلب و حبس نماید .

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...