باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
8,277 بازدید
در امور حقوقی قرارداد توسط (100 امتیاز)
با عرض سلام

پدرم به خاطر اطلاعات پایین که دارد اقدام به بستن قرارداد خصوصی با وکیلی کرده که برای پرونده ملکی و شکایت از شهرداری می باشد

این وکیل با پدرم 27 درصد کل خسارت گرفته شده بعد از حکم از شهرداری بسته که حدود یک سوم کل خسارت است . با این حساب وکیل از ما که یکی از وراث هستیم بیشتر گیرش میاد . اگر بخوام قرارداد رو فسخ کنم به چه شکل هست ؟ ایا به جز حق قانونی چند جلسه ای که کار دادگاهی کرده و هنوز اول کار هست و هیچ حکمی هنوز در کار نیست چیزی باید پرداخت کنم ؟

میخوام وکیلم را عوض کنم و به وکیل دیگه ای طبق تعرفه قانونی واگذار کنم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

فسخ قرارداد وکالت پدر شما با وکیل دادگستری به این بستگی دارد که چنین اختیاری در قرارداد گذاشته شده باشد و یا خیر معمولا در این موارد به جهت اینکه اجر و زحمات وکیل با عزل یکباره موکل نادیده گرفته نشود شرطی با این مضمون در قرارداد گذارده می شود که با عزل موکل وکیل می تواند کلیه حق الوکاله را دریافت نماید. لذا ابتدا بهتر است قرارداد منعقده میان پدر خود و وکیل مذکور را مورد بررسی قرار دهید و متناسب شرایط قرارداد اقدامات متناسب را انجام دهید.

طبق تعرفه توافق وکیل و موکل در خصوص حق الوکاله معتبر است و با عنایت به اینکه تعرفه وکلا بیش از یازده سال است که تغییر نکرده است عملا امروزه قابل استفاده نمی باشد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 3,619 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 879 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 214 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...