باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,241 بازدید
در حقوقی چک و سفته توسط
ویرایش شده توسط
با عرض سلام و خداقوت

من یک تصادف داشتم که منجر به شکستگی استخوان بینی که بدون عیب درمان پیدا کرده و طبق نظریه پزشک قانونی برای آن 4درصد دیه تعیین شد ولی دادنامه صادره از دادگاه 10درصد لحاظ کرد وبعداز ابلاغ به اداره بیمه و گذشت فرصت 20روزه اعتراض رای دادگاه قطعی شد و به اجرا احکام و از آنجا به بیمه رفت حالا که وقت پرداخت دیه شده دفتر بیمه مگه به دلیل اختلاف نظریه بیم پزشکی قانونی و دادگاه باید رای اصلاح شود و همچنین اظهار داشت که دیه شکستگی بینی ارش دارد مقدر نیست الان دوماه از تشکیل پرونده در بیمه میگذره بنظر شما مشاورین محترم من چکار باید بکنم؟آیا رای که قطعی شد قابل اصلاح میباشد؟در قانون مجازات اسلامی دیه شکستگی بینی 10درصد ذکر شده
قاضی مربوط به پروندم گفت که باید 10درصد اجرا بشه..پس چرا بیمه اذیت میکنه. ....کمکم کنید
ممنون
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

شما از طریق اجرای احکام دادگستری پیگیر اجرا باشید. چنانچه بیمه به رای اصداری اعتراضی دارد باید از طرق قانونی جهت اعتراض و اصلاح دادنامه اقدام نماید. بعد از قطعی شدن رای طرقی برای اصلاح دادنامه وجود دارد.
0 امتیاز
توسط (420 امتیاز)
با سلام

اولا اینکه اختلاف در مقدار شکستگی بینی مابین 4 و 10 درصد اخیرا با رای وحدت رویه حل شد و حتی اگر بیمه اعتراض ثالث بکند اعتراض آنها بعنوان یک اعتراض واهی محسوب خواهد شد و همان 10 درصد به شما تعلق خواهد گرفت.

ثانیا: طبق قانون بیمه شخص ثالث اعتراض ثالث مانع از اجرای حکم نیست و در صورت تاخیر در پرداخت دیه، بیمه مکلف است به ازای هر روز تاخیر نیم در هزار جریمه علاوه از اصل دیه پرداخت کند.

شما میتوانید نسبت به مطالبه جریمه اقدام کنید. چون بیمه مکلف است حداکثر بیست روز بعد از قطعی شدن حکم دیه را پرداخت کند و در غیر اینصورت مشمول پرداخت جریمه می باشد.

با تشکر

منصور حیدری

مدیر عامل موسسه حقوقی حامی تصادفات صدرا

در صورت درخواست مشاوره تلفنی و یا حضوری با هماهنگی از طریق همین سایت در خدمت خواهم بود.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...