باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
673 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (110 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط

سلام خانمی با مدرک تحصیلی بالا از سال ۹۰ در یک نهاد عمومی غیردولتی مشغول به کار شده و قرار بوده بعد از ۱ و حداکثر ۳ ماه وضعیت کار و بیمه وی مشخص شود که نشده و مدتها به صورت پورسانت کار کرده و افرادی سفارش شده با مدارج علمی پایین تر در بدو ورود قرارداد تمام وقت و بیمه و حقوق بالاتر داشته اند.

 سپس این شخص در سال ۹۳ به بخش دیگری از همان نهاد منتقل می شود و با این بیان کارفرما که به زودی وضعیت بیمه شما مشخص می شود کارهای خواسته شده را انجام می دهد بعد از مدتی به دلیل عدم صدور بیمه و حقوق مناسب درخواست استعفا می نماید که موافقت نمی شود در این مدت قراردادها به صورت امضای یک برگه بود که بخش های خالی آن بعدا توسط کارفرما پر می شد و شخص از آن بی اطلاع بود. بعد از مدتها در اوایل ۹۴ بیمه با قرارداد پاره وقت ۹ ماهه برای شخص صادر می شود بعد از چندین ماه به برخی از مادران باردار گفته می شود که پس از تولد فرزند دیگر تشریف نیاورند ولی به این شخص به دلیل انجام یک پروژه خاص چیزی گفته نمی شود بعد از مدتها به دلیل مشکل تاسیساتی ساختمان اداره برای این شخص مشکلی پیش آمده و فرزندش زودتر از موعد مقرر متولد می شود و از مرخصی زایمان به مدت ۶ ماه استفاده می نماید.

 بعد از آن به محل کار مراجعه و برگه شروع به کار را تحویل می دهد در این روز تقریبا ۲۰ روز از مدت قرارداد کاری این شخص باقی مانده است این برگه امضا می شود ولی شخص به بخش دیگری منتقل و کارهایی را انجام می دهد از طرف کارفرما گفته می شود رشته شما به واحد قبلی ارتباطی ندارد و در آنجا نیاز نیست و قرار است در جایگاه بهتری از توانایی شما استفاده شود و تا آن زمان هم بیمه شما قطع نخواهد شد و شخص کارهایی را به مدت 2 ماه انجام و نتایج را تحویل می دهد سپس به شخص نه به عنوان اخراج گفته می شود در خانه تشریف داشته باشد به زودی به بخش هایی که مورد نیاز است انتقال می یابید. در این 2 ماه کار که ۲۰ روز آن مربوط به قرارداد قبل بود یک قرارداد جدید یک ماهه هم نوشته و امضا شد ولی به شخص داده نشد و ۱۰ روز نامشخص ماند و حقوق ۲ ماه هم واریز نشد طی تماس با کارفرما گفته می شد پیگیر است و قرار است در جایگاه مناسب استفاده نماید و طی تماس با واحد اداری گفته می شد گفته اند کارایی لازم را ندارند و تسویه حساب. و حرف هایی کاملا متناقض. البته در زمان حضور در اداره حرفهایی مبنی بر تعدیل نیروها بالاخص افراد با مدارک علمی بالاتر و مادران وجود داشت که از طرف مسئولین تکذیب می شد البته این موارد فقط در مورد افراد عادی بود و افراد سفارشی از کل این موارد استثنا بودند.

 روزها و هفته ها و ماه ها بر همین منوال می گذشت و شخص منتظر تماس و به وقوع پیوستن وعده دروغین کارفرما بود و البته بعد از آن چند جلسه با کارفرما برگذار شد برای تعیین تکلیف کار و بیمه که در آن همچنان به تعریف و تمجید از شخص و وعده هایی از سوی کارفرما خاتمه می یافت و می گفت که اگر بخواهد که شخص به کار ادامه ندهد خودش مستقیما به او می گوید و احتیاج به واسطه نیست تا این که این وعده ها عملی نشد و دقیقا بعد از یک سال انتظار دقیقا سالگرد اولین روز بعد از مرخصی زایمان شخص طبق نامه ای مبنی بر درخواست تعیین تکلیف برای ادامه کار و یا اخراج به کارفرما مراجعه می کند و بعد از یک هفته از واحد اداری تماس و می گویند طبق نظر کارفرما شما جزو کسانی بودید که سال قبل نباید قراردادشان تمدید می شد و باید برای تسویه حساب تشریف بیاورید.

 آنها از کلمه اخراج استفاده نمی کنند می گویند وقت قراردادتان تمام شده بازی با کلمات! اگر تمام شده بود چرا یک ماه بعد هم تمدید شد آن هم ناقص و نتایج کار تحویل گرفته شد برای پروژه های بعدی به نام خودشان! چرا قرارداد مادران سفارش شده ای که با ایشان همزمان فرزندشان متولد شده بود تمدید شد! چرا عدم نیاز به رشته شخص که کاملا دروغ محض بود و کاملا مرتبط بود و افرادی با رشته های کاملا غیرمرتبط در آنجا حضور داشتند.....(در ضمن از زمان تماس واحد اداری با شخص برای تسویه حساب تقریبا ۴۰ روز می گذرد و می گویند طبق قوانین اداره شامل بیمه بیکاری نمی شود)
سوال این است:

  1.  آیا برای زمان پورسانت می توان تقاضای بیمه کرد. (سال ۹۰-۹۳)
  2. آیا خرابی تاسیسات اداره و مشکلی که برای شخص و فرزندش ایجاد کرد شامل حق و حقوقی می شود
  3. آیا با این اوصاف بالا شخص شامل بیمه بیکاری می شود (۱۰ ماه سابقه بیمه، تقریبا ۳ ماه تولد زودرس فرزند که در صورت زودرس نبودن در اثر خرابی تاسیسات ۲ ماه از مرخصی زایمان بعد از اتمام قرار داد کاری می شد و طبق قوانینی که گفته شده اخراج مادران تا ۲ سال ممنوع و از طرفی اگر قرارداد پاره وقت و مرخصی بعد از اتمام قرارداد ادامه یابد تا ۶ ماه قراردادتمدید می شود و از طرفی واژه اخراج استفاده نمی شود و کارفرما فردی کاملا دروغگو و دوروست که حرفهایی که به شخص و پشت سر شخص می گوید کاملا مغایرت دارد و از طرح افراد به نام خود استفاده می کند)
  4.  آیا در قبال وعده های دروغین و تهمت ناکارآمدی و دزدی طرح شخص و به نام زدن آن می توان طرح دعوی کرد.
  5. در مورد نهادهای عمومی غیردولتی کدام مرجع رسیدگی می نماید


در پایان از این که فرصتتان را برای پاسخگویی و راهنمایی در اختیار مردم قرار می دهید بسیار سپاسگزارم

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (68,610 امتیاز)
باسلام چون سوال شما دارای وجه بیشماری است لذا درخواست میگردد با واحد مشاوره تماس برقرارنمایید تا به کارشناس مرتبط باسوالتان راهنمایی وصل شوید وبصورت کامل پاسخ شما ارایه خواهد گردید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 633 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 862 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 1,098 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 436 بازدید
سوال شده اردیبهشت 19, 2016 در بیمه بیکاری توسط محمد حسین زندیه
0 امتیاز
1 پاسخ 333 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 25,495 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...