باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,794 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (110 امتیاز)
با سلام
بنده از یک شرکت ۱۸ ماه سابقه بیمه دارم. کارفرما عوض شده ولی کارگاه سرجاش مونده. کارفرما جدید بلافاصله و قبل از پایان قرارداد بنده رو به دلیل تعدیل نیرو اخراج کرده و من، هم برای بیمه بیکاری و هم شکایت برای بازگشت به کار اقدام کردم.

سوالم این هست که اگر یک یا دو ماه بیمه بیکاری بگیرم اما بعدش بازگشت به کار بهم بدن تا پایان قرارداد قبلی مثلا سه ماه از قرارداد باقی مونده باشه و یا اصلا در یک شرکت دیگه کار پیدا کنم اما بعد از مثلا دو یا سه ماه اخراج شم میتونم از باقیمانده بیمه بیکاری استفاده کنم؟ یا اینکه باید در هر دو صورت (بازگشت به کار یا کار جدید) حداقل ۶ ماه ۱۲ ماه برام بیمه رد شه؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (77,660 امتیاز)
با سلام چنانچه اداره کار وتعاون اخراج شما رو غیر ارادی تشخیص بدهد مجدد شما رو به بیمه بیکاری معرفی میکند اما به شرط آنکه در همان کارگاه قبلی باشد اما چنانچه بعد از چند ماه در کارگاهی غیراز کارگاه قبلی مشغول بکار شوید حتما میبایست یکسال سابقه رو داشته باشید اما قانون سابقه درآخرین کارگاه 6ماه میباشد که تامین اجتماعی زیر یکسال رو نمیپذیرد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
با تشکر از پاسختون
در تکمیل سوال قبل این رو باید اضافه کنم که کار عوض نشده (فروشگاه زنجیره ای هست که به شرکت جدید تحویل داده شده)  شرکت جدید با اسم جدید قراره بیمه رو رد کنه! در این صورت چطور؟ایا درصورت بازگشت به کار حتی کمتر از ۶ ماه یا کمتر از یکسال مجددا میتونم از باقیمانده بیمه بیکاری استفاده کنم ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...