باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
3,717 بازدید
در پرداخت حق بیمه توسط
نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای مربوط به مهندسین مشاور چگونه
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (21,780 امتیاز)

سلام
جهت ارسال لیست مشاورین چهار روش توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی پیشنهاد شده است

  1. روش اول موسوم به لیست تفکیک

    پرداخت تفکیک که طی آن مشاور جهت هر قرارداد یک ردیف پیمان اخذ نموده و جهت هر قرارداد کارکنان خاصی را در آن ردیف بیمه میکند و بابت هر ردیف پیمان یک لیست با وجه پرداخت میکند . بعنوان مثال سه نفر بیمه شده و سه قرارداد دارد که در این روش سه لیست یکنفره با سه ردیف پیمانکاری ارسال میکند و همه ماهه نیز حق بیمه را به تفکیک هر ردیف پرداخت میکند و پس از ارایه مفاصاحساب سپرده بیمه هر قرارداد آزادسازی میشود ولی بدلیل اجتناب ناپذیر بودن درگیری کارکنان در هر سه قرارداد این روش با اقبال مواجه نشده است

  2. روش دوم موسوم به لیست کلی

    پرداخت کلی که طی این روش مشاور لیست سه نفره خود را با شماره کارگاهی دفتر مرکزی و با وجه مربوطه ارسال می نماید و در پایان گواهی کارکرد کارکنان شاغل در قرارداد را با ذکر مدت اشتغال هر یک به تفکیک از واگذارنده اخذ و ارایه میکند و سازمان بیمه تامین اجتماعی با درج اطلاعات این گواهی ها در سیستم نرم افزاری خود نهایتا برای هر فرد در هر ماه ٣٠ روز را مبنا قرار داده و پس از اعمال ضریب ١٦/٦٧ معادل حق بیمه پرداختی در لیست ها را از ضریب کسر نموده و نهایتا مفاصاحساب را بر این اساس صادر می نماید .اشکال این روش نیز در سخت بودن اخذ گواهی از واگذارنده است فلذا از این روش هم استقبال نمیشود.

  3. روش سوم موسوم به روش لیست کلی

    پرداخت تفکیک که از روش های مورد استقبال مهندسین مشاور است .
    در این روش مشاور لیست سه نفره خود را با شماره کارگاه دفتر مرکزی بدون وجه ارسال میکند و حق بیمه هر قرارداد را به صورت تفکیکی در  ردیف پیمان مربوطه پرداخت میکند و در خاتمه قرارداد با اخذ مفاصاحساب سپرده های ماده ٣٨ را آزاد میکند . البته اگر حق بیمه از هر صورت وضعیت کسر و واریز شود مورد اخیر موضوعیت نخواهد داشت .
    شعب تامین اجتماعی پرداختی هر سال را با لیست های همان سال تهاتر نموده و مانده بستاکار را به سال بعد منتقل نمی نمایند و این روش بررسی مشاورین را با مشکل مواجه میکند . چرا که بدلیل نا منظم بودن پرداخت واگذارندگان کار مثلا در یكً سال مالی حق بیمه پرداختی در ردیف ها بیشتر است و در سال مالی بعد مبالغ لیست های بدون وجه بیشتر است . فلذا اگر بازه زمانی چند ساله ملاک محاسبه قرار گیرد چه بسا حق بیمه پرداختی بیشتر از لیست ها باشد .

  4. روش چهارم موسوم به لیست تفکیک پرداخت کلی که اساسا قابل انجام نیست.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 598 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 12,563 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 793 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,117 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 7,867 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 957 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...