باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,574 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (3,600 امتیاز)
شرکتی در پارک فناوری پردیس قراردادی با ستاد پارک امضا کرده و آن را در دفتر خود در تهران انجام داده است. حق بیمه قرارداد را هم به شعبه محل دفتر خود در تهران با اسناد ارائه شده پرداخت کرده و مفاصا حساب دریافت کرده است. اما هنگامی که به پارک برای آزاد کردن 5% مبلغ قرارداد خود مراجعه کرده امور مالی پارک از او مفاصا حساب از شعبه رودهن را درخواست کرده است. تکلیف چیست؟

این شرکت باید از شعبه رودهن تقاضای مفاصاحساب کند یا مفاصا حساب تهران برای او کافی است؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (21,780 امتیاز)
در حالت کلی بر اساس قوانین تأمین اجتماعی، اینکه مفاصا حساب از کدام شعبه اخذ شود تفاوت ندارد. بر اساس بخشنامه 92 درآمد سازمان تأمین اجتماعی، مفاصا حساب قرارداد بایستی از نزدیکترین شعبه به محل اجرای پروژه اخذ شود. لذا با توجه به اینکه محل اجرای پروژه پارک پردیس و زیر نظر شعبه رودهن بوده، پیمانکار نیز موظف به اخذ مفاصا حساب قرارداد از شعبه رودهن است.

در حالی که اگر شرکت مورد نظر مفاصا حساب بدهی شرکتی خود را از شعبه محل کارش اخذ کرده باشد با مفاصا حساب قرارداد متفاوت بوده و برای کارفرما وجاهتی ندارد. اگر هم می خواسته مفاصا حساب قرارداد را اخذ کند که از قبل می بایست کارفرما مشخصات و تاریخ شروع پروژه را به شعبه تأمین اجتماعی نزدیک خود اعلام می کرده، لذا باز هم برای این کار باید به شعبه رودهن مراجعه شود.

در حالتی خاص، شرکت های مهندسین مشاور، بر اساس دستور العمل صادره از سوی سازمان تأمین اجتماعی می توانند کلیه مفاصا حساب قراردادهای خود را از نزدیک ترین شعبه به دفتر مرکزی خود دریافت کنند. در چنین صورتی باید مفاصا حساب دریافتی را به شعبه رودهن برده و نامه ای مبنی بر تأیید کار از آنجا اخذ کنند و جهت آزاد کردن 5% مانده قرارداد، نزد کارفرما ببرند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

در ادامه جواب کامل قبلی باید بگم که اگه مفاصا حساب دقیقا برای همون قرارداد اخذ شده باشد فرقی نمیکند که از کدوم شعبه اخذ شده باشد اعتبار کلی در تمام شعب بیمه تامین اجتماعی دارد.و حتی مفاصا حساب موردتایید شعبه رودهن می باشد. لذا با یک نامه از طرف بیمه شعبه تهران به شعبه رودهن میتوان نامه عدم بدهی از شعبه رودهن اخذنمود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,370 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...