باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,263 بازدید
در از کار افتادگی و کمیسیون پزشکی توسط
با عرض سلام و احترام
برادر من که حدود هشت ماه و نیم در سازمان تامین اجتماعی سابقه پرداخت حق بیمه داشت در مورخه 1386/01/05 در خارج ازشهر بر اثر عدم کنترل موتور سیکلت دچار حادثه شد وبه صلاحدید پزشک معالج، مدت 6ماه یعنی تا پایان مهرماه 1386به استراحت پزشکی مشغول شد و طی این مدت از غرامت دستمزد بیماری استفاده کرده و چون این مدت(پرداخت غرامت دستمزد)جزو سابقه در سازمان محسوب می شود لذا تا پایان استراحت پزشکی(آخر مهرماه)، سابقه ایشان در سازمان به 16ماه افزایش یافت. پزشک معالج در پایان مهرماه اعلام کرد که از نظر من ایشان از این تاریخ(پایان مهرماه) ازکار افتاده کلی می باشد، لذا جهت برقرای مستمری ازکارافتادگی از طریق سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایید. ایشان جهت برقراری مستمری ازکارافتادگی به سازمان مراجعه کرد ولی در مقابل مسئولان سازمان اعلام کردند درسته که ایشان با احتساب ایام بیماری، 16 ماه سابقه در سازمان داردو ظاهراً ایشان در حال حاضر تمام شرایط برقراری مستمری از کار افتادکی را دارند ولی چون ایشان زمان وقوع حادثه هشت ماه و نیم سابقه داشته لذا عملاً حائز شرایط ماده 75 قانون تامین اجتماعی جهت برقراری مستمری ازکارافتادگی نیست.بنابرین گواهی پزشک معالج برای ما ملاک نیست لذا با این بهانه طی این ده سال گذشته از معرفی ایشان به کمیسیون پزشکی خوداری می کنند.با اینکه در ماده62 قانون تامین اجتماعی به صرحت اعلام کرده که پرداخت غرامت دستمزد تا زمانی که بیمه شده از نظر سازمان ازکارافتاده کلی نشده باشد ادامه خواهد داشت حال سئوال  اینست که اگر به نظر شما ایشان از لحظه وقوع حادثه ازکارافتاده شده بوده چرا بر خلاف ماده 62 به مدت 6ماه به من غرامت دستمزد دادید؟
حال سئوال من از سرور بزرگوار اینه که مسئولان سازمان می توانند خود سرانه و بر خلاف گواهی پزشک معالج و  بدون معرفی ایشان به کمیسیون پزشکی، جهت شانه خالی کردن از انجام تعهدات خود، تاریخ وقوع حادثه را زمان ازکارافتادگی ایشان تعیین کنند؟
در این صورت چون ایشان هشت ماه ونیم سابقه پرداخت بیمه دارد عملا نمی تواند از مستمری ازکارافتادگی بهره مند شود.به نظر شما ایشان چکار می توا‌ند انجام دهد؟ حرف پزشک معالج حقه یا حرف مسئولان سازمان؟
با این اوصاف، امیدی به برقراری مستمری ازکارافتادگی بعد از 10 سال وجود دارد؟
بعضی ها می گویند در دیوان طرح شکایت کند. نظر شما چیست؟ممنون از لطف شما
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (68,610 امتیاز)
اولا شعبه نسبت به خواست شما باید اقدام نماید و پس از تایید توسط کمیسیون میتواند طبق ماداه 75قانون تامین شما را حایز شرایط برقراری از کارافتادگی قرار ندهد معرفی نکردن یرادر شما به کمیسیون جز قصور شعبه تلقی و میتوان از طریق دیوان اقدام نمود اما با عنایت به عدم وجود شرایط مندرج در ماده 75 برای شما امکان برقراری حادث نخواهد گردید

تعیین مدت استراحت وطول درمان براساس نظریه پزشک معتمد تامین اجتماعی میباشد و میتواند برای تایید استراحت پزشکی پزشک معالج برادرتان نامبرده را به پزشکان معتمد خود ( معتمد تامین اجتماعی) معرفی نماید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,397 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 681 بازدید
سوال شده اردیبهشت 16, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط جلالی
+1 امتیاز
1 پاسخ 962 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 29,649 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 5,645 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,000 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,683 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,040 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,301 بازدید
سوال شده اردیبهشت 16, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط ناصری

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...