باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
637 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط
بیمه عمر بیمه آسیا چیست
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,920 امتیاز)

با سلام و وقت بخیر

بیمه نامه جامع عمر و پس انداز

در میان انواع مختلف بیمه اشخاص، طرح جامع عمر و پس انداز دارای قابلیت های ویژه و منحصر به فردی می باشد، چرا که علاوه بر برخورداری از خصوصیات بیمه ای ، ماهیت تشکیل سرمایه و پس اندازی نیز دارد ، که سرمایه مذکور می تواند برای تامین مواردی از قبیل : تهیه مسکن ، هزینه ازدواج ، هزینه های تحصیلی ، هزینه بیماری های خاص ، بازنشستگی و ... مورد استفاده قرار گیرد. از جمله ویژگی های مهمّ بیمه جامع عمر و پس انداز که آن را از ساير بيمه ها متمايز مي کند عبارتند از :

  1. برخورداري همزمان از مزاياي بيمه اي و پس اندازي
  2. سرمايه گذاري مطمئن، سودآور و حمايت و تأمين آينده خانواده
  3. انعطاف در انتخاب میزان حق بیمه و سرمایه
  4. امکان تعدیل سنواتی حق بیمه و سرمایه فوت و سایر پوشش های تکمیلی
  5. پرداخت وام به بیمه گذار یا امکان برداشت از محل اندوخته بیمه نامه
  6. پرداخت سود مشارکت در منافع
  7. برخورداری از معافیت های مالیاتی طبق قانون مالیات های مستقیم:
    • ماده 137: ... حق بیمه های پرداختی هر شخص حقیقی به موسسات بیمه ایرانی بابت بیمه عمر و بیمه درمانی از درآمد مشمول مالیات مودی کسر می گردد .
    • ماده 136 : وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف موسسات بیمه که به موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذینفع می شود از پرداخت مالیات معاف است .

مدت بیمه نامه و گروههای سنی استفاده کننده از بیمه نامه جامع عمر و پس انداز

  • بیمه شده می تواند از بدو تولد تا 70 سالگی تحت پوشش قرار گیرد .
  • مدت این بیمه نامه از 5 تا 30 سال به انتخاب بیمه گذار و با رعایت سقف سنی می باشد .

1- بیمه عمر (فوت بیمه شده) :

در این پوشش بیمه ای که پوشش اصلی بیمه نامه می باشد، بیمه گر متعهد می شود تا در صورت فوت بیمه شده در مدت بیمه نامه، سرمایه مورد تعهد در سال وقوع فوت را به استفاده کننده (گان) پرداخت نماید.

  • سرمایه فوت بیمه شده در سال اول می تواند بین 1 تا 25 برابر حق بیمه سالانه وصولی باشد.
  • امکان افزایش سنواتی سرمایه از 5 تا 15 درصد به شرط افزایش سنواتی حق بیمه وجود دارد.

2- پوشش تکمیلی فوت در اثرحادثه :

به موجب این پوشش بیمه ای بیمه گر متعهد می شود تا درصورت فوت بیمه شده به علت حادثه، سرمایه مورد تعهد را علاوه برسرمایه فوت به استفاده کننده(گان) تعیین شده بپردازد.

تعریف حادثه مطابق آیین نامه شماره 84 شورایعالی بیمه عبارت است از هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجـی که بدون قصد و اراده بیمه شده در مدت بیمه نامه رخ دهد و منجر به فـوت بیمه شده گـردد.

- تعهدات بیمه گر با رعایت استثنائات و محدودیتهای مندرج در شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه و استثنائات این پوشش ، شامل پرداخت سرمایه مندرج در جدول پیش بینی تعهدات بیمه گر و بیمه گذار منطبق با سال بیمه ای وقوع فوت بیمه شده ناشی از تحقق خطرات ذیل می باشد که به استفاده کننده(گان) درصورت فوت پرداخت می گردد :

  1. فوت بیمه شده که به طور مستقیم ناشی از تحقق خطر حادثه طبق تعریف فوق باشد .
  2. همچنین تحقق خطـرات ناشی از موارد زیر نیز جزء تعهدات بیمه گر محسوب می گردد:
    • غرق شدن ، مسمومیت، تاثیر گاز، بخار و یا مواد خورنده مانند اسیـد
    • ابتلاء به هاری ، کزاز و سیاه زخم و گزیدگی
    • دفاع مشروع بیمه شـده
    • اقدام برای نجات اشخاص و اموال از خطـر و حادثه
  3. علیرغم استثناء بودن " زمین لـرزه ، آتشفشان ، هـدایت هرگونه موتور سیکلت دنده ای ، ورزشهای رزمی و حرفه ای ، شکار ، ســوارکاری ، قایقــرانی ، هــدایت و یا سرنشینی هواپیمای آمــوزشی اکتشـافی و غیرتجاری ، هدایت و یا سرنشینی اتومبیل کورسی ( مسابقه ای ) ، هـدایت و یا سرنشینی هلیکوپتر ، غواصی ، پرش با چتر نجات و کایت یا سایر وسایل نقلیه پرواز بدون موتور " ؛ با موافقت بیمه گر و اخذ حق بیمه مربوطه، این خطرات نیز قابل پوشش می باشد .

- سرمایه این پوشش می تواند از یک تا سه برابر سرمایه فوت موضوع بند یک باشد.

- این پوشش تکمیلی به بیمه شده با سن 10 تا 70 سال ارائه می شود .

3- پوشش تکمیلی نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) بیمه شده ناشی از حادثه :

در این پوشش بیمه گر متعهد است در صورت وقوع نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) بیمه شده مطابق تعریف نقص عضو در آیین نامه شماره 84 شورای عالی بیمه ، که عبارت است از قطع، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن که ناشی از حادثه بوده و وضعیتی دائم و قطعی داشته و مورد تایید پزشک معتمد بیمه گر باشد، سرمایه مورد تعهد در سال وقوع نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) را پرداخت نماید.

  • سرمایه پوشش تکمیلی نقص عضو معادل 50 درصد یا 100 درصد سرمایه فوت موضوع بند یک بیمه نامه می باشد .
  • این پوشش تکمیلی به بیمه شده با سن 10 تا 70 سال ارائه می شود .

4- پوشش تکمیلی هزینه پزشکی ناشی از حادثه :

در این پوشش بیمه گر متعهد به جبران هزینه های پزشکی که عبارت است از هزینه هایی که بیمه شده یا بیمه گذار به علت تحقق خطرات موضوع بیمه نامه ، بابت دریافت خدمات درمانی پرداخت می کنند.

  • هزینه پزشکی قابل پرداخت توسط بیمه گر عبارت است از مبلغ مندرج در صورتحساب درمانی مربوطه و یا حداکثر هزینه پزشکی مورد تعهد بیمه گر هر کدام که کمتر باشد ، مشروط بر آنکه حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از پرداخت هزینه ، صورتحساب آن به بیمه گر تسلیم شده باشد ، پرداخت می شود .
  • مجموعه حوادثی که در هفت روز متوالی اتفاق افتد یک حادثه محسوب می شود .
  • بیمه گر می تواند اسناد و مدارک پزشکی را بررسی و در مورد چگونگی درمان و معالجه بیمه شده تحقیق نماید .
  • هزینه انتقال بیمه شده به منظور معالجه در مواردی که طبق تشخیص پزشک معالج جنبه اورژانس داشته و یا امکان معالجه وی در محل وقوع حادثه نباشد ، جزء هزینه های پزشکی محسوب شده و قابل پرداخت می باشد .
  • این پوشش تکمیلی به بیمه شده با سن 10 تا 70 سال ارائه می شود .

5- پوشش تکمیلی بیماری های خاص :

بیماری های تحت پوشش این بیمه نامه عبارتند از هر گونه عارضه جسمی و یا اختلال در اعمال طبیعی اعضا و جهاز مختلف بدن که ناشی از بروز سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن باشد.

  • بیمه گر طی این پوشش متعهد است در صورت ابتلای بیمه شده و یا فوت ناگهانی وی به علت یکی از بیماری های فوق الذکر و اثبات آن به وسیله آزمایش های پزشکی و با تایید پزشک معتمد بیمه گر، سرمایه این پوشش را متناسب با سال ابتلا به بیماری یا فوت ، به بیمه شده یا استفاده کننده بیمه نامه پرداخت نماید.
  • این پوشش تکمیلی به بیمه شده ای با سن 10 تا 60 سال ارائه می شود .
  • دوره انتظار این پوشش ، شش ماه از تاریخ اعتبار آن می باشد.

6- پوشش تکمیلی معافیت ازپرداخت حق بیمه دراثرازکارافتادگی کامل ودائم بیمه شده :

این‌پوشش به‌بیمه‌شدگان شاغل ازسن حداقل 18‌تا‌55 سالگی تعلق‌یافته و درشرایطی که‌بیمه‌شده دچار ازکارافتادگی کلی و دائم گردد ، بیمه‌گذار بیمه‌نامه از پرداخت حق‌بیمه معاف خواهد شد .

  • اگر شغل بیمه‌شده دانش آموز ، دانشجو ، سرباز ، بازنشسته و یا خانه دار باشد مشمول اطلاق شغل نخواهد بود و لذا ارائه پوشش تکمیلی معافیت به ایشان امکانپذیر نمی‌باشد .
  • اگر ازکارافتادگی بیمه‌شده ناشی از بیماری باشد ، شروع بیماری منشاء ناتوانی باید یک سال پس از تاریخ شروع این پوشش باشد . به عبارت دیگر دوره انتظار پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق‌بیمه در اثر ازکارافتادگی ناشی از بیماری بیمه‌شده یکسال می‌باشد .

7- طرح حامی ( انحصاری شرکت بیمه آسیا ) پوشش‌ تکمیلی ‌معافیت‌ ازپرداخت ‌حق‌بیمه ‌درصورت‌ فوت یا ازکارافتادگی بیمه‌گذار در اثر حادثه :

چنانچه بیمه‌گذار و بیمه‌شده بیمه‌نامه دو شخص ِمتفاوت باشند ، بیمه‌گذار با اخذ پوشش حامی درصورت فوت يا ازكارافتادگي در اثر حادثه ، بیمه نامه از پرداخت حق بیمه معاف و بيمه‌گر جانشين وي درپرداخت حق‌بيمه مي‌گردد.

  • اگر شغل بیمه‌گذار دانش آموز ، دانشجو ، سرباز ، بازنشسته و یا خانه دار باشد مشمول اطلاق شغل نخواهد بود و لذا ارائه پوشش تکمیلی حامی به ایشان امکانپذیر نمی‌باشد .
  • پوشش حامی به بیمه‌گذاران شاغل از سن 18 تا 55 سالگی تعلق می یابد .
  • با توجه به اینکه پوشش تکمیلی حامی شامل دو بخش فوت و ازکارافتادگی ناشی از حادثه می‌باشد ، در صورت شروع اعتبار این پوشش قبل از سنِ 55 سالگی بیمه‌گذار ، بعد از 55 سالگی تنها بخش فوت بیمه‌گذار تحت پوشش می‌باشد .

تعرفه ها و روش پرداخت حق بیمه :

مبلغ حق بیمه پرداخت شده به دلخواه بیمه گذار انتخاب و تحت عنوان حق بیمه وصولی از دو بخش پس اندازی و غیر پس اندازی تشکیل شده است. بخش پس اندازی پس از کسر بخش غیر پس اندازی از حق بیمه وصولی، حاصل می گردد که از انباشت آن ‌به‌علاوه ‌سود فنی متعلقه ‌در هر زمان؛ اندوخته ریاضی بیمه نامه به ‌دست ‌می‌آید.

روش پرداخت حق بیمه و برخورداری از سود تشویقی :

  • روش پرداخت حق‌بیمه به صورت یکجا یا سالانه می‌باشد که درصورت درخواست بیمه‌گذار پرداخت حق‌بیمه سالانه به صورت اقساط ماهانه (گروهی)، دوماهه، سه‌ماهه و یا شش‌ماهه امکانپذیر می‌باشد. بدیهی‌ است درصورت پرداخت حق‌بیمه‌ به‌ صورت اقساط، هزینه تقسیط نیز‌محاسبه خواهدشد.
  • چنانچه مبالغ حق‌بیمه پرداختی توسط بیمه‌گذار متناظر با حق بیمه های مندرج در جدول پیش بینی تعهدات بیمه‌گذار و بیمه‌گر نباشد ، اندوخته بیمه‌نامه متناسب با مبالغ پرداختی محاسبه خواهد شد.
  • نظر به اینکه به مبالغ پرداختی سود روزشمار تعلق می گیرد چنانچه مبالغ زودتر از موعد مقرر پرداخت شود مشمول دریافت سود تشویقی نیز خواهد شد. بدیهی‌ است درصورت تأخیر در پرداخت حق‌بیمه، بدون اخذ جریمه دیرکرد، سود متعلقه از زمان پرداخت محاسبه گردیده و ‌اندوخته ‌بیمه‌نامه ‌مندرج در"جدول پیش‌بینی تعهدات بیمه‌گذار و بیمه‌گر" متناسب با مدت تأخیرکاهش‌خواهدیافت.
  • درصورت استمرار عدم پرداخت حق‌بیمه توسط بیمه‌گذار، حق‌بیمه خطر فوت و پوشش‌های تکمیلی وهزینه های مربوطه ازمحل اندوخته بیمه‌نامه تامین شده و بیمه‌نامه تا آخرین روز تکافوی هزینه‌ها معتبرخواهدبود و پس از آن بیمه‌نامه معلق می‌گردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 8,024 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 698 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,933 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,280 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 10,794 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 681 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,631 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,194 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,290 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...