باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
125,994 بازدید
در بیمه روستایی و عشایر توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
چند سال باید بیمه کشاورزی پرداخت کنیم تا بازنشست بشیم

 ممنون ومچکر
4 پاسخ
0 امتیاز
توسط (28,870 امتیاز)

شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 18 سال سن، عقد قرار داد و پرداخت پنج درصد سطح درآمدی انتخابی بیمه شده به عنوان حق بیمه، از شرایط عمومی عضویت برای تمامی روستائیان، کشاورزان غیر ساکن و عشایر کشور است.

سکونت در روستا و یا مناطق عشایری که باید به تأیید شورای اسلامی روستا و یا اداره کل امور عشایری شهرستان رسیده باشد؛از سال 1392، هم طی قراردادی با سازمان تعاون روستایی کشور، کلیه کشاورزان غیر ساکن در روستا، هم می توانند با شرایطی به شرح زیر به عضویت صندوق درآیند:

هنگام شروع عضویت در صندوق، مشمول بیمه اجباری نزد سایر صندوق ها و سازمان های بیمه ای و بازنشستگی کشور نباشند.
در یکی از مشاغل 230 گانه اعلامی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باشند.
معرفی نامه ایشان توسط اداره جهاد کشاورزی و یا نظام صنفی کشاورزی استان تائید شده باشد.

نکته: حق بیمه دراین صندوق،پانزده درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده می باشد که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت می نماید و ده درصد آن را دولت تأمین می نماید. دولت در حمایت ازروستائیان،کشاورزان و عشایر دو برابر حق بیمه هر فرد را خود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می کند.

در سال هایی که مناطق روستایی دچار خشکسالی ، آفت زدگی ، مرگ و میر دام و یا بروز حوادث غیر مترقبه گردد، دولت علاوه بر سهم خود، سهم بیمه شده را نیز پرداخت می نماید.

مزایای عضویت درصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان وعشایر

مستمری پیری

هرزن ومرد روستایی،عشایری و کشاورز غیر ساکن در روستا که حداقل 65 سال سن 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، میتواند ازمزایای مستمری پیری استفاده نمایدوحداقل حقوق معادل دو سوم سطح درآمدی انتخاب شده ای که درهمان سال حق بیمه مربوط به آن را پرداخت نموده است، دریافت نماید.

مستمری بازماندگان

فوت ناشی از کار افراد واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده ای که در اثر حوادث ناشی از کار فوت نماید، با هرمیزان سابقه پرداخت حق بیمه، مشمول برخورداری از مستمری بازماندگان خواهند شد.

فوت غیر ناشی از کار بازماندگان واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده متوفی که در اثر بیماری یا حادثه غیر ناشی از کار، طبق مقررات صندوق با دارا بودن حداقل یک سال سابقه بیمه و نود روزطی سال آخر، مشمول دریافت مستمری می باشند.

مستمری از کار افتادگی کلی

در اثر حادثه ناشی از کار چنانچه بیمه شده صندوق در اثر حوادث ناشی از کار، توسط کمیسیون های پزشکی صندوق، از کارافتاده کلی شناخته شود، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه، می تواندتا پایان عمر و پس از آن افراد تحت تکفل وی از مزایای مستمری ماهانه استفاده نمایند.

در اثر حادثه غیر ناشی از کار هر متقاضی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار یا بیماری، به تشخیص کمیسیون های پزشکی صندوق، از کارافتاده کلی شناخته شود، با داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه و به شرط آن که ظرف سال آخر منتهی به شروع بیماری، وقوع حادثه و یا تاریخ از کارافتادگی حق بیمه 90 روز را پرداخت کرده باشد، می تواند از مزایای مستمری استفاده نماید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

شرایط بازنشستگی در بیمه روستاییان و عشایر

هر زن و مرد روستایی، عشایری و کشاورز غیر ساکن در روستا که حداقل ۶۵ سال سن، ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می توانند از مزایای مستمری پیری استفاده نمایند و حداقل حقوق معادل دو سوم سطح درآمدی انتخاب شده ای که در همان سال حق بیمه مربوط به آن را پرداخت نموده است، دریافت کند.

در حال حاضر طرحی تصویب شده است که در صورت تایید شورای نگهبان اجرایی می شود

روستاییان با ۷۰ سال سن و داشتن ۱۰ سال حق بیمه بازنشسته شده و حق بازنشستگی دریافت کنند و سن بازنشستگی بیمه روستایی به ۶۵ سال برسد.

نحوه ثبت نام بیمه روستائیان و شرایط بازنشستگی بیمه روستایی 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (5,680 امتیاز)
حداقل پرداختی 15 سال است البته برای افراد 50 سال به بالا و برای افراد جوانتر به تناسب افزایش میابد تا 30 سال سابقه البته یک فرد با 15 سال سابقه دو سوم سطح درآمدی حقوق دریافت مینماید و شخصی که بیمه کامل پرداخت کرده به طبع حقوق کامل به نسبت سطح انتخابی ماهیانه مستمری دریافت میکنن.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (1,120 امتیاز)

بازنشستگی این بیمه با حاقل سن 65 و حداقل 15 سال حق بیمه بازنشسته میشوند و افرادی که 70 سال سن دارند و 10 سال حق بیمه پرداخت کرده اندد میتوانند با حقوق 10 سال خود را بازنشته کنند که به آنها بازنشستگان پیش از موعد میگویند

اما افراد دیگر هم نسبت به سن آنها بازنشستگی آنها تغییر میکند مثلا

  1.  افرادی که زیر 35 سال سن دارن باید 30 سال پرداخت کنند و حقوق کامل را دریافت میکنند
  2. افرادی که بین 30 تا 50 سال سن دارند باید تا سن 65 سالگی بیمه پرداخت کنند و حقوق آنها نسبت به سنوات آنها برسی میشود.
  3. افرادی که بالای 50 سال سن دارند . این افراد باید 15 سال حق بیمه پرداخت کنند.
  • لازم به ذکر است اگر کسی در این بیمه بخواهد از کار افتادگی یا بازنشیتی یا فوتی دریافت کند حقوق کم آن دو سوم پایه حقوق است و این یعنی حقوق 20 سال. ینی اگر کسی کمتر از 20 سال حق بیمه داشته باشد دولت حوق 20 سال را پردات میکند و اگر بیشتر از 20 سال باد حقوق آن بر اساس مقدار سنوات او میباشد
  • نکته دوم افرادی که از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند حوق آنها بر اساس مقدار سال های واریزی حیساب میشود یعنی اگر 10 واریز کرده حقوق همان 10 سال را دریافت میکند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
1 پاسخ 2,734 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,912 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,299 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,179 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,692 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,769 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 20,667 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...