باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,813 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (130 امتیاز)
  درادامه سوال پرداخت 4 درصد حق بیمه سخت وزیان آور در صورتی‌ که‌ کارفرما از کسرحق‌ بیمه‌ سهم‌ بیمه‌ شده‌ خودداری‌ کند شخصاً مسئول‌ پرداخت‌ آن‌ خواهد بود ( تأخیر کارفرما در پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ یا عدم‌ پرداخت‌ آن‌ رافع‌ مسئولیت‌ و تعهدات‌ سازمان‌ در مقابل‌ بیمه‌ شده‌ نخواهد بود )

لطفا" معنی( جمله داخل پرانتز) را توضیح دهید

ممنون از لطف شما

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
با سلام

نظر به این که 4 درصد حق بیمه دوره کارکرد در کارهای سخت و زیان آور می باشدو وفق متنی که به آن اشاره نموده اید( شق دوم ماده 36 قانون تامین اجتماعی)به عهده کارفرما است و عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود؛ یعنی این که شعبه بیمه ای می بایست حکم بازنشستگی شما را صادر  و مستمری آن را پرداخت نماید.

چنانچه کارگاه مشمول قانون کار باشد و از پرداخت 4 درصد سر باز زند، می توان در اداره کار علیه کارفرمای مربوطه اقامه دعوی نمود و چنانچه کارگاه مشمول دولتی باشد و از پرداخت 4 درصد سر باز زند، می توان در دیوان عدالت اداری علیه کارفرمای مربوطه اقامه دعوی نمود.

در هر صورت می توان به علت تمکین ننمودن و عدم رعایت ماده 36 قانون تامین اجتماعی و قوانین موضوعه مرتبط، علیه سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری طرح دعوی نمود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده فروردین 6, 2019 در سختی کار و مشاغل سخت توسط (130 امتیاز) آیا حضور داوطلبانه در جبهه برای محاسبه سختی کار در نظر گرفته می شود ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 780 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,179 بازدید
+2 امتیاز
4 پاسخ 638 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 605 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 586 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...