کمپین #یک_پیام_دیرتر یک زندگی بیشتر با هدف آگاه سازی شهروندان در مورد عدم استفاده از تلفن همراه علی الخصوص خواندن و ارسال پیام های نوشتاری از طریق سیستم های SMS، GPS، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است. تصادفات رانندگی در شهر تهران در هر ۲۴ ساعت، ۲ کشته و ۴۰ مجروح به جای می­ گذارد و استفاده از تلفن همراه به عامل جدید در تصادفات تبدیل شده است. (ایرنا – فرودین ۹۴)

بررسی علل حوادث رانندگی در ایران نشان می دهد که ۳۰.۸% تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو (عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، ۲۵.۲% انحراف به چپ، ۲۲.۶ % سرعت غیرمجاز، ۹ % عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه، ۵.۶% عدم رعایت حق تقدم و ۶.۸ % سایر موارد می باشد. (فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور – مرداد ۹۱)

علل حوادث رانندگی فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور (مرداد ۹۱)

در ایران آمار دقیقی از اینکه چه درصدی از این حوادث رانندگی، ناشی از تلفن همراه می باشد در دسترس نیست؛ اما آمارهای جهانی نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، دلیل اصلی فوت در حوادث رانندگی می باشد. (فولکس واگن)

در این بین، شرکت های بیمه با پرداخت دیه، خسارت های جانی و مالی و هزینه های عملیاتی مربوطه هزینه سنگینی را در ارتباط با تصادفات رانندگی می پردازند. این هزینه ها نه تنها مربوط به بیمه شخص ثالث می باشد، بلکه برخی خسارت دیدگان از بیمه حوادث، درمان، زندگی نیز خسارت دریافت می کنند.

فرهنگ رانندگی می بایست خود را با تکنولوژی های جدید وفق دهد تا باعث کاهش هزینه های هنگفت تصادفات رانندگی شود. این هزینه، صدمه جبران ناپذیری را به ایمنی شهروندان، امنیت اجتماعی و خانوادگی و منافع ملی وارد می کند. با هدف کاهش این هزینه ها، کمپین #یک_پیام_دیرتر توسط شبکه اجتماعی بیدبرگ راه اندازی شده است.

شرکت های بیمه هزینه هنگفتی را صرف تصادفات رانندگی می کنند؛ به طوریکه در هر ساعت ۷۶۰ ملیون تومان برای این حوادث هزینه پرداخت می کنند. در این راستا، سندیکای بیمه گران ایران از این کمپین حمایت نموده است. امید است در این طرح، علاوه بر همراهی سندیکای بیمه گران ایران، همراهی ­صندوق خسارت بدنی، پلیس راهور، شهرداری تهران، مترو و مدارس و دیگر ارگان های ذی­نفع نیز کسب شود.

حضور در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

به همین دلیل شبکه اجتماعی بیمه بیدبرگ با همکاری سندیکای بیمه گران ایران با حضور در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای با رویکرد گسترش کمپین یک پیام دیرتر یک زندگی بیشتر شرکت نمود.

 

بازدید مهندس  کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از غرفه یک پیام دیرتر در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

مهندس دکتر کشاورزیان, معاون وزیر راه و شهرسازی,رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

 

بازدید مهندس اولیا دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران از غرفه یک پیام دیرتر در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

مهندس اولیا, دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ,غرفه یک پیام دیرتر, چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

بازدید سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا از غرفه یک پیام دیرتر در چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

سرهنگ جهانی, معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا, غرفه یک پیام دیرتر ,چهارمین کنفرانس بین المللی حوادث جاده ای

دیدگاهتان را بنویسید