وضعیت پوشش بیمه‌ای داروهای درمان داروها تحت پوشش کامل بیمه‌ای در تمام مراکز درمانی و داروخانه‌ها قرار گرفته‌اند و در حال حاضر تنها در زمینه هپاتیت C درمآن جدید به صورت دارو وجود دارد.
به گزارش بیدبرگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس کنگره بین المللی هپاتیت، دکتر علویان با اشاره به اینکه تقریبا تمام درمان‌های بیماری‌ هپاتیت در ایران وجود دارد گفت: در حال حاضر در زمینه درمان هپاتیت B همه درمان‌ های دارویی در پوشش کامل بیمه ای در ایران تولید می‌شود.
دکتر سید موید علویان فوق تخصص گوارش و کبد و رئیس کنگره بین المللی هپاتیت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت پوشش بیمه‌ ای داروهای درمان هپاتیت B و همچنین تعداد این دارو ها افزود: درحال‌حاضر همه داروهای هپاتیت B که تقریبا۷ الی ۸ قلم هستند به طور داخلی تولید شده و همچنین همه این داروها تحت پوشش کامل بیمه‌ا ی در تمام مراکز درمانی و داروخانه‌ ها قرار گرفته‌ اند و در حال حاضر تنها در زمینه هپاتیت C درمان جدید به صورت دارو وجود دارد که نه تنها در ایران بلکه در هیچ‌ کجا فعلا وارد چرخه مصرف دارو نشده است که قیمت گذاری  آنها یکی از مهمترین این دلایل است.
وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۰۰ نفر مبتلا به هپاتیت B در کشور گفت: باید به طور جدی در زمینه کنترل گروه‌ های پرخطر ناقل این بیماری همچون معتادان، ساز و کار ویژه‌ ای در قالب مدل های آموزشی جدید و فعال صورت گیرد. زیرا در حال حاضر تمام مدل‌ های آموزشی موجود در زمینه پیشگیری از هپاتیت یا قدیمی هستند و یا غیر فعال مانده‌ اند و از سوی دیگر مشکلاتی همچون چاقی، کم تحرکی‌، بد غذایی و مسائل ژنتیکی به این موضوع بیش از پیش دامن می‌زند.
دکتر علویان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران در زمینه وجود بسیاری از تخلفات در آرایشگاه‌ های زنانه و حتی مردانه در مورد انجام خالکوبی و یا تاتو با تصدیق این موضوع گفت: این موضوع متاسفانه کاملا صحیح است و علی رغم توزیع کاتالوگ و بروشور های مختلف به همه این مراکز اما همچنان شاهد استفاده نادرست از وسایل خالکوبی و تاتو در افراد مختلف و شیوع بیشتر هپاتیت B هستیم.
وی همچنین در ادامه اظهار داشت: باید مسئولین وزارت بهداشت که متولیان اصلی ارتقا و حفظ سلامت در کشور هستند در زمینه نظارت‌های بسیار جدی‌ تر در خصوص آرایشگاه‌ ها و انجام تاتو ساز و کاری که به طور خاص در نظر گیرد.
دکتر علویان همچنین در زمینه سایر اقداماتی که افراد را مستعد آسیب‌ های کبدی می‌کند با هشدار ویژه در زمینه کاهش یکباره وزن گفت: چاقی و اضافه وزن معضلی است طی مدت‌ زمان طولانی در افراد ایجاد می‌شود و بنابراین رژیم‌ های لاغری و کاهش وزن یکباره و علی الخصوص کاهش وزن به میزان یک الی دو کیلو در طول یک هفته شانس افراد را برای ابتلا به آسیب‌ های جبران ناپذیر کبدی دو چندان می‌کند.

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه درمانی

دیدگاهتان را بنویسید