این روزها با افزایش تبلیغات بیمه زندگی توسط نمایندگی های مختلف شرکت های بیمه ای، غالبا اشخاص با این بیمه نامه ها روبرو می شوند. شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که شخصی با یک جدول جلوی شما حاضر شود و درباره ی آن توضیح می دهد و از مزایا و امکانات بسیار زیاد آن صحبت می کند و اصطلاحا در باغ سبزی را به روی شما می گشاید. البته این خوب است ولی کافی نیست زیرا این جداول به صورت کلی برای یک سن خاص و یک سطح مالی خاص آماده شده است و ممکن است با شرایط شما متفاوت باشد. برای اینکه یک بیمه نامه ایده آل که هم سرمایه گذاری خوبی باشد هم بیمه زندگی خوبی، به شما پیشنهاد می کنم تا آخر مقاله با ما باشید.

نکته شماره ۱
بدانید چه چیزی می خرید!
شما در بیمه زندگی چیزی نمی خرید بلکه برای خودتان و خانوادیتان امنیت مالی و جانی سرمایه گذ اری می کنید. اگر احساس می کنید دارید بیمه زندگی می خرید پیشنهاد میکنم از این کار منصرف شوید چون این حس غالبا شما را از ادامه کار در ماه ها و سال های بعد باز می دارد و شما هیچ گاه به نتیجه اصلی این سرمایه گذاری نمی رسید. بدانید و آگاه باشید که شما با تهیه بیمه زندگی ( زندگی و تشکیل سرمایه ) آرامش و امنیت ابدی را برای خودتان و خانوادیتان به ارمغان می آورید.

نکته شماره ۲
نکاتی که در بیمه زندگی و سرمایه گذاری شما مهم هستند:

متاسفانه غالب افراد فراتر از توان مالی خود وارد این سرمایه گذاری می شوند و با کوچکترین مشکل مالی از بیمه خود منصرف می شوند که همین باعث از بین رفتن پولشان میشود و تازه مشکلات اصلی شروع می شود. بدانید و آگاه باشید بیمه های زندگی و سرمایه گذاری ( با سرمایه زندگی بالای ۱۰ برابر) حداقل بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد تا به سود دهی بیفتد و اگر بخواهید بیمه نامه های خودتان را در سال دوم یا سوم بازخرید نمایید ضرر هنگفتی منتظر شماست و حتی به نصف پول خودتان هم نمی رسید. دلیل این امر اینست که در سال های اول قسمت زیادی از پول شما صرف هزینه های بیمهایتان می شود. اما بعد از ۴ یا ۵ سال جدول شما شروع به سود دهی می کند.

نکته شماره ۳
با خودتان صادق باشید:

هنگامی که پرسشنامه بیمه های زندگی را پر می کنید به سوالاتی که شامل موارد پزشکی، قد، وزن و مصرف دخانیات است به دقت پاسخ دهید متاسفانه در این موارد خیلی از اشخاص صادق نیستند و در آینده بیمه نامه های آنها با مشکل جدی روبرو می شود.
بدانید و آگاه باشید جواب نادرست شما به سوالات پزشکی ، قد، وزن و مصرف دخانیات ( که بیشتر آنها قابل اثبات هستند ) دست شرکت های بیمه را برای پرداخت نکردن خسارت به صورت کلی و جزیی باز می گذارد. حتی اگر نماینده بیمه هم از شما خواست که حقایق را کتمان کنید، با چند نفر دیگر در این زمینه مشورت نمایید. موارد خیلی زیادی که در این زمینه مشاهده می شودند بدین شکل اند که: اگر مصرف روزانه سیگار شما یک بسته است به این بهانه که می خواهید ترک کنید ننویسید ۵ نخ با حتی بدتر بنویسید یکی دو نخ آن هم تفننی! اگر وزنتان زیاد است با امید رژیم گرفتن در روزهای آینده وزنتان را کمتر ننویسید. درست است اگر شما واقعیت را بنویسید شرکت بیمه مبلغی اضافه تر با نام ((اضافه نرخ)) از شما دریافت می کند اما شما مطمئن هستید که خانواده شما در سایه امنیت بیمه زندگی شما هستند.

نکته شماره ۴
خانواده یا چند نفر معتمد را از داشتن بیمه نامه خود آگاه کنید:

متاسفانه بدلیل پاره ای از مشکلات فرهنگی بعضی از افراد تمایل ندارند که خانواده یا اشخاص دیگر از بیمه زندگی آنها خبری داشته باشد. در این صورت: بدانید و آگاه باشید که اگر شخص بیمه شده به هر علتی فوت کرد و کسی از بیمه نامه این شخص اطلاع نداشت قانونی در بیمه وجود دارد با نام (( مرور زمان )) که بدین معنی است اگر مدت زمان خاصی از فوت بیمه شده گذشت و ذینفعان ( که غالبا روحشان از وجود این بمیه هم خبر ندارد) اقدامی برای گرفتن منافع بیمه نامه نکردند، سرمایه فوت قابل پرداخت نیست. این زمان معمولا در
شرکت های بیمه ای ۲ سال می باشد.

نکته شماره ۵
نکاتی که در صورت عدم رعایت آن به بیمه نامه شما آسیب وارد می کند:

در بسیاری موارد با اشخاص مختلفی که صحبت می کنم به موارد عجیبی برخورد می شود که با عقل جور در نمیاید مثلا یک نفر گفت بیمه شرکت دیگه ای پرواز های نمایشی ( چتربازی ) را هم پوشش می دهد ، بیمه شما هم این کار را می کند ؟ من با تعجب گفتم کدام شرکت و ایشان هم نام شرکت را گفتند از قضا من سابقا در همان شرکت بیمه کار میکردم و نمونه بیمه نامه آن شرکت که متعلق به پدرم بود را همراه داشتم و همانجا به آن شخص نشان دادم که این ادعای نماینده آن شرکت درست نیست بدانید و آگاه باشید شرکت های بیمه زیر بار ریسک های بزرگ مانند پرواز های نمایشی و تمرینی و قواصی و مسابقات اتومبیل رانی نمی رود مگر آنکه طی یک الحاقیه رسمی که مهر و امضای آن شرکت را دارد و آن هم طی پرداخت حق بیمه اضافی به شما ابلاغ گردد. شنا در مناطق ممنوعه ، مسافرت هوایی با بلیط شخص دیگر، حضور در مناطق جنگی، خود کشی و … از جمله مواردی هستند که از پوشش بیمه شما خارج هستند. لطفا به امید بیمه زندگی وارد این مناطق نشوید.

نکته شماره ۶
نماینده بیمه زندگی خود را به دقت انتخاب کنید:

شاید فکر کنید بیمه زندگی مانند بیمه ثالث یا بدنه است که هر سالی که خواستید از یک شرکت بیمه به شرکتی دیگر یا از نماینده ای به نماینده ی دیگر انتقال دهید. در این صورت احساس می کنید نیازی به حساسیت نیست و این جمله با خود تکرار می کنید” فوقش سال بعد شرکت یا نماینده را عوض می کنم” بدانید و آگاه باشید ۹۰ درصد از بیمه های باطل شده و از بین رفته بدلیل عدم پیگیری نماینده آن شخص می باشد.

نکته شماره ۷ 
اقدام کنید : ” اوضاع احوالم بهتر بشه شروع می کنم”، “فعلا جوونم بعدا خودمو بیمه می کنم”، ” از اول سال بعد ( ماه بعد) شروع می کنم” و … . این جمله ها را ما زیاد شنیده ام ، برای شما آشنا نیست؟!!! بدانید و آگاه باشید که خیلی از این جوانان زندگی ماه ها و سالهای بعد را تجربه نکرده اند و خانواده خود را با کوهی از اندوه و مشکلات مالی تنها گذاشته و به دیار باقی شتافته اند. خیلی ها به ما گفتند کاش از ۱۰ سال پیش شروع می کردیم !. مرگ و زندگی دست خداست ، پس به حول و قوه الهی سریعا اقدام کنید و آرامشی ابدی را برای خودتان و خانوادیتان به ارمغان بیاورید.

در پایان امیدوارم مطالب بالا سطح دانشته های شما را درباره بیمه زندگی بالا برده باشد. به شما پیشنهاد می کنم حالا که تا اینجا با ما همراه بودید با ما تماس بگیرید و به صورت کاملا رایگان و مطابق با شرایط خودتان یه جدول سرمایه گذاری بیمه زندگی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید