هدف از این مطلب مقایسه چهار فرصت سرمایه‌گذاری، ازجمله بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که اگر ۳۰ سال پیش و در سال ۱۳۶۱ انجام می‌شد و در سال ۱۳۹۱ که دارای بالاترین نرخ تورم بوده چه بازدهی می‌داشت.

میزان سرمایه‌گذاری: سرمایه‌ای به مبلغ ۲ میلیون تومان.

با توجه به اعداد بالا اگر یک سرمایه‌گذاری به مبلغ دو میلیون تومان در سال ۱۳۶۱ انجام می‌شد، فرد قادر به خرید ۵۷۰۰۰ دلار، ۵۷۱ عدد سکه طلا و ۴۴۰ مترمربع آپارتمان در سال ۶۱ می‌شد که نتایج هر کدام از این سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۱۳۹۱ به صورت زیر خواهد بود.

سال ۱۳۹۱:

اما اگر یک بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۶۱ خریداری می‌شد (به صورت پرداخت حق بیمه یکجا دو میلیون تومان و بدون پرداخت حق بیمه اضافی) با توجه به نرخ سوددهی مرکب میانگین ۲۳٪ در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پس از ۳۰ سال مبلغی در حدود «یک میلیارد و سیصد میلیون تومان» پرداخت می‌شد.

با مقایسه ارقام بالا و با توجه به این که این آمار در یک بازه ۳۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته است، می‌توان به این نکته پی برد که برای سرمایه‌گذاری‌ های بلندمدت، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است. البته فراموش نکنید که در تمام این ۳۰ سال شما از پوشش‌های بیمه‌ای دیگر بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیز برخوردار بوده‌اید.

مهریه

دیدگاهتان را بنویسید