از طریق گوشی موبایل به دو صورت می توان سوابق بیمه را مشاهده کرد.  هر دو روش مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی امکان پذیر میباشد. در روش اول استعلام سوابق بیمه با کد دستوری USSD موبایل می توان آخرین سابقه بیمه خود را مشاهده کرد. در روش دوم از طریق سامانه تامین اجتماعی که امکان ورود از طریق گوشی را دارد، می توان کلیه سوابق بیمه را مشاهده کرد

 

 

مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی

از آنجایی که در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، کد ملی افراد به عنوان نام کاربری تعریف شده است، مشاهده سوابق بیمه با موبایل فقط با کد ملی امکان پذیر می باشد. در واقع برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل از طریق سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ( eservices ) لازم است تا کد ملی خود را در قسمت نام کاربری وارد کنید و با استفاده از گذرواژه ای که در زمان ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اید وارد سامانه شده و سوابق بیمه خود را مشاهده کنید. همچنین در روش مشاهده سوابق بیمه با کد USSD برای استعلام سوابق بیمه لازم است تا کد ملی ملی بیمه شده را وارد کنید. در ادامه هر دو روش مشاهده سابقه بیمه با موبایل را توضیح داده ایم.

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

برای مشاهده سریع سوابق بیمه با موبایل، ابتدا با موبایل خود، ستاره ۴ مربع را ( #۴* ) شماره گیری کنید. سپس گزینه تامین اجتماعی را انتخاب کنید. پس از آن گزینه استعلام ها را انتخاب کنید. سپس آخرین سابقه را انتخاب کنید و در نهایت کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی که شماره موبایل شما به نام خودتان باشد آخرین سابقه بیمه پردازی برای شما نمایش داده می شود.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل

توجه داشته باشید برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی از طریق کد USSD لازم است که شماره موبایل به نام بیمه شده باشد. در غیر اینصورت برای استعلام سابقه بیمه با موبایل با پیغام ” کد ملی وارد شده با شماره موبایل مطابقت ندارد” مواجه می شوید.

مشاهده سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی

از طریق سامانه سوابق بیمه سازمان تامین اجتماعی می توانید با گوشی موبایل خود علاوه بر مشاهده آخرین سابقه بیمه خود، جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را نیز مشاهده کنید. برای مشاهده سوابق بیمه با گوشی، بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی، گزینه بیمه شدگان و سپس خدمات سابقه و بعد از آن گزینه کلیه سوابق را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید بدانید، چند سال سابقه بیمه دارم،‌ بر روی گزینه سوابق تلفیقی کلیک کنید. همانطور که مطرح شد، سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی نشان دهنده جمع کل سوابق بیمه شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید