آیا به سرمایه بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری مالیات تعلق میگیرد؟
سود و سرمایه بیمه زندگی همواره به هر میزان از معافیت مالیاتی بر خوردار است


منظور از انعطاف پذیری در بیمه‌نامه زندگی و سرمایه‌گذاری چیست؟
در بیمه زندگی وسرمایه‌گذاری ، سرمایه و یا حق بیمه علاوه بر اعمال ضریب تعدیل در هر زمانی از قرارداد قابل کاهش و افزایش است بطور کلی غیر از شخص بیمه شده کلیه مشخصات بیمه‌نامه قابل تغییر است.


چگونه میتوان از محل سود انباشته بیمه‌نامه ضمانت نامه گرفت؟
بیمه گذار میتواند به پشتوانه سود انباشته خود در بیمه‌نامه ، برای تضمین شرکت در مناقصات یا اخذ وام از موسسات مالی و اعتباری ، بدون ضامن ضمانت نامه اخذ نماید.


حقوق بازنشستگی از محل بیمه زندگی چه تفاوتی با حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی دارد؟
در مدت ۲۰ سال حقوق دریافتی بیش از حقوق دریافتی با سابقه ۳۰ ساله تامین اجتماعی است. – جمع حق بیمه پرداختی ۲۰ ساله بسیار کمتر از ۳۰ سال تامین اجتماعی است. – نیاز به اشتغال در محل یا تایید بازرس تامین اجتماعی نمیباشد و مناسب برای خانمهای خانه دار یا کودکان و نوزادان. – حقوق تامین اجتماعی فقط برای شخص بازنشسته ، یا همسر و فرزندان مجرد متوفی شامل میگردد ولی این حقوق مادام العمر و به استفاده کننده مشخص شده در بیمه‌نامه تعلق گرفته و قابل انتقال به وراث است.


آیا میتوان سود نهایی بیمه زندگی را تبدیل به حقوق بازنشستگی نمود؟
استفاده کننده یا استفاده کنندگان حیات یا فوت بیمه‌نامه میتوانند سرمایه یا سود انباشته متعلقه را بصورت یکجا دریافت نکنند و سود ماهیانه آنرا بصورت حقوق بازنشستگی گرفته و اصل سرمایه کاهش پیدا نکند.


برداشت وام از محل سود انباشته بیمه زندگی به چه صورت است؟
یمه گذار میتواند ۹۰% ذخیره انباشته خود را بصورت وام بانکی بدون نیاز به ضامن دریافت کند. زمان بازپرداخت وام توافقی میباشد. بهره باز پرداخت مطابق با مصوبات بانک مرکزی خواهد بود. در اینصورت روند سود تصاعدی انباشته بهم نخواهد خورد.


آیا میتوان از محل سود بیمه زندگی برداشت کرد؟
به دو صورت میتوان از سود بیمه زندگی برداشت کرد : الف : برداشت نقدی ب : برداشت وام (۹۰% کل سود انباشته را میتوان بصورت وام دریافت کرد)


نحوه تخصیص سود سالیانه به حق بیمه پرداختی به چه صورت است؟

شرکت های بیمه از محل حق بیمه ، بیمه های زندگی و سرمایه‌گذاری در پروژه های مختلف سرمایه‌گذاری نموده و بصورت سالیانه پس از برگزاری مجمع شرکت و تصویب تراز سالیانه سود سرمایه‌گذاریها ، از محل حق بیمه زندگی بیمه گذاران ، درصد سود بیمه‌نامه را بصورت مکتوب به آدرس بیمه گذار ارسال میکند. این سود اعلام شده به بیمه گذار تعلق دارد و هرلحظه که اراده کند میتواند آنرا بصورت نقد یا وام برداشت کند.


برای مشاوره درباره مسائل مالی بیمه‌نامه چه باید کرد؟

با توجه به اینکه جدول تعهدات مالی و سود سالیانه هر شخص بستگی به شرایط درخواستی و سن او دارد و  باتوجه به اینکه بیمه زندگی وسرمایه‌گذاری یکی از اساسی ترین نیازهای بشر بوده و می باشد و بر اساس مدارک باستانی بدست آمده قدمت هزاران ساله دارد لذا برای احاطه بر کلیه جوانب تهیه چنین بیمه‌نامه مهمی از مشاوره رایگان و آشنایی با آن استفاده نمایید. مهم نیست بیمه‌نامه زندگی و سرمایه‌گذاری شما از کدام شرکت بیمه باشد بلکه مهم این است که آنرا با آگاهی تمام و بررسی همه جانبه تهیه نموده باشید ودر بخش ممات وحیات از بهترین پوشش ها خوردار باشید.


تفاوت حساب پس انداز بانکی با بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری چیست؟

حساب بانکی امکان نقد شوندگی خوبی دارد حساب بانکی ضریب رشد و سود سپرده بالایی دارد حساب بانکی در صورت فوت صاحب حساب مسدود میشود حساب بانکی پس از فوت صاحب حساب نیاز به انحصار وراثت دارد موجودی حساب بانکی پس از کسر مالیات به وراث قانونی پرداخت میشود نرخ بهره بانکی هر ساله بر اساس بخشنامه بانک مرکزی کاهش می یابد. نرخ سود بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال تضمین میشود بیمه زندگی در صورت فوت بیمه شده بین ۲۵ تا ۱۰۰ برابر حق بیمه رشد می کند بیمه زندگی معاف از مالیات است بیمه زندگی برای دریافت سرمایه نیاز به انحصار وراثت ندارد پس اگر مطمئن باشیم عمر جاودانه خواهیم داشت نیازی به بیمه زندگی نیست و فقط یک حساب بانکی خوب کافی است ولی  احتمال وجود ریسک (حادثه و از کارافتادگی و … ) را احساس می کنید حتما در کنار یک حساب بانکی خوب یک بیمه‌نامه خوب زندگیوسرمایه‌گذاری داشته باشید. ما مطئن هستیم شما در هر حالت دوستدار خانواده خود هستید


چرا اغلب مردم بر این اعتقادند؟ “شرکت‌های بیمه فقط بلدند حق بیمه بگیرند و بهنگام پرداخت خسارت هزار بهانه می آورند تا از پرداخت خسارت طفره بروند”

واقعا مشکل چیست؟ آیا مشکل زرنگی شرکت‌های بیمه است؟ واقعا چنین چیزی نیست مثل این است که بگوییم همه در کنکور رد میشوند و کسی نمیتواند قبول شود ُ چرا کسانی که مسلط به دروس مربوطه باشند از امتحان کنکور قبول میشوند . پس مشکل در عدم وجود اطلاعات مردم بهنگام دریافت و صدور بیمه‌نامه است و زمانی از شرایط ناقص بیمه‌نامه خود مطلع میشوند که بسیار دیر شده و هنگام دریافت سود یا خسارت بیمه‌نامه است و در این زمان هیچ تغییری در بیمه‌نامه نمیتوان انجام داد. قبل از صدور بیمه‌نامه با مشاوره رایگان و کارشناسی با کارشناسان فروش بیمه، بیمه‌نامه صحیح و کارا داشته باشید. هر کاغذی که آرم و مهر بیمه داشته باشد بیمه‌نامه نیست!


چرا داشتن بیمه زندگی معادل این جمله است : “من خانواده ام را دوست دارم”

ارزش افزوده در هیچ مکانیزمی بیش از بیمه زندگی نیست در چه سازوکاری با پرداخت ۱ میلیون تومان میتوان عزیزان خود را در صورت فوت در اثر حادثه معادل ۱۰۰ میلیون تومان ذینفع نمود! در کدام حساب پس انداز شما نقد شوندگی بالایی هم از لحاظ نسبت و هم از لحاظ زمانی بیش از بیمه زندگی در صورت بروز اتفاقی ناگوار برای جبران تبعات اقتصادی خانواده خود سراغ دارید؟ شما عملا حساب پس اندازی برای آینده خود افتتاح می کنید ولی از مزایای متعدد آن در حیات و ممات بهره مند میگردید. به نوعی می توان این بیمه‌نامه را در هر صورت برای بیمه شده برد دانست چرا که بد ترین حالت از لحاظ اقتصادی زمانی رخ می دهد که بیمه شده در صحت و سلامت مدت بیمه‌نامه اش به پایان رسیده و از هیچ یک از سرمایه های بیماری ، از کارافتادگی و فوت و حادثه استفاده نکرده باشد در اینصورت چندین برابر پس انداز خود در طول مدت بیمه‌نامه را نقدا گرفته یا به حقوق بازنشستگی تبدیل می کند! باورش سخت است چرا که شما سالهاست خودروی خود را بیمه کرده اید ولی هرگز سرمایه‌گذاری محسوب نشده و سودی به شما پرداخت نشده فکر می کنید چرا؟ جواب بسیار روشن است بیمه‌نامه اتومبیل شما سالانه ? کوپن برای دریافت خسارت دارد ولی بیمه‌نامه زندگی شما فقط یک کوپن آنهم برای طول مدت زندگیتان دارد پس فرصتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که از این سرمایه‌گذاری بهره مند گردید.


  چرا بیمه زندگی لازم است؟

من خانواده ام را دوست دارم همسرم، فرزندم ، پدرم ، مادرم و… همواره به فکر تامین آنها هستم حتی زمانیکه خدای ناکرده ….. بیمه زندگی چیست؟ بیمه زندگی و سرمایه چیست؟ شرایط کدام شرکت بیمه بهتر است ؟ شرایط بیمه زندگی کدام است ؟ جدول بازخرید بیمه زندگی ؟ و هزار سئوال دیگر که هر روزه به ذهن ما خطور میکنند؟ اگر چاه نفتی داشته باشید و چند بشکه نفت از نظر شما جهت بیمه کردن آنها کدامیک الویت دارد؟ مطمئنا جوابتان الویت با چاه نفت است چرا که بشکه های نفت از وجود آن چاه استخراج میشوند . حال به زندگی خود بنگرید شما به عنوان چاه نفت زندگی خود آیا بیمه‌نامه ای دارید؟ ولی بشکه های نفت خود را بموقع بیمه می کنید اتومبیل و دیگر مواردی که از وجود پر برکت شما حاصل گردیده اند. اگر روزی بر بشکه های نفت اتفاقی بیافتد چاه نفت قادر به جبران آنهاست ولی درصورتی که خدای ناکرده چاه نفت از بین برود چه تدبیری برای جبران اقتصادی آن اندیشیده اید؟

منبع: کارگزاری افشین ایرجی

دیدگاهتان را بنویسید