چه فاکتورهایی مسئول رفتار خرید مصرف‌کننده است؟؟

چرا نیاز به یادگیری رفتار مصرف‌کننده داریم؟ پاسخ ساده این است که دیگر نباید حضور مشتری و خرید وی از خودمان را ابدی بدانیم. رفتار خرید مصرف‌کننده چگونگی تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان ما برای خرید محصول را تعیین کرده و بیان می‌دارد که چه فاکتورهای متنوعی مسئول اتخاذ چنین تصمیمی می‌باشند؟

از بین هر ۱۱۰۰۰ محصول جدیدی که توسط ۷۷ شرکت برتر در صنعت به بازار عرضه می‌شود، تنها ۵۶% از آن‌ها پس از مدت ۵ سال همچنان در بازار موجود هستند. تنها ۸% از محصولات مفهومی که توسط ۱۱۲ شرکت برتر دنیا معرفی می‌شوند، پا به بازار گذاشته و به مصرف‌کننده عرضه می‌شوند. از بین آن تعداد ۸۳% اهداف تعیین‌شده برای بازاریابی را برآورده نمی‌کنند. چیزی که در اینجا نیاز به درک و فهم آن داریم، این است که چرا مصرف‌کنندگان تصمیم به اتخاذ خریدهایی می‌گیرند، چه فاکتورهایی بر خریدهای مصرفی تأثیرگذار بوده و فاکتورهای در حال تغییر در جامعه چه مواردی هستند . . .

تمرکز اصلی بازاریابی بر مصرف‌کننده هست. برای تدوین طرح‌های خوب و مناسب در حوزه بازاریابی، بررسی صفات مصرف‌کننده و نیازهای وی، سبک زندگی و فرایندهای خرید وی لازم و ضروری هست و پس‌ازاین مرحله است که می‌توان تصمیم‌های مناسبی را مبتنی برآمیخته بازاریابی اتخاذ کرد.

مطالعه رفتار مصرف‌کننده شامل مطالعه مواردی می‌شود که چه می‌خرد، چرا آن موارد را می‌خرد، چگونه اقدام به خرید آن موارد می‌کند، چه زمانی اقدام به خرید آن‌ها می‌کند، از کجا می‌خرد و با چه فواصل زمانی و دفعاتی اقدام به خرید می‌کند. یک رویکرد مشتری محور و مبتنی بر اصول روشن‌فکری در بازار متنوع جهانی امروز امری لازم و ضروری هست، که درنتیجه آن‌یک شرکت قادر به تشخیص و خدمات‌دهی به بازار هدف خود، کاهش نارضایتی و جلو افتادن از رقبای خود می‌شود. مصرف‌کننده‌های نهایی اغلب باهدف مصرف کالا به‌صورت شخصی، در قالب خانه و خانواده اقدام به خرید اقلام می‌کنند.


قانون جذب

در مکالمه های درونی فقط از عبارات مثبت استفاده کنید. از لغاتی نظیر “من میتوانم”، “من قادر هستم”، “چنین چیزی ممکن است”، و “از عهده انجام آن بر می آیم” استفاده کنید.

همواره شادی، قدرت و موفقیت را در وجود خود زنده نگه دارید.

از افکار منفی به شدت دوری کنید. با حفظ آرامش، ذهن خود را از منفی گرایی منحرف سازید و آنها را با افکار سازنده و شادی بخش جایگزین سازید.

در هنگام صحبت کردن با دیگران از لغاتی استفاده کنید که حس احترام، شادی و موفقیت را در آنها زنده کند.

پیش از اینکه هر یک از پروژه های خود را عملی کنید، نتیجه موفقیت بخش آن را در ذهن خود مجسم کنید، اگر این کار را با تمرکز و ایمان کامل انجام دهید، مطمئناً از نتیجه بدست آمده شگفت زده خواهید شد.

با افرادی معاشرت کنید که خودشان منشا نیروهای مثبت هستند.

هنگام نشستن و یا راه رفتن کمر خود را راست نگه دارید، این امر توانایی های ذاتی و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

پیاده روی کنید، شنا کنید و یا ورزش های دیگری انجام دهید. این امر حس مثبت گرایی را در وجود شما زنده نگه می دارد.


۳ راه برای تقویت قدرت باور

۱ – فقط به موفقیت فکر کنید نه به شکست.

همیشه بگوئید من برنده خواهم شد. هنگام رقابت با دیگران به خود بگوئید ” من از بهترینها هستم “.

فکر کردن به موفقیت ذهن شما را عادت می دهد تا برنامه هایی طراحی کنید که منجر به موفقیت می شوند و فکر شکست دقیقا بر عکس عمل می کند.

۲ – مرتبا به خود یاد آوری کنید که شما از آنچه که فکر می کنید بهتر هستید.

افراد موفق از آسمان نیامده اند. برای موفقیت نیازی به نبوغ خارق العاده نیست. هیچ چیز اسرارآمیزی هم در مورد آن وجود ندارد. به شانس هم ربطی نداره.
افراد موفق، جماعت عادی هستند که فقط باور به خویشتن و اعتقاد به اعمال خویش را در خود پرورش داده اند.

هرگز تحت هیچ شرایطی خودتان را به بهای اندکی نفروشید.

۳ – باورهای بزرگ داشته باشید.

میزان موفقیت شما، بستگی به میزان اعتقادتون داره. با اهداف کوچک، انتظار دستاوردهای بزرگ نداشته باشید. به اهداف بزرگ فکر کنید تا به نتیجه های بزرگ برسید.

فقط آن چیزی را در ذهنتان راه بدهید که دوست دارید اتفاق بیافتد

دیدگاهتان را بنویسید