کمتر کار کنید و بیشتر بفروشید

در فروش، مشتری بزرگترین چالش فروشنده است. برای مثال با اینکه مشتری شدیداً به جنسی که شما دارید احتیاج دارد ولی تمام سعی خود را می‌کند تا بهانه‌های مختلفی پیدا کند و پولی که با سختی به دست آورده است را خرج نکند؛ اما فروشندگان حرفه‌ای تمام سعی خود را می‌کنند تا ارزش کالای خود را به مشتریانی که پتانسیل لازم را دارند نشان دهید

در اینجا ۵ راه برای اینکه بتوانید بیشتر به مشتری بفروشید آمده است:

۱- خواسته‌های پنهان آن‌ها را بشناسید

مشتریان همیشه نمی‌دانند که چطور خواسته‌های خود را بگویند. شما باید یاد بگیرید که چگونه خواسته‌های پنهان آن‌ها را شناسایی کنید. شما باید با درک عمیق‌تر اینکه مشتری واقعاً به چه چیزی اهمیت می‌دهد نیاز او را شناسایی کنید و به او بفروشید.

۲- نگرانی‌های آن‌ها را با شاهدها برطرف کنید

برخی مواقع مشتریان به‌سختی می‌توانند بپذیرند که تکنولوژی جدید یا کالایی که شما دارید چقدر می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. اکثر مشتریان در هنگام خرید شکاک می‌شوند حتی اگر واقعاً آن کالا برای آن‌ها مفید باشد. آن‌ها فکر می‌کنند شما می‌خواهید سر آن‌ها کلاه بگذارید. برای اینکه شک آن‌ها را برطرف کنید به آن‌ها بگویید که چقدر مشتریان قبلی شما از این محصول راضی بوده‌اند.

اگر مشتری شما حس کند که افراد دیگری هم از این محصول استفاده کرده‌اند و راضی بوده‌اند احتمال خرید او بیشتر می‌شود. هرابی می‌گوید: گاهی مواقع نشان دادن شرکت‌هایی که با شما همکاری دارند یا لیست افرادی که از شما خرید کرده‌اند باعث می‌شود مشتری سریعاً خرید خود را نهایی کند

۳- کمتر بفروشید

تا زمانی که قیمت در درجه اول اهمیت قرار دارد شما باید راهی پیدا کنید تا خودتان را با بودجه مشتری تطبیق دهید. جیم هرست می‌گوید فروختن یک چیز کوچک به مشتری راه را برای فروش‌های بزرگتر باز خواهد کرد. مشتری را با یک ضمانت کوچک مطمئن کنید و یک جواب بله از او بگیرید تا آماده خرید شود سپس یک چیز کوچک به او بفروشید. حالا مشتری آمادگی خریدهای بزرگتر را دارد.

۴- از عواقب نخریدن صحبت کنید

برای ترغیب مشتری به خرید از شما، باید اول توضیح دهید که اگر این کالا را نخرد چه چیزهایی را از دست می‌دهد. چون مردم اصولاً از عواقب منفی خوششان نمی‌آید و این احتمال خرید آن‌ها را بیشتر می‌کند.

۵- به مشتریان خود آموزش دهید

اگر مشتری آمادگی لازم را ندارد تا از شما خرید کند به او اطلاعات بیشتری در مورد محصول بدهید. به مشتری در مورد خرید فشار نیاورید ولی به او اطلاعات کاملی در مورد محصول و فوایدی که برای او دارد بدهید.

—————————————————————————————————————————————–

برای بالا بردن عزت نفس خود چکار کنیم؟

—————————————————————————————————————————————–

بیمه بازخرید سنوات

ماده ٢۴ قانون خاتمه ی کار، پرداخت سنوات و مزایای پایان خدمت را در زمان خاتمه کار به کارفرما تکلیف نموده است و تمامی کارفرمایان موظف هستند به ازای هر سال کار کارگران /کارمندان، معادل یک ماه آخرین حقوق فرد را به عنوان سنوات به وی بپردازند که تعهدی صد در صد برای کارفرمایان به شمار می رود.

با توجه به برنامه های ریزی های کلان انجام شده جهت کاهش نرخ بیکاری و همین طور نسبت بالای جمعیت جوان کشور که در سال های آتی وارد بازار کار خواهند شد، لزوم توجه به بیمه سنوات به منظور پوشش تعهدات کارفرمایان، حفظ حقوق کارگر و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه، بیش از پیش افزایش می یابد.

همچنین با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی و تغییر ماهیت کارفرمایان از دولتی به خصوصی، توجه بیشتر به تعهدات کارفرمایان و نگاه دقیق تر به منابع مالی را لزوم بیشتری پیدا می نماید.

شرکت بیمه ملت، با طراحی بیمه نامه ی بازخرید سنوات، این امکان را برای تمامی کارفرمایان فراهم نموده است که با خرید این بیمه نامه، تعهد خود را در قبال پرداخت سنوات به کارگران خود، به بیمه ملت منتقل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید