مدیرکل روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر نحوه عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را تشریح کرد.

به گزارش بیدبرگ و نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابک رمضانی فر درباره شرایط عضویت در صندوق بیمه کشاورزان،‌ روستائیان و عشایر را برشمرد و گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل ۱۸ سال سن، عقد قرار داد و پرداخت پنج درصد سطح درآمدی انتخابی بیمه شده به عنوان حق بیمه، از شرایط عمومی عضویت برای تمامی روستائیان، کشاورزان غیر ساکن و عشایر کشور است.

وی افزود: همچنین سکونت در روستا و یا مناطق عشایری که باید به تأیید شورای اسلامی روستا و یا اداره کل امور عشایری شهرستان رسیده باشد یکی دیگر از شرایط است البته از سال ۱۳۹۲ طی قراردادی با سازمان تعاون روستایی کشور، کلیه کشاورزان غیر ساکن در روستا نیز می توانند با شرایطی عضو صندوق بشوند.

وی اضافه کرد: از جمله آن شروط این است که فرد هنگام شروع عضویت در صندوق، مشمول بیمه اجباری نزد سایر صندوق ها و سازمان های بیمه ای و بازنشستگی کشور نباشد، در یکی از مشاغل ۲۳۰ گانه اعلامی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باشد و معرفی نامه اش توسط اداره جهاد کشاورزی و یا نظام صنفی کشاورزی استان تائید شده باشد.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه در این صندوق، ۱۵ درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده است که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت و ۱۰ درصد را دولت تقبل می کند اظهار کرد: در واقع دولت در حمایت از روستائیان، کشاورزان و عشایر دو برابر حق بیمه هر فرد را خود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌پردازد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است در سال‌هایی که مناطق روستایی دچار خشکسالی، آفت زدگی، مرگ و میر دام و یا بروز حوادث غیر مترقبه شود، دولت علاوه بر سهم خود، سهم بیمه شده را نیز پرداخت می‌کند.

در صورتی که در زمینه بیمه درمانی نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه درمانی

دیدگاهتان را بنویسید