برای مشاهده سریع سوابق بیمه، روشهای مختلفی وجود دارد که بهترین و سریعترین روش مشاهده سوابق بیمه باتوجه به جدیدترین تغییرات سال ۱۴۰۱ در اینجا توضیح داده شده است.


مشاهده سوابق بیمه از طریق سایت بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

یکی از روش های مشاهده سوابق بیمه ، ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی و ورود به این سامانه می باشد.

  1. ثبت نام در سایت سوابق بیمه: در صورتی که هنوز در سایت سوابق بیمه ثبت نام نکرده اید، بر روی لینک زیر کلیک کنید:
    https://profile.tamin.ir/view/#/registration
  2. ورود به سایت سوابق بیمه: در صورتی که در سایت سابقه بیمه ثبت نام کرده اید، بر روی لینک زیر کلیک کنید:
    https://account.tamin.ir/auth/login
  3. لینک مستقیم مشاهده سوابق بیمه با کد ملی:

بعد از ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق منوی ” بیمه شدگان “ گزینه ” کلیه سوابق ” را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب گزینه  ” سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶ ” میتوانید ریز سوابق بیمه خود را مشاهده کنید.

سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

همجنین برای مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی گزینه سوابق تلفیقی را انتخاب کنید. در صورتی که نسبت به سوابق بیمه خود اعتراض دارید می توانید برای بازبینی سوابق بیمه تامین اجتماعی گزینه اعتراض به سوابق ناموجود و یا اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال را انتخاب کنید.

 

مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی

با توجه به به روزرسانی و تغییرات سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی و عدم آپدیت و برورسانی برنامه تامین اجتماعی من، این برنامه برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه با موبایل کارایی ندارد و در حال حاضر مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی تنها از طریق کد ussd امکان پذیر می باشد.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد دستوری USSD

یکی دیگر از راه های مشاهده سوابق بیمه بدون دانستن شماره بیمه، استفاده از کد دستوری USSD موبایل می باشد. از این طریق می توان از تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرمای خود اطلاع پیدا کنید.

  1. وارد کردن کد ussd سوابق بیمه در تلفن همراه به شماره: #۴*
  2. انتخاب شماره” ۲- استعلام ها“
  3. انتخاب شماره” ۱- آخرین سابقه”
  4. وارد نمودن کد ملی

سوابق بیمه USSD


مشاهده سوابق بیمه از طریق سامانه دولت همراه

از طریق سامانه دولت همراه نیز می توانید استعلام سابقه بیمه خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی در مورد نحوه استعلام سابقه بیمه از طریق سامانه دولت همراه بر روی لینک زیر کلیک کنید:
سامانه دولت همراه

بعد از ورود به سامانه دولت همراه از روی زبانه ”  خدمات پرکاربرد ” و سپس ”  آخرین سابقه دستمزد بیمه شدگان ” را انتخاب کنید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با مراجعه حضوری

با مراجعه حضوری به کارگزاری های تامین اجتماعی نیز امکان دریافت سوابق بیمه وجود دارد. برای این کار با داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خود به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید. برای مشاهده لیست >> کارگزاری بیمه تامین اجتماعی << کلیک کنید

مشاوره خصوصی بیمه

مشاهده سریع سوابق بیمه

روش مشاهده سریع سوابق بیمه استفاده از کد دستوری ussd و مشاهده سوابق بیمه با موبایل می باشد. هرچند مراجعه به سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه نیز روشی سریع می باشد. در واقع اگر هدف شما این است که بدانید آخرین سابقه بیمه توسط کارفرما برای شما رد شده است یا نه، استفاده از روش مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی از طریق کد دستوری ussd را پیشنهاد می کنیم. اما اگر میخواهید علاوه بر آخرین سابقه بیمه رد شده ، پاسخ سوال چند سال سابقه بیمه دارم را بدانید و جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی و ریز سابقه بیمه خود را نیز مشاهده کنید بهترین راه برای مشاهده سریع سوابق بیمه از طریق سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی می باشد.

مشاهده سوابق بیمه بدون گذرواژه

در صورتیکه گذرواژه خود را فراموش کرده اید برای مشاهده سوابق بیمه لازم است ابتدا اقدام به بازیابی گذرواژه کنید. برای بازیابی گذرواژه سوابق بیمه به لینک زیر از سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید:

https://profile.tamin.ir/view/#/forgotten-password

سپس، کد ملی خود را وارد کنید. بعد از آن پیامکی حاوی کد احراز هویت برای شما ارسال می شود. کد احراز هویت را ثبت کرده و سپس در قسمت گذرواژه جدید، گذرواژه جدید خود را وارد کنید.

امکان استعلام سابقه بیمه بدون گذرواژه در سامانه دولت همراه نیز وجود دارد که در بالا توضیح داده شده است.

 

 

121 پاسخ

  1. با سلام
    گام اول ثبت نام را انجام دادم منتظر پیامک شدم ولی به علت دیر امدن پیام صفحه مرورگر را بستم الان که میخواهم کدی را که پیامک شده رو وارد کنم همش گام اول میاد و من نمیتونم کد را وارد کنم

      1. توجه کن اولش پنج رقم اول لاتین باشه اولین حروفشم حروف بزرگ باشه بعد چند تا عدد مثلا Garme222

  2. سلام
    بنده کد ملی و تلفن همراه اول را وارد نمودم اما الان دو روزه پیامک حاوی کد فعالسازی ارسال نمی شود.چند مرتبه هم این کار رو انجام دادم اما پیامکی دریافت نکردم
    از کجا باید پیگیر شوم؟؟

  3. منم شماره موبایل وارد کردم اما با ۶ ساعت تاخیر در ساعت ۱ شب پیامک کد شناسه برام اومد. جالبه که توو متن پیامک نوشته این کد شناسه فقط ده دقیقه قابل استفاده است. امروزم هر چند بار سعی کردم، میگه این کدملی قبلا درخواست داده. در کل هممون سر کاریم !!

  4. سلام ۴ روزه سعی میکنم ثبتنام کنم اما یا پیامک نمیاد یا اگر یبار هم اومد میگه اطلاعات مشکل داره ثبت نام کن دوباره الان چند روزه منتظره پیامکم باز دیونه سدم ابن یامانه خیلی مشکل داره مردم رو سره کار گذاشته نمیدونم وقتی میدونن مشکل داذه جرا با مردم بازی میکنند

  5. سلام
    بعد از ۵ساعت کد فعال سازی امده ومیگه یکساعت بیشتر وقت نداری درغیر اینصورت حذف میشود
    من در ان لحظه دیگر دسترسی به سایت نداشتم وحالا هرچقدر مراحل را دوباره میروم دیگر جواب نمیدهد.
    عزیز من نمیشه که چند ساعت کنار کامپیوتر نشست تا شما یک شماره بفرستید اول اشکالات را
    درست کنید بعد اعلام کنید

  6. با سلام.

    از طریق سایت جدید بیمه ثبت نام کردم و پیامک اومده که برای فعالسازی با در دست داشتن مدارک هویتی به شعبه مراجعه کنید.

    چند بارم تو این سه روز اخیر مراجعه کردم شعبه میگه والا بخدا فقط واس خودشون پیامک میدن خودکار،هیچ راهکاری واس اینکه بتونیم حسابهایی که با این پیغام بما مراجعه میکنن رو فعال کنیم! باید منتظر بشین سایت درست بشه! مشکل داره و مردم رو سرکار گذاشتن مسئولهای سایتش

  7. چیکار دارن میکنن با سایت خدا میدونه!!! اگه خراب بوده چرا سایتو بالا آوردن آخه!

    واس من پیغام اومده بود با در دست داشتن مدارک هویتی جهت فعالسازی به شعبه مراجعه کنید. نه تنها من چند نفر دیگه از دوستان هم رفتن شعبه ها میگن سایتشون مشکل داره واس خودشون اس ام اس نامربوط میفرستم! ما نمیتونیم فعال کنیم!!!!

  8. بابا این چه وضعیه .فک کنم سیستمشون با نفت کار میکنه ..من ثبت ناممم تکمیل شده ..ولی ۲ روزه پشت گزینه دریافت اطلاعات موندم خدا این دو روزه کی میخواد اطلاعات این سایت …با ما بده…در حال دریافت اطلاعات

    1. من قبلا ثبت نام کردم کد هم برام اس ام اس شد و حساب کاربربریم فعال شد ولی الان که می خوام وارد بشم گذرواژه را فراموش کردم و از قسمت بازیابی گذر واژه هرچی رمز جدید را وارد می کنم( بارعایت تمامی موارد ذکر شده) پیام می دهد : بازیابی گذرواژه با مشکل مواجه شد، چنانچه از صحت پاسخ سوال امنیتی اطمینان دارید مجددا تلاش نموده و در غیر اینصورت به نزدیکترین شعبه مراجعه نمائید. چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

  9. با سلام
    بنده فرایند ثبت نام و ورود به سامانه را با موفقیت به انجام رسانده ام.
    بیمه بنده از خرداد ۸۶ پرداخت شده و در قسمت سوابق بعد از سال ۸۶ به درستی منعکس گردیده است. با این وجود در برگه کلیه سوابق، صرفاً موارد مربوط به سال ۸۹ به بعد درج میگردد. لازم به ذکر است بیمه های بنده از سال ۸۶ لغایت ۸۹ در شعبه ۲۹ (شمیران) پرداخت شده که پس از تغییر محل اشتغال، اقدام لازم جهت انتقال سوابق به شعبه ۲۲ (محل پرداخت بیمه محل اشتغال بعدی) صورت پذیرفته است. با این وجود در قسمت کلیه سوابق پیام ذیل نمایش داده میشود:
    «چنانچه اطمینان دارید در شعبه / شعب بیست و نه تهران دارای سابقه می باشید ، با در دست داشتن مدارک مستند و متقن به شعبه محل بیمه پردازی خود مراجعه نمایید»
    لطفاً راهنمائی بفرمائید.
    با سپاس

  10. سلام توجه داشته باشید صفحه کلید به زبان انگلیسی (EN) باشد.

    فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه :

    باید با کاراکترهای لاتین باشد. باید با یک حرف آغاز شود .
    باید حداقل شامل یک حرف بزرگ ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
    گذرواژه نباید شامل نام ، نام خانوادگی و کد ملی باشد.
    فقط کاراکترهای التین حرف و عدد و ! # $ % & مجاز می باشند.
    طول گذرواژه نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد.
    نمونه گذرواژه که سایت سابقه قبول می کند مانند: Bidbarg95#

    توجه داشته باشید که لغت انگلیسی B لغت باید بزرگ باشد.

  11. با سلام،من هرچی برا گذر واژه میزنم ایراد میگیره—تمام موارد رو هم رعایت کردم—حتی دیگه زد به سرم همین گذر واژه ی شما رو هم امتحان کردم همون ایراد رو گرفت!!!
    حرف بزرگ
    حرف کوچیک
    شروع با حرف
    شامل حرف و عدد
    حداقل هشت کاراکتر
    و…
    همه رو رعایت کردم هی ایراد میگیره!

    1. سامانه به طور آزمایشی به اطلاع عموم رسیده و این مشکلات رو داره. من الان همون Bidbarg95# رو امتحان کردم (توجه داشته باشید که حرف B بزرگ هست نه حرف کوچک b ) بدون گذاشتن # هم امتحان کردم و قبول کرد.

  12. با سلام و خسته نباشید من سه روز ثبت نام کردم ولی وقتی وارد می شوم میگوید لطفا منتظر بمانید حتی چهار ساعت منتظر بودم ولی وارد سایت نمیشدم لطفا از شما عزیزان درخواست می کنم مشکلات سایت را بررسی کنید و عیب آن را بگیرید

    باتشکر از شما زحمت کشان این مرز بوم

  13. با سلام وخسته نباشید،بنده ثبت نام رابه طور کامل انجام دادم وموفق بوده ولی بعد ازچندروز که دوبارهبا همان حساب کاربری ورمز که تشکیل دادیم قبول نمی کنه وبه قسمت ثبت نام دوباره که میرویم پیغام می ده که حساب کاربری شما قبلاً ایجاد شده ولی مشکل درورود به آن دارد دراینصورت چگونه می توان ان را حذف ودوباره ثبت نام کرد؟

  14. من چندین بار مراحل ثبت نام را رفتم ولی گذرواژه را قبول نکرد.
    مجددا برای ثبت نام اقدام کردم این پیام را سیستم می دهد:کاربر گرامی، با عرض پوزش ادامه عملیات به دلیل خطا امکان پذیر نمی باشد
    و نمی توانم وارد مراحل ثبت نام شوم ،لطفا راهنمایی کنید

  15. دوستان اینا همش چرت پرته سری اول فقط باید به نزدیکترین شعبه مراجعه کنید همون جا که کارمند بیمه ثبت نام کرد فورا براتون اس ام اس میاد و میتونید وارد سایت سوابق شوید اصلا از تو خونه نمیشه ثبت نام کرد و منتظر اس م اس نباشید از ما گفتن بود

    1. سلام آقای ارشیا
      برای ثبت نام می تونید هم از کافی نت یا شعبه یا خودتون و یا هر کس که این مراحل رو بتونه بره انجام دهید

      در ضمن در همه شعب بیمه تامین اجتماعی کارمندان برای بیمه گذاران این کار رو انجام نمیدن و بسته به کارمند داره

      اگر بر اساس راهنمای ارایه شده مراحل را انجام دهید و به جزییات توجه کنید نیازی به مراجعه به جایی نمی باشد
      اگر هم سوالی در این زمینه داشتید می تونید در مرجع سوالات بیمه به صورت کاملا رایگان مطرح نمایید

    1. جناب آقای/ سرکار ******* اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد. چنانچه اطمینان دارید در زمان ورود اطلاعات اشتباهی رخ نداده، با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیکترین شعبه مراجعه نمائید.سازمان تامین اجتماعی

      “در صورتی که پیامک فوق را دریافت کردید نیازی نیست به شعب تامین اجتماعی مراجعه نمایید و در هفته آینده دوباره برای ثبت نام اقدام نمایید”

  16. سلام.

    برای شناسنامه هایی که المثنی هستن و سری شناسنامه ( مثلا الف / ۵۰) ندارن و فقط یک عدد ( مثلا یک یا دو و…) نوشته شده چی کار باید کرد چون هنگام ثبت نام کردن روی قسمت سری شناسنامه علامت ضربدر می زنه که باید پر شود ولی اینجور شناسنامه ها ( المثنی ) ندارن باید چی کار کرد؟ لطفا راهنمایی کنید.

  17. سلام خسته نباشید خدمت مسئولین محترم بیمه اینجانب در سامانه مشاهده سوابق ثبت نام کردم پیامک موفقیت ثبت نیز از بیمه دریافت کردم اما نمیتونم وارد مشاهده سوابق بشم لطفا مرا راهنمایی کنید ممنون

  18. باید برای این خدمت رسانی خوبتون جناب مدیریت محترم تامین اجتماعی پاداشهای کلانی که گرفتی به خزانه برگردانند بابت سایت سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی و جای تشکر داره که تلاش هم میکنید ولی نتیجه نمیگیرید

  19. با عرض سلام و خسته نباشید
    سایت جدید بیمه خیلی خوب و راحته درسته در ابتدا یه کم مشکل داشت ولی الان راحت و خوبه کسانی هم که نمی تونند وارد بشند بلد نیستند و عیب روی سایت نگذارند و کار را به کار دان بسپارند و اینقدر غر نزنند

  20. سلام.مگه مردم چه مشکلی داشتند که این سامانه مسخره را ایجادکردین ک۹۰درصدمردم نتونن سواببقشونوببینن درست یک ماهه یه بام تواننترنت هست یه بام تو تامین اچتمای هنوزم نتونستم موفق بشم ککدو بگیرم

  21. متن با سلام و ادب و احترام خدت شما
    من عملیات ثبت نام رو به سختی سپری کردم
    پیام برام اومد ک ب سیستم تامین اجتماعی خوش آمدید شماره کاربری شما فعال شد حالا باید چکار کنم ک سوابق بیمه برام بیادلطفا راهنمایی کنی ممنون میشم

  22. چندین سال است به بیمه مراجعه می کنم . با اینترنت نمیتونم سوابق خودم را ببینم. میگه رمز اشتباه است. بارها به بیمه مراجعه کردم فتوکپی شناسنامه و کارت ملی و مدارک دیگه خواستند.
    گفتند بعد از بیست روز رمز فعال میشه اما فعال نشد. مگر وارد کردن یک عدد ۶ رقمی (سریال شناسنامه بعنوان رمز) چقدر سخته که انجام نمیدید؟
    از سایت قدیم خیری ندیدیم. و اما سایت جدید : هفته پیش ثبت نام کردم هنوز پیامکی دریافت نکرده ام.
    در خود اداره بیمه هم که میدانید نحوه برخورد با ارباب رجوع چطوره.
    به نظر شما اگر کسی بخواهد سوابق بیمه اش را بدونه راهکار چیست؟
    ابه احتمال زیاد به این ثبت نظر هم اهمیتی داده نمیشود.

  23. باسلام
    اصولا در دوران دریافت بیمه بیکاری، کارکرد هرماه توسط اداره کار به تامین اجتماعی اعلام و پس از ثبت در سامانه حقوق پرداخت میشود.
    سوال من مشخصا این است که چند روز قبل از واریز حقوق، امکان مشاهده کارکرد ماه مربوطه در سامانه سوابق وجود دارد؟
    باسپاس

  24. سلام من ثبت نام کردم و برای پیام اومده که حساب کاربری شما فعال شد. اما میخوام وارد شم همش خطا میده :به دلیل عدم تطابق نام کاربری با گذرواژه امکان ورود به سیستم وجود ندارد. رمزم رو دوباره عوض کردم ، گفتم شاید اشتباه میزنم . اما بازم همین خطا رو میده

  25. سوال : آیا اگر قبل از دوران خدمت سربازی ۲ ماه بیمه داشته باشیم باز هم باید هزینه خرید بیمه سربازی رو جهت سابقه کار پرداخت کنیم..
    و یا اینکه در زمان خدمت سربازی بیمه از طرف شرکت پرداخت بشه باز هم باید هزینه رو پرداخت کرد…؟

  26. با سلام من چند ماه بیمه تامین اجتماعی دارم که مال شهر خرمشهر تو استان خوزستانه اما خودم الان تو اردبیل زندگی میکنم و میخام برای یه شرکت سابقه بیمه مو بدم که ازم میخان از کارگزاری رسمی بگیرم اما کارگزاری شهرمون میگه باید بری اون شهری که آخرین بار اونجا بیمه واریز کردی و از اونجا درخواست کنی ایا نمیشه از کارگزاری استانی بغیر از استان محل اشتغال سوابق رسمیه بیمه دریافت کرد؟

    1. سلام
      در صورتی که سوالی در زمینه بیمه تامین اجتماعی و قانون کار دارید می تونید درخواست مشاوره خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید تا مشاور متخصص به صورت تلفنی شما را راهنمایی نمایند:

      دریافت مشاوره تلفنی از متخصص

دیدگاهتان را بنویسید