معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت:در بخش درمان غیرمستقیم با جهش هزینه‌ها روبرو هستیم، اظهار داشت: در این بخش ۱۰ هزار و۳۰۰میلیارد تومان هزینه خواهیم داشت که معادل ۶۳ درصد از کل بودجه درمان سازمان است.

به گزارش بیدبرگ و نقل از ریسک نیوز، محمدعلی همتی در دیدار با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: از بودجه ۵۸ هزار میلیارد تومانی سازمان در سال جاری، ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش درمان غیرمستقیم با جهش هزینه‌ها روبرو هستیم، اظهار داشت: در این بخش ۱۰ هزار و۳۰۰میلیارد تومان هزینه خواهیم داشت که معادل ۶۳ درصد از کل بودجه درمان سازمان است.

همتی با اشاره به ۷۸ مرکز بستری و ۲۷۷ مرکز سرپایی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور گفت: ۶۵۰۰ پزشک اعم از ۲۵۰۰ متخصص در این مراکز به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بخش اعتبار بخشی بیمارستان‌ها که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، به جز ۱۲ درصد از بیمارستان‌های ملکی، سایر بیمارستان‌های سازمان درجه یک و عالی کسب کردند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان در کشور محسوب می شود، افزود: ۴۵هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی فعال هستند.

همتی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از۴۵ هزار مرکز درمانی در سراسر کشور خرید خدمت می کند، گفت:  در سراسر کشور ۸۴۶ بیمارستان طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای طرح های توسعه‌ای سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان اختصاص یافته است، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در مراکز ملکی از اولویت های این سازمان است.

همتی در ادامه به برنامه های مهم بخش درمان سازمان پرداخت و گفت: استقرار سامانه اعتبار بخشی در تمامی مراکز، اجرای هتلینگ بیمارستانی، ارزیابی علمی، افزایش مقاومت بیمارستان ها و ارتقای دستگاه رادیولوژی، تجهیز ناوگان آمبولانس و مکانیزه کردن خدمات در بخش اسناد پزشکی  از برنامه های عمده این سازمان است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد تخت های بیمارستانی از سال ۷۲ تاکنون به ۲برابر  افزایش یافته، خاطر نشان کرد: متوسط اقامت بیماران در مراکز درمانی ملکی سازمان در حال حاضر ۸/۲ روز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید