قشر متوسط بودن و مصائب آن

قشر متوسط عمدتا تحصیلکرده است، کار دارد، بیزنسهاى خرد دارد، بوغژوآ نیست، سرمایه آنچنانى ندارد ولى در فقر و رنج هم نیست، اتومبیل دارد اما لوکس نیست، سفر خارجى میرود اما بسختى، فرزندش را به اروپا و آمریکا میفرستد اما معمولا با وام و بورس، وجهه اجتماعى دارد، اینکه دیگران در موردش چگونه فکر میکنند برایش مهم است. قشر متوسط نه مثل سرمایه دار در رفاه است و نه مثل قشر ضعیف بى تکلف، یک چیز میانه است، و میانه بودن سخت است. وقتى دلار بالا میرود لرزه بر اندامش میافتد، او زندگى اش دلار محور است، چرا ؟! چون او از بالا رفتن دلار سودى نمیبرد، او مصرف کننده است، بنزین مصرف میکند، باید براى فرزندش در خارج از کشور دلار تهیه کند، اگر بیزنسى داشته باشد خرید مواد و مصالح برایش مشکل میشود و هزینه هایش بالا میرود.

قشر متوسط بر خلاف قشر ضعیف و کم درامد و آسیب پذیر، اینترنت مصرف میکند، او به جریان آزاد اطلاعات و سرعت بالا نیاز حیاتى دارد، میخواهد در جریان اخبار قرار گیرد، فرزندانش براى درس و دانشکاه اینترنت نیاز دارند، همچنین براى ثبت نام لاتارى آمریکا و اپلاى کردن براى دانشگاههاى خارج از کشور و فیسبوک رفتن و ویدئو دیدن در یوتیوب اینترنت نیاز دارد. قشر متوسط زنده است و براى زنده بودن تلاش میکند، بر خلاف قشر ضعیف هنوز آب از سرش نگذشته، او براى سلامتى اش، براى دهان و دندانش، براى ظاهر و تیپ و لباسش هزینه میکند، و بر خلاف قشر سرمایه دار این هزینه ها را بسختى جبران میکند، او میبایست در رقابت براى وجهه عمومى اش اگر شده با سیلى خود را سرخ نگه دارد.

قشر متوسط نه مثل سرمایه داران بى دغدغه است، و نه مثل ضعفا بى پرستیژ، بورژوازى در گونه امروزى آن مطلوب او است، او همیشه در تب و تاب است، براى برقرارى ثبات مالى در زندگى اش امید دارد، او مثل مرغ نیم بسمل است، تقلى میکند، نه زنده است نه مرده. ایده آلهاى خودش را دارد، تحصیلکرده بودن برایش اهمیت دارد، او نیاز دارد که خود و خانواده اش تحصیل کنند و به مدارج عالى علمى برسند، این تنها راه نجات او است. جنبشهاى اجتماعى در طول تاریخ همواره برایش اهمیت داشته، چراکه میتوانسته جایگاهش و سرنوشتش را بهبود دهد، خواه در شوروى سابق باشد، خواه اروپاى شرقى، انگلستان، چین، آمریکا یا ایران.

قشر متوسط بودن درد دارد، رنج دارد، مصائب خاص خود را دارد، بیمها و امیدهایش همیشه در کشمکش اند، بیم فرو افتادن در کلاس پائین و ضعیف، و یا امید نزدیک شدن به کلاس بالا و پردرآمد. قشر متوسط بار بسیارى از ناهنجاریها و بزهکاریهاى اجتماعى را به دوش میکشد، نه آنچنان متمول است که در محله هاى امن و زیباى بالاى شهر ساکن شود و نه آنقدر مهارتهاى اجتماعى دارد که بتواند با پائین شهرى ها سر و کله بزند، او پوستش کلفت نیست اما آفتاب مهتاب ندیده هم نیست، او درصد زیادى از آدمهاى جامعه را تشکیل میدهد، تلگرام و فیسبوک دارد و معمولا آنلاین است، اگر اکنون خواننده این مطلب هستید به احتمال بیش از نود و نه درصد جزء قشر متوسط اید !

 —————————————————————————————————————————————–

معرفی کتاب بیمه های مهندسی

نویسنده: ا. س. شابال

مترجم: دکتر علی دهقانی، نادره سمیع داریانی و سمانه عزیز نصیری

کتاب حاضر یکی از منابع موسسه بیمه هند در بیمه‌های مهندسی است که می‌تواند منبعی کارآمد به منظور ارتقای دانش بیمه‌ای در حوزه بیمه‌های مهندسی باشد. این مجموعه کتاب‌ها به طور منظم طبق آخرین تغییرات صورت گرفته، به روز می‌شوند.
موسسه بیمه هند با هدف ارتقای دانش بیمه‌ای در کشور هند در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. این موسسه بدنه حرفه‌ای بیمه را در صنعت بیمه کشور شکل داده است. موسسه بیمه هند مجری برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای و اعطای گواهی‌نامه‌های ‌علوم اکچوئری حوادث پایه (بیمه عمومی) و مهارت در فروشندگی بیمه می‌باشد. این موسسه تنها موسسه حرفه‌ای در زمینه بیمه در هند است و یکی از اعضای چارتر در موسسه جهانی آموزشی بیمه نیز به شمار می‌رود.
این کتاب به عنوان منبعی غنی در حوزه بیمه‌های مهندسی معرفی می‌شود. همچنین، می‌تواند مورد استفاده کارشناسان، اساتید و دانشجویان بیمه و اکچوئری، به دلیل شناسایی و معرفی عوامل تاثیرگذار ریسک در رشته‌های مختلف مهندسی قرار گیرد.

@insurancenews

 

—————————————————————————————————————————————–

جرایم رانندگی بدون گواهینامه

رانندگی بدون گواهینامه، برای مرتبه اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات محکومیت دارد و اگر این عمل را تکرار شود دو ماه تا شش ماه حبس در پی دارد.

برابر قانون هر کس که بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی و یا هدایت وسایل نقلیه موتوری که مستلزم داشتن پروانه مخصوص است، کند و نیز شخصی که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع است به رانندگی وسایل مزبور مبادرت کند برای مرتبه اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم می شود و اگر این عمل را تکرار کند به دو ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

چنانچه کسی پروانه رانندگی‌اش را به موقع تمدید نکرد آیا در صورت رانندگی مرتکب جرم شده است؟

خیر، عدم تمدید گواهینامه رانندگی، دارنده آن را در حکم فرد فاقد گواهینامه قرار نمی‌دهد و با پرداخت جریمه مربوطه گواهینامه‌اش تمدید می‌شود.

همان طور که می‌دانیم برای راندن برخی از وسایل نقلیه مانند تاکسی علاوه بر داشتن گواهینامه، صاحب آن باید ۲۳ سال سن داشته باشد یا از زمان دریافت گواهینامه‌اش یک سال گذشته باشد و … آیا در این حالت فردی که فاقد این شرایط است در حکم راننده بدون گواهینامه است؟

خیر، این افراد فاقد گواهینامه محسوب نمی‌شوند اما عمل آنان تخلف از مقررات رانندگی است که باید جریمه شوند ولی مجرم محسوب نمی‌شوند و حتی اگر رانندگی آنان منجر به وقوع تصادف شود به صرف نداشتن شرایط لازم برای رانندگی مقصر حادثه به حساب نخواهد آمد بلکه آنچه در تعیین مقصر حادثه اثرگذار است وجود رابطه بین وقوع حادثه و خطای راننده است که این رابطه باید مستقیم باشد یعنی اگر آن علت وجود نمی‌داشت حادثه هم به وجود نمی‌آید پس اگر کسی در حادثه رانندگی حتی گواهینامه هم نداشته باشد چنانچه علت وقوع حادثه بی‌احتیاطی و یا بی مبالاتی از سوی طرف مقابل باشد او به علت نداشتن گواهینامه مقصر قلمداد نمی‌شود گرچه از حیث اینکه فاقد گواهینامه بوده قابل تعقیب و مجازات است.
‌اگر کسی که گواهینامه رسمی برای رانندگی وسیله نقلیه موتوری ندارد اقدام به رانندگی کند که منجر به قتل دیگری شود مقصر حادثه تلقی می‌شود؟

صرف نداشتن گواهینامه دلالت بر تقصیر راننده ندارد همان‌طور که داشتن گواهینامه نیز دلالت بر عدم تحقق بی احتیاطی یا بی‌مبالاتی و … از سوی راننده ندارد و این بر عهده مرجع قضایی است که با ارجاع امر به کارشناس و شرایط و اوضاع و احوال پرونده به دست خواهد آورد که چه کسی در وقوع حادثه مرتکب تقصیر شده است چنانچه برای مقام قضایی ثابت شود که فرد بدون گواهینامه مقصر حادثه بوده و برابر قانون مکلف است مجازات وی را تشدید کند و از طرفی می‌تواند او را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی محروم کند.

 —————————————————————————————————————————————–

منبع: کانال ها و گروه های بیمه ای تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید