اهداف بیمه نامه

بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران خسارت‌های فیزیکی، غیرقابل پیش‌بینی و ناشی از حادثه را در حین اجرای پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی و عملیات ساختمانی انواع سازه از قبیل ساختمان‌های مسکونی، اداری، برج‌ها، کارخانجات، سیلوها، راه‌ها، راه‌آهن، فرودگاه، سدها، پروژه‌های آبیاری و زهکشی، تونل‌ها، پل‌ها، لوله‌کشی فاضلاب، مخازن آب، موج‌شکن‌ها و مانند آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. مشتری این نوع بیمه‌نامه برای شرکت در مناقصه نیاز به ارائه پیش‌نویش بیمه‌نامه داشته و پس از برنده شدن در مناقصه، بیمه‌نامه برای وی صادر می‌شود.

مخاطبین بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران

کلیه مجریان پروژه های عمرانی، زیر بنایی، ساختمانی و … در قبال اموال و اشخاص ثالث مربوط به پروژه‌ای که بر اساس قرارداد پیمانکاری باید انجام شود، به این بیمه نامه نیاز دارند.

خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران

با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه ممکن است خطرات در یکی از سطوح ذیل مورد پوشش قرار گیرد:

پوشش اصلی

پوشش اشخاص ثالث

پوشش انتخابی

شرایط بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران

شرایط عمومی یا متن بیمه نامه در واقع مفاد قرارداد فی‌مابین بیمه گر و بیمه گزار بوده که به امضای بیمه گر رسیده و تحویل بیمه گزار می گردد. کلیه جزئیات بیمه نامه به مانند پوشش‌ها، استثنائات، وظایف و تعهدات بیمه گر و بیمه گزار، مهلت اعلام خسارت، مرجع حل اختلاف و سایر موارد در آن درج گردیده است. شرایط عمومی بسته به نوع بیمه نامه صادره می تواند یک یا چندین صفحه باشد و همچنین شرایط عمومی در هرنوع بیمه نامه ثابت می باشد.

شرایط و فرایند فسخ بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران

بیمه مسئولیت تمام خطر پیمانکاران ممکن است قبل از انقضای مدت با اخطار قبلی و کتبی ۲۰ روزه از طرف بیمه گر یا بیمه گذار در موارد زیر فسخ گردد:

از طرف بیمه گذار: در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته و یا از بین رفته و بیمه گر به تخفیف حق بیمه راضی نشود.
تبصره: در صورت فسخ از طرف بیمه گر، باید حق بیمه مدنی که باقی مانده است به صورت روزشمار محاسبه و به بیمه گذار برگشت شود، (به استثنای موارد مندرج در قانون بیمه) در صورت فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار، حق بیمه برگشتی بر اساس تعرفه بیمه کوتاه مدت محاسبه خواهد شد .

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید