بیمه های زندگی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین رشته‌های بیمه ای در جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته می‌باشد. هدف اساسی این بیمه‌ها ایجاد ذخایر مالی، سرمایه‌گذاری و کسب سود حاصل از آن و همچنین ایفای تعهدات بیمه‌گر در قبال استفاده‌کنندگان می‌باشد.

آنچه امروز تحت عنوان بیمه‌های عمر توسط شرکت بیمه دانا به مشتریان ارائه می‌گردد در سه قالب به شرط حیات ،به شرط فوت و مختلط پس انداز طبقه‌بندی می‌گردد. هر یک از از بیمه‌های عمر ویژگی و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که بیمه گذاران به فراخور نیاز خود از انواع آن بهره مند می گردند . فردی در سنین جوانی و با امید به زندگی بالا که از درآمد ناچیزی برخوردار است می‌تواند از بیمه‌های به شرط حیات استفاده نماید و اقشار متوسط که مایل به پس‌انداز با بهره مناسب هستند می‌توانند بیمه‌های مختلط پس انداز را انتخاب نمایند . در نهایت میتوان گفت که موضوع بیمه های عمر ارائه تأمین در مقابل هزینه‌های احتمالی و یا بار مالی ناشی از یک ریسک مشخص همچون فوت، بیماری‌های خاص و نیز سرمایه گذاری و دریافت سود در پایان مدت قرارداد می‌باشد.

انواع بیمه‌های عمر

بیمه های عمر به شرط حیات

در این بیمه نامه ها بیمه گر متعهد است که سرمایه بیمه را در صورت زنده بودن بیمه شده در پایان مدت بیمه نامه به ذینفع پرداخت نماید.چنانچه بیمه شده در طول قرارداد فوت نماید ، بیمه گر هیچ تعهدی نسبت به پرداخت سرمایه فوت نداشته و صرفا حق بیمه های پرداختی قابل استرداد به ذینفع میباشد . از انواع این بیمه نامه ، تشکیل سرمایه بازنشستگی میباشد .

بیمه تشکیل سرمایه بازنشستگی

هدف از این بیمه‌نامه ایجاد یک سرمایه مطمئن برای آینده بیمه شده است و شرکت بیمه دانا پوششی ضمانت شده و قابل انعطاف را با دریافت حق بیمه ای اندک به شما ارائه می‌دهد.

مزایا

تعهدات بیمه گر:

بیمه‌های عمر به شرط فوت

بیمه عمر زمانی

بیمه‌نامه‌ عمر زمانی، به منظور پوشش خسارت فوت بیمه‌شده در زمان اعتبار بیمه‌نامه صادر می‌شود. حق بیمه بیمه‌نامه عمر زمانی بر اساس شرایط سنی و سلامت بیمه‌شده تعیین می‌شود. در بیمه عمر زمانی چنانچه بیمه شده در خلال مدت بیمه فوت کند و حق بیمه‌ها را تا تاریخ فوت پرداخت کرده باشد، شرکت بیمه دانا سرمایه توافق شده در بیمه‌نامه را به ذینفعان آن پرداخت خواهد کرد. لیکن چنانچه بیمه‌گذار در پایان مدت در قید حیات باشد بیمه‌گر تعهدی نسبت به استرداد حق بیمه‌ها ندارد. این نوع بیمه‌نامه به صورت انفرادی و گروهی (برای کارکنان کارخانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و …) صادر می‌گردد.

مزایا بیمه عمر زمانی بیمه دانا

بیمه عمر مانده بدهکار بیمه دانا

هنگامیکه فردی از بانک ، موسسات اعتباری، صندوق‌های قرض الحسنه و… برای خرید یا ساخت خانه و یا رفع نیازهای زندگی وام می‌گیرد معمولاً این نگرانی وجود دارد که در صورت فوت وام‌گیرنده تعهد وی چه خواهد شد . در این موارد بیمه نامه عمر مانده بدهکار پیشنهاد میگردد .در این بیمه نامه چنانچه بیمه شده (وام گیرنده) در طول مدت بیمه (وام) فوت نماید، مانده اقساط وی از تاریخ فوت تا پایان مدت وام بطور یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام‌دهنده پرداخت می‌گردد .

مزایا بیمه عمر مانده بدهکار بیمه دانا

بیمه‌نامه تمام عمر بیمه دانا

در این نوع بیمه نامه ، ‌شرکت بیمه متعهد مینماید در صورت فوت بیمه شده در هر زمان سرمایه مندرج در بیمه‌نامه را به وراث قانونی وی پرداخت نماید ضمنا این بیمه نامه دارای ارزش بازخریدی بوده و امکان بازخرید و دریافت وام برای بیمه گذار و جود دارد .

بیمه‌های عمر مختلط پس انداز بیمه دانا

این بیمه‌ها علاوه بر تامین مالی افراد خانواده بعد از فوت بیمه شده، جنبه پس‌اندازی نیز دارند. به این صورت که اگر بیمه شده در طول مدت بیمه فوت نماید و یا در پایان مدت بیمه در قید حیات باشد، سرمایه بیمه به ذینفعان پرداخت خواهد شد. انواع بیمه‌های عمر مختلط پس انداز عبارتند از:

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه دانا

در این بیمه نامه با پرداخت حق بیمه ای متناسب با درآمد خود علاوه بر سرمایه‌گذاری بلند مدت به منظور خرید مسکن، جهیزیه، تامین هزینه تحصیل فرزندان و . . . از پوشش بیمه زندگی در مقابل مشکلات مالی ناشی از فقدان احتمالی سرپرست خانوار برخوردار خواهید شد.

مزایا بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری بیمه دانا

تعهدات شرکت بیمه دانا در بیمه عمر بیمه دانا

بیمه سرمایه فرزندان بیمه دانا

هدف ازاین بیمه نامه تامین آتیه کودکان ونوجوانان و آرامش خاطر برای پدران و مادران جهت ایجاد سرمایه ای مطمئن برای تهیه مسکن ،جهیزیه ، هزینه تحصیلات عالی ،ازدواج و… می باشد .

مزایا

تعهدات بیمه نامه سرمایه فرزندان بیمه دانا

پرداخت سرمایه بیمه به استفاده کننده(فرزندان) در پایان مدت بیمه نامه برای تهیه جهیزیه ، هزینه تحصیلات عالی ،ازدواج ،خرید مسکن و…اعم از اینکه بیمه شده (پدر، مادر یا سرپرست خانواده)در آن هنگام درقید حیات باشد یا نباشد.

هر گاه بیمه شده درطول مدت بیمه فوت شود ویا دراثر حادثه ازکار افتاده کامل ودائم گردد ازآن پس حق بیمه دریافت نمی گردد و لی سرمایه در پایان مدت پرداخت می گردد .

استفاده کننده درطول مدت بیمه نامه دراثر حادثه ازکار افتاده کامل ودائم گردد علاوه بر سرمایه بند یک ، سرمایه معادل سرمایه بیمه نامه بلافاصله پرداخت خواهد شد .

مدت بیمه نامه بنا به تشخیص والدین متناسب با سن ازدواج ، بلوغ و یا تحصیلات عالی در نظر گرفته می شود .

بیمه آتیه فرزندان بیمه دانا

بیمه عمر آتیه فرزندان با هدف تامین آینده فرزندان طراحی شده است . سرمایه گذاری ، خرید مسکن ، جهیزیه ، تامین هزینه تحصیل فرزندان به همراه پوشش های بیمه ای از اهداف عمده این طرح است.

مزایا بیمه آتیه بیمه دانا

تعهدات شرکت بیمه دانا در بیمه آتیه

تذکر : پوشش فوت عادی در دو سال اول قرارداد استثناء است .

بیمه تأمین خانواده بیمه دانا

هدف ازاین بیمه تأمین سرمایه ای مناسب برای ادامه زندگی خانواده درزمان کهولت ویافوت بیمه شده می باشد.

مزایا بیمه تأمین خانواده بیمه دانا

تعهدات شرکت بیمه دانا در بیمه تأمین خانواده

پرداخت سرمایه در انقضای بیمه نامه اعم از اینکه بیمه شده در آن هنگام در قید حیات باشد یا نباشد .

چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه نامه فوت نماید ، از تاریخ فوت تا پایان مدت بیمه نامه سالانه مبلغی معادل۱۰% سرمایه بیمه نامه بصورت مستمری به ذینفع پرداخت می گردد و در انقضای بیمه نامه سرمایه مندرج در بیمه نامه به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد.

هر گاه بیمه شده در طول مدت بیمه در اثر حادثه مشمول بیمه دچار ازکارافتادگی کامل و دائم گردد از آن پس حق بیمه ای دریافت نمی گردد و تعهدات بیمه نیز به قوت خود باقی است و سرمایه بیمه در انقضای آن به ذینفع و یا استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد .

مدت پرداخت حق بیمه دراین بیمه نامه ۵سال کمتر از مدت اعتبار بیمه نامه میباشد .

بیمه مسافرین به خارج از کشور بیمه دانا

کلیه مسافرینی که عازم به خارج از کشور هستند ، می توانند از پوشش های بیمه درمان مسافرتی به شرح زیر استفاده کنند .

تعهدات شرکت بیمه دانا در بیمه مسافرت خارج از کشور

بیمه مهریه بیمه دانا

این طرح به منظور ایجاد تحکیم بیشتر خانواده ها و با هدف امکان پرداخت مهریه از طرف زوج به زوجه در طول زندگی مشترک طراحی گردیده است.

مزایا بیمه مهریه بیمه دانا

تعهدات شرکت بیمه دانا در بیمه مهریه

بیمه حوادث انفرادی تمام اوقات بیمه دانا

امروزه رشد و توسعه تکنولوژی و صنعت که ره آورد آن آرامش و آسایش برای مردم سراسر دنیا بوده است ، مخاطراتی را نیز به تبع گسترش تعاملهای اجتماعی و اقتصادی در پی داشته است . پیچیدگی روابط اجتماعی ، اداری و صنعتی ، لزوم درک و شناخت ما را نسبت به خطرات و عوامل بیرونی دو چندان ساخته و ایجاد راهکارهای مناسب برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آینده را ضرورت میبخشد . بی گمان بیمه مهمترین ابزار جهت کاهش اثرات مالی اینگونه حوادث است. هدف بیمه حوادث انفرادی تمام اوقات ، جبران غرامت فوت ، نقص عضو ، ازکارافتادگی و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه در طول مدت شبانه روز (۲۴ ساعت) می باشد . دارنده این نوع بیمه نامه در تمام نقاط ایران و دنیا دارای پوشش بیمه ای می باشد .

پوشش های بیمه حوادث انفرادی تمام اوقات  بیمه دانا

حق بیمه سالانه بیمه حوادث انفرادی برای سرمایه ۰۰۰ ر۰۰۰ ر۱۰ ریال (فوت ، نقص عضو و ازکارافتادگی ) و ۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ریال (هزینه پزشکی)

طبقه خطر شغلی

طبقه خطر ۱

طبقه خطر ۲

طبقه خطر ۳

طبقه خطر ۴

طبقه خطر ۵

حق بیمه

۰۰۰ر۲۰

۰۰۰ر۲۶

۰۰۰ر۳۷

۰۰۰ر۵۳

۰۰۰ر۶۵

” در صورت افزایش سرمایه ، حق بیمه نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت ”

توجه فرمایید که :

دیدگاهتان را بنویسید