مدیرعامل سابق بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به پوشش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مدت ۸ ماه گفت: اجرای طرح بیمه سلامت همگانی نمونه‌ای بارز از عدالت اجتماعی است.

به گزارش بیدبرگ و به نقل از ریسک نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایران که عصر امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از نمایندگان مجلس در ساختمان تلاش برگزار شد، اظهار داشت: سلامت یکی از پایه‌ ای ترین نیازهای جامعه را تشکیل می‌دهد و ارکان این مهم بر اساس اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای حفظ و تأمین سلامت آحاد جامعه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق بخشیدن سه رسالت مهم و اساسی سازمان بیمه سلامت از جمله ارتقای بسته خدماتی، حفظ و صیانت از مردم در پرداخت هزینه‌ها و همچنین پوشش بیمه فراگیر برای آحاد جامعه، دولت حمایت‌های لازم را از سازمان بیمه سلامت انجام داد.

محسنی‌ بندپی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت برای تحقق سه رسالت اساسی و مهم از تمام ظرفیت‌های سازمانی خود استفاده کرد و توانست در کمترین زمان ممکن ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

مدیرعامل سابق بیمه سلامت ایران گفت:‌ همزمان با اردیبهشت سال ۹۳ و با راه‌اندازی سامانه، ثبت‌نام از افراد فاقد بیمه آغاز و طی یک زمان‌بندی مشخص و ۸ ماهه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای این طرح و استفاده از ظرفیت سازمانی بیمه سلامت ایران گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها چندین وزارتخانه مشارکت داشتند اما در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی تنها وزارت رفاه مجری طرح بود.

وی ادامه داد:‌ در یک سال و نیم گذشته از فعالیت سازمان بیمه سلامت اقدامات قابل توجهی در خصوص پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت و همچنین تعویض مفاصل سالمندان و… صورت گرفته است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: راه آینده سازمان بیمه سلامت نیز بر اساس برنامه استراتژیک و توانمندسازی بیمه‌ شدگان و بر اساس سه رکن اساسی (خرید خدمت، ارائه خدمت و بیمه‌ شدگان) ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سابق بیمه سلامت ایران گفت: طرح تحول سلامت رویکردی مهم و اقدام اثربخش دولت تدبیر و امید است و اجرای این طرح همراه با بیمه شدن ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر همراه بود.

وی ادامه داد: پوشش بالغ بر ۸ میلیون نفر در برقراری عدالت اجتماعی اقدامی ماندگار بوده به طوری که سازمان بیمه سلامت یکی از سازما‌ن‌هایی است که تعهدات خود را براساس برنامه پنجم توسعه انجام داده است.

سازمان بیمه تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید