بیمه زندگی و سرمایه گذاری قرارداد بیمه ای است که همزمان با بیمه نمودن زندگی شما امکانات متنوع سرمایه گذاری ذخائر حق بیمه پرداختی شما را در سبد سرمایه گذاری شرکت بیمه، متشکل از مطمئن ترین بازارهای سرمایه گذاری ، در دسترس شما قرار می دهد تا در صورت خطر فوت ویا پس از اتمام قرارداد شما و خانواده شما از تامین مالی مورد نیاز برخوردار شوید .

بیمه زندگی و سرمایه گذاری آرامش خیال امروزشما را فراهم و رفاه دوران بازنشستگی تان را تامین می نماید و پشتوانه مالی بسیار مناسبی برای بازماندگان بیمه گذاران دور اندیش در صورت وقوع اتفاقات ناگوار و غیر مترقبه فراهم می نماید. در این طرح شما ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی خود تحت پوشش فوت به هر علت و ۱۰۰ برابر حق بیمه پرداختی تحت پوشش فوت به علت حادثه می باشید و علاوه بر آن در صورت ابتلا به یکی از امراض خاص می توانید تا ۳۰ درصد سرمایه بیمه نامه خود هزینه درمان دریافت کنید . ضمنا در صورت از کارافتادگی شما از پرداخت حق بیمه سنوات آتی معاف خواهید شد .

تعاریف

ماده ۱- اساس قرارداد

ماده ۲- شروع اعتبار آن

ماده ۳- حدود وظائف و تعهدات بیمه گر و بیمه گذار بموجب مندرجات بیمه نامه

ماده ۴- پرداخت حق بیمه و عواقب تاخیر در پرداخت آن

ماده ۵- برقراری مجدد اعتبار بیمه نامه فسخ شده یا مخفف شده

تبصره : در صورتیکه حق بیمه بصورت غیر مستقیم و به حساب بیمه آسیا واریز گردد،بیمه نامه با رعایت بند ۵.۱و ۵.۲ معتبر خواهد بود.

ماده ۶- حقوق بیمه گذار در مورد اندوخته بیمه نامه اش

ماده ۷- انتقال قرارداد بیمه زندگی

ماده ۸- خطرات متمم

سه خطرمشروحه زیر قابل الحاق به هر گونه بیمه زندگی می باشند که وجه آنها در صورت فوت شخص بیمه شده در خلال مدت بیمه یا در انتهای آن مدت باید پرداخت شود، مگر آنکه در شرایط خصوصی بیمه زندگی از شمول بیمه استثناء شده باشند.

ماده ۹-خطراتی که جبران نمی شود

ماده ۱۰- اختیار بیمه گذار در تغییر استفاده کننده

ماده ۱۱- تاریخ امکان استفاده از سرمایه بیمه

ماده ۱۲- مدارک لازم برای پرداخت سرمایه بیمه

سرمایه بیمه شده در مقابل رسیدی که دارای امضاء مصدق باشد و پس از دریافت اسنادومدارک مشروحه ذیل به استفاده کننده پرداخت خواهد شد

علاوه بر مدارک فوق :

گواهی رسمی فوت

گواهی مشروح آخرین پزشک معالج که در آن علت بیماری و شروع و سیر آن ذکر شده باشد و در صورتیکه معالجه بعمل نیامده باشد مدارک مثبته حاکی از بیماری و علت فوت و اوضاع و احوالیکه فوت در آن اتفاق افتاده باشد تهیه و ارائه گردد.

گواهی انحصار وراثت در صورتی که استفاده کنندگان در بیمه نامه و اوراق الحاقی مشخص نشده باشد.

بیمه گر حق دارد اطلاعات و مدارک تکمیلی در این زمینه مطالبه یا خود تهیه کند.

درصورتیکه اشتباهی در تاریخ تولد بیمه شده درموقع انعقاد قرارداد بیمه رخ داده باشد حق بیمه های اشتباهی مسترد و یا از سرمایه کسر خواهد شد.

بیمه گرپس از دریافت اسناد و مدارک مزبور و اطمینان از صحت آنهاحداکثر ظرف یکماه تعهدات خود را انجام خواهد داد.

ماده ۱۳-مفقود شدن بیمه نامه یا قبوض رسید حق بیمه

درصورت مفقود شدن بیمه نامه یا قبوض رسید حق بیمه ، بیمه گذار باید هر چه زودترمراتب را کتباً به بیمه گر اطلاع دهد تا بیمه گر پس از اطمینان یافتن از فقدان آنها ا لمثنای آنها صادر کرده و در اختیار بیمه گذار بگذارد.

ماده ۱۴- نشانی قانونی محل اقامت بیمه گذار در ایران

ماده ۱۵- دادگاههای صالحه

این بیمه نامه براساس قانون بیمه و مقررات مربوط به آن تنظیم شده است و در موردتمام دعاوی که علیه بیمه گر راجع به این بیمه نامه یا راجع به اجراء آن ممکن است اقامه شود صریحاً تعهد و موافقت می شود که به محاکم صالحه ایران ارجاع خواهد گردید.

ماده ۱۶- مدت مرور زمان

مدت مرور زمان تمام دعاوی ناشی از این بیمه نامه دو سال از تاریخ حادثه منشاء دعوی است.

مزایای بیمه زندگی و سرمایه گذاری :

در صورت حیات بیمه شده، اصل سرمایه به اضافه سود مشارکت در منافع، در پایان مدت بیمه به بیمه گذار پرداخت می شود.

در صورت فوت بیمه شده در طی مدت بیمه نامه، اصل سرمایه به استفاده کنندگان و بازماندگان پرداخت می شود.

چنانچه بیمه شده به علت حادثه فوت نماید، علاوه بر سرمایه بیمه سرمایه گذاری سرمایه بیمه حادثه نیز قابل پرداخت خواهد بود. (الحاقیه حادثه) این سرمایه می تواند تا چهار برابر سرمایه بیمه زندگی سرمایه گذاری باشد.

چنانچه بیمه شده به دلایلی دچار از کار افتادگی کلی و دایم شود. از آن پس تا پایان مدت قرارداد، حق بیمه ای از وی دریافت نخواهد شد و مزایای بیمه همچنان به قوت و اعتبار خود باقی است. (الحاقیه معافیت از پرداخت حق بیمه)

چنانچه خریدار این بیمه نامه پس از گذشت ۶ ماه از مدت بیمه نامه و پرداخت حق بیمه، از ادامه آن منصرف شود. طبق جدول ضمیمه بیمه نامه می تواند آن را بازخرید نماید.

سرمایه بیمه زندگی درآمد محسوب نمی شود و استفاده کننده از این سرمایه از پرداخت مالیات معاف است. (ویژگی معافیت مالیاتی بیمه زندگی و سرمایه گذاری).

دیدگاهتان را بنویسید