جزییاتی از بیمه‌ ازدواج / از اواخر دی فروخته می شود

اکبر افتخاری مشاور اقتصادی و بیمه‌ای معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:* از اواخر دی ماه فروش بیمه ازدواج آغاز می‌شود و تلاش شده در آن نیازهای جوانان هنگام ازدواج دیده شود.


حوادث گروهی تورهای مسافرتی

این بیمه نامه در راستای تامین امنیت و آرامش مسافرانی که در داخل کشور با هر وسیله به سفرهای تفریحی، آموزشی، ماموریت، اردوهای ورزشی و … می روند طراحی شده است. حق بیمه این بیمه نامه براساس مدت سفر و سرمایه مورد نظر بیمه گزار تعیین می گردد.


خطرات جزئی از تجارت است آن‌ها را اداره کنید.

تمام شرکت‌ها با خطر روبه‌رو هستند. خطرات بخشی ناگزیر از زندگی تجاری محسوب می‌شوند، اما فقط به این دلیل که ناگزیر هستند، نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجهی کرد. خطرات را باید مدیریت کرد و تخفیف داد و شرکت را در برابر آن‌ها بیمه کرد، اما ابتدا باید آن‌ها را مشخص ساخت.

نگاهی عمیق و طولانی به شرکت خود بیندازید. شما در معرض کدام یک از انواع خطرهای زیر هستید؟

این‌ها تنها برخی از خطراتی هستند که شرکت‌ها می‌توانند با آن‌ها روبه‌رو شوند. چند مورد دیگر در مورد کار شرکت شما صدق می‌کند؟

گام بعدی پس از تعیین خطرها، ارزیابی آن‌هاست. چقدر احتمال وقوع آن‌ها وجود دارد؟ تاثیر آن‌ها چقدر خواهد بود؟ آن‌ها را به ترتیب تهدیدی که برای بقا و سودآوری شرکت شما هستند فهرست کنید.

در مجموع چهار راه برای پاسخ دادن به این خطرات وجود دارد: 

بعضی ترکیب‌های سه پاسخ اولیه نشان از مدیریت معقول خطر دارند. پاسخ چهارم بیش‌تر برای یک شترمرغ مناسب است تا یک مدیر حرفه‌ای. شما نمی‌توانید نسبت به هر خطری، هر چند که دور از ذهن به نظر می‌آید، کاملا بی‌توجه باشید، اما البته، هر چند احتمال خطری کم‌تر یا تاثیرات آن خفیف‌تر باشد، طرح‌های مدیریت خطر شما هم باید کم‌تر تفصیلی باشد.

مثلا ممکن است خطر این که کار شما به محیط‌زیست آسیب بزند آن قدر کوچک باشد که طرح مدیریت خطر شما تنها متضمن این امر باشد که محصولات شما کماکان با استفاده از همان طراحی خاص و روش‌های نظارتی بر کیفیتی که همیشه از آن‌ها پیروی کرده‌اید، تولید شود.

آیا شما تمام خطرهای رودرروی شرکت خود را شناسایی و ارزیابی کرده و از عهدهء آن‌ها برآمده‌اید؟ برنامهء شما برای مقابله با این خطرات چیست؟


بیمه حوادث ساختمان‌ اجباری شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را به تصویب رساندند.در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

کمیسیون اقتصاد گزارش خود را در خصوص این لایحه به صحن علنی ارائه کرده و کلیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان با ۱۱۹ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این لایحه به منظور جبران خسارت های مالی ناشی از سیل، زلزله، طوفان، صائقه کلیه ساختمان ها اعم از مسکونی و تجاری از ابتدای سال ۹۵ تحت پوشش اجباری بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می گیرد.


جایگاه واحد بازاریابی در صنعت بیمه

در چارت سازمانی اکثر بانک های کشور واحد های بازاریابی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اند و به صورت پیشرفته در حال ایجاد زیر ساختارهایی مانند دپارتمانی با عناوین بانکداری اختصاصی و یا بانکداری شرکتی هستند.در این قسمت ها مشتریان ویژه بانک بر اساس رسوب بانکی، گردش حساب، نوع حساب و سپرده، زمان حضور در بانک مشتریان تقسیم و به مشتریان طلایی خدمات ویژه ای و گسترده ای داده میشود. صنعت بیمه که از لحاظ ماهیت کسب و کار شباهت های زیادی به بانکداری دارد متاسفانه در این خصوص اقدام خاصی انجام نداده است.

با مرور چارت سازمانی اکثر شرکت های بیمه بوی بازاریابی را میتوان در درون مدیریت های فنی و یا امور نمایندگان محدود به یک شرح وظیفه حاشیه ای یافت و هنوز مدیریت های فنی با دیدگاه سنتی معتقد به بازاریابی آکادمیک نیستند.ودر معدود شرکت های بیمه معاونت و مدیریت های بازاریابی و توسعه شبکه بازار دیده میشود که متاسفانه در همان واحد ها هم به اشتباه بازاریابی را با فروش اشتباه میگیرند و به رقابت با شبکه فروش خود بر میخیزند.در خصوص خدمات دهی به بیمه گذاران بزرگ و ویژه نیز در برخی از شرکت ها واحد های امور قرارداد های کلان جهت فقط صدور بیمه نامه و تفاهم نامه ها ایجاد شده است.

در صورتی که ما بخواهیم بیمه گذاران خود را تقسیم بندی کنیم و مشتریان طلایی خود را استخراج کنیم و خدمات ویژه اریه دهیم در اولین گام حق بیمه صادره،ضریب خسارت،تعداد سالهای تمدید،ترکیب پرتفویی،خوش حسابی را در نظر خواهیم گرفت.

خدمات مشتری نوازی و وفادار سازی بیمه گذاران در حال حاضر محدود به واحد های مرکز تماس مشتریان ،باشگاه های مشتریان،تخفیف تمدید قراردادو نهایتا پرداخت سود مشارکت در منافع شده است.

که با بررسی دقیق تر در میابیم که مرکز تماس مشتریان عملا تبدیل به مرکز تماس با مشتریان شده است!و باشگاه های مشتریان با طرح های غیر انگیزشی به ویترین نمادین تبدیل شده اند.تخفیفات و سود مشارکت نیز در این حراج داغ بازار دیده نمیشود.

خدمات دهی به مشتریان ویژه را میتوان به چهار دسته تقسیم کرد:

به نظر میرسد هرکدام از این مراحل را باید بر اساس رفتار خردار های حقوقی و حقیقی تقسیم بندی و بسته های ویژه خدمات دهی برای آنها طراحی کرد.

کارشناس بازاریابی -وهاب جوادی

دیدگاهتان را بنویسید