بیدبرگ بازی برد-بردی بین صنعت بیمه و خریداران بیمه ایجاد می کند که در این بین خریداران بیمه با آگاهی که در نتیجه مدیریت دانش می باشد، می توانند خرید آگاهانه بیمه داشته باشند، شرکت های بیمه نیز می توانند از عملکرد خود در بازار آگاه شده و خود را با شرایط وفق دهند.

به گزارش بیدبرگ و به نقل از ریسک نیوز، بدون شک امروزه شبکه های اجتماعی نقش قابل توجهی در توسعه کسب و کارهای مختلف ایفا می کنند و شاید بتوان گفت با نفوذ شبکه های اجتماعی قواعد کسب و کارها دیگر مانند گذشته نیست و در این راستاست که وفادار سازی مشتریان، برند سازی ،کاهش هزینه ها و فرصت سازیهای جدید در قالب شکل نوین کسب و کار اهمیت دو چندانی می یابد.

بی تردید صنعت بیمه به سبب اینکه طیف گسترده و متنوعی از مجموعه ذینفعان را شامل می شود از شرکتهای بیمه گرفته تا شبکه فروش متشکل از نمایندگان و کارگزاران و البته ارزیابان خسارت و ارزیابان ریسک و از همه مهمتر جامعه بزرگ بیمه گذاران که در نهایت قرار است بیمه برای آنها آرامش خاطر و امنیت به ارمغان آورد که همه این ها می توانند ذیل یک شبکه اجتماعی منسجم ، متمرکز و یکپارچه تعریف شوند و قواعد کسب و کار بیمه گری را دچار تحول کنند در نتیجه نفوذ شبکه های اجتماعی در حوزه صنعت بیمه و اتصال واحدهای مختلف به یکدیگر در قالب یک مدیریت یکپارچه و متمرکز می تواند در توسعه و ارتقا این کسب و کار و از همه مهمتر گسترش فرهنگ بیمه در سطح جامعه و افزایش ضریب نفوذ آن تحولات چشمگیری را رقم زند.

در این راستاست که شبکه اجتماعی بیدبرگ با هدف تسهیل و تداوم ارتباطات بین ذینفعان صنعت بیمه ، افزایش سهم بیمه در سبد خانوار ،ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم در بین فعالان بیمه ، تسهیل فرایند خرید و فروش بیمه و فراهم نمودن فرصت رشد در محیط خلاق و پویا برای کارمندان پا به این عرصه نهاده است که توسعه شبکه اجتماعی بیمه در سطح جامعه ، تولید محتوا ، ارزیابی عملکرد شبکه فروش و حضور در فضای واقعی بیمه با برگزاری نشست های گپ و گفت را در برنامه های خود قرار داده است.

 

در ذیل گفتگو با حسین تبار ، مدیر اجرایی شبکه بیدبرگ از پی می آید:

چرا همچین شبکه ای مورد نیاز هست؟

شبکه بیمه در سطح جامعه وجود دارد؛ بیدبرگ فقط بستر حضور اینترنتی این شبکه عظیم از کارمندان شرکت های بیمه، نمایندگان، کارگزاران، کارشناسان فروش و خریداران بیمه را فراهم می کند.

جایگاه بیدبرگ در فروش بیمه کجاست؟

بیدبرگ صرفا کانال معرفی مشتری می باشد و از فروش بیمه نامه معرفی شده کارمزدی دریافت نمی کند. کار سخت فروش و صدور بیمه نامه بر عهده اهل فن آن می باشد. بیدبرگ در حق فروشندگان بیمه ای که عضو آن هستند رفتار حرفه ای نشان خواهد داد و هیچگونه فروش و صدور مستقیم بیمه نامه ای نخواهد داشت.

در واقع، بیدبرگ کانال جدید و بستر IT فروش حضوری و اینترنتی را برای شرکت ها، نمایندگان، کارگزاران و بازاریابان بیمه فراهم می کند. حفظ ارتباط خریدار و فروشنده بیمه نیز برای فروشندگان بیمه بسیار مهم می باشد که در بیدبرگ فروشندگان بیمه با خریداران در ارتباط می مانند.

بیدبرگ بازی برد-بردی بین صنعت بیمه و خریداران بیمه ایجاد می کند که در این بین خریداران بیمه با آگاهی که در نتیجه مدیریت دانش می باشد، می توانند خرید آگاهانه بیمه داشته باشند. همچنین شرکت های بیمه نیز می توانند از عملکرد خود در بازار آگاه شده و سریعا خود را با شرایط بازار وفق دهند.

با توجه به جامعه مخاطب بیدبرگ که مردم هستند، شرکت های بیمه، نمایندگان و کارگزاران می توانند از این بستر برای تبلیغات، تقویت برند و فروش اینترنتی بیمه استفاده کنند و فعالیت های مربوط به روابط عمومی و شنیده شدن صدای خریداران بیمه را نیز از این کانال نوین انجام بدهند.

در مورد سایت “مرجع سوالات بیمه”  لطفا توضیح دهید؟

به دلیل فقر اطلاعات بیمه ای جامعه، بخش “مرجع سوالات بیمه” راه اندازی شده است تا مردم بتوانند سوالات بیمه ای خود را مطرح کنند و متخصصان حوزه بیمه پاسخگو باشند. همچنین به دلیل استفاده از ابزارهای مدیریت دانش، افراد می توانند سوالات مطرح شده قبلی را نیز مطالعه کنند.

هدف از برگزاری نشست های گپ و گفت چیست؟

صنعت بیمه یک صنعت سنتی می باشد. هدف ما از ورود به فضای واقعی، دیده شدن در این فضای سنتی، اعتماد سازی و انتقال این فضای ایجاد شده به فضای مجازی می باشد. با این هدف سلسله نشست های گپ و گفت برای همفکری در حوزه های مختلف بیمه ای راه اندازی شده است که با همکاری سندیکای بیمه گران ایران تاکنون سه دوره برگزار شده است. همچنین، در رویداد دیگری به نام بیدبرگ بازار، بستر فروش گروهی بیمه های زندگی برای نمایندگان بیمه ایجاد شده است.

دستاوردهای بیدبرگ در نهایت چه می تواند باشد؟

بیدبرگ به عنوان اولین و تنها استارت آپ اینترنتی صنعت بیمه توانسته حضور موفقی در شبکه های اجتماعی داشته باشد. به طوریکه که تولید محتواهایی که صورت گرفته توسط مردم و نمایندگان بیمه به طور گسترده پخش شده است. همچنین، برقراری ارتباطات گسترده با مدیران ارشد صنعت بیمه کشور و دبیران کل انجمن های صنفی نشان از اهمیت این موضوع در بین مسئولین می باشد

امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم شبکه ای فعال از صنعت بیمه و مردمی آگاه را در فضای مجازی کنار هم بیاریم و خدمت ماندگاری را رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید