۱۰ عادت اشتباه در اولین ملاقات

ترجمه از پردیس بختیاری:

چین و چروک لباس

شما با لباسی چروکیده به یک جلسه رسمی می روید اما نمی دانید که این طرز لباس پوشیدن شما تاثیر بسیاری بر طرف مقابل تان می گذارد. لباس های چروک شما نشان دهنده این است که فرد مقابل تان برای شما کوچک ترین اهمیتی ندارد.
حتی ممکن است او فکر کند که شما فردی تنبل و شلخته هستید. پس اگر بلد نیستید لباس هایتان را چگونه اتو کنید، بهتر است هر چه زودتر یاد بگیرید. این یکی از مهارت های زندگی است که هر کسی باید آن را فرا بگیرد.

آدامس جویدن

مردم به دلایل مختلف آدامس می جوند. دلیل آن می تواند استرس، از بین رفتن بوی سیگار دهان یا هضم غذا باشد.
آدامس جویدن هیچ مشکلی ندارد اما جویدن یا باد کردن آن در جلسات رسمی اشتباه و منعکس کننده رفتاری بچه گانه و بی احترامی است. پس قبل از ورود به جلسات، لطفا آدامس خود را در سطل زباله بیاندازید.

آرایش غلیظ

آرایش زیاد این سوال را در ذهن طرف مقابل ایجاد می کند که شما چه چیزی را پشت آن همه رنگ و لعاب پنهان کرده اید.

کفش های کهنه

کفش هایی که شما به پا می کنید می تواند در نگاه اول بر دیگران تاثیر بگذارد. بسیاری از افراد کفش ها را معیار قضاوت قرار می دهند. پس اگر کفش هایی کهنه به پا دارید، بهتر است هر چه زودتر برای خرید کفشی نو اقدام کنید.

حالت بد بدن

حق با مادر شماست. شما باید صاف و درست بنشینید یا راه بروید. سرهایتان را رو به بالا بگیرید، شانه هایتان را به عقب هل دهید و با آرامش کامل و اعتماد به نفس بالا قدم بردارید. در این صورت هیکل و لباس های تن تان نیز بهتر از قبل خودش را نشان می دهد.
اگر با سرهایی رو به پایین و پشتی قوز کرده وارد اتاقی شوید، از همان ثانیه های اول، تاثیر منفی بر دیگران خواهید گذاشت.

عطر زیاد

بوی سیگار یا عرق تن می تواند تاثیر منفی بر دیگران بگذارد اما در عطر زدن خود نیز باید احتیاط کنید. اگر چه بوی عطر شما می تواند بر افراد بسیاری تاثیر مثبت بگذارد اما افرادی نیز هستند که به بوی عطر حساس اند طوری که از شدت آن سرگیجه می گیرند. پس بهتر است از عطر زدن درست قبل از ورود به جلسات کاری یا حتی مهیمانی ها، آن هم به مقدار زیاد، خودداری کنید.

عدم تماس چشمی

آیا نسبت به فردی که به سمت تان می آید بی تفاوت هستید و هیچ توجه ای به او نمی کنید و مدام سرتان با گوشی تان گرم است یا به ویترین مغازه های اطراف چشم دوخته اید؟ عدم تماس چشمی نشان دهنده عدم توجه، علاقه، نا امنی و حتی تکبر است.

هندزفری

اگر در طول مسیر دوست دارید از طریق هندزفری به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید، اشکالی ندارد اما قبل از ورود به جلسات بهتر است آنها را از گوش هایتان در بیاورید زیرا نشانه عدم توجه و تمرکز شما هستند.

توجه بیش از حد به ظاهر خود

آیا مدام در آینه به خودتان نگاه می کنید؟ آیا تمام تمرکتان بر چهره و ظاهرتان است و به اطرافیان تان کوچک ترین توجهی ندارید؟ توجه زیاد به خود، نشان دهنده غرور و تکبر و علاقه شما به جلب توجه دیگران است.

شل دست دادن

شما می خواهید اولین کلمات خود را به زبان بیاورید. شما مقابل فردی ایستاده اید و به او لبخند می زنید، سپس دست تان را به سمت اش دراز می کنید اما دستی که می دهید شل و ضعیف است.
فردی که تنها انگشتان دستش را دراز می کند یا دستهایش مانند ماهی شل و یخ است، این مفهوم را منتقل می کند که من مایل به  دست دادن نیستم یا من صمیمیت را دوست ندارم. همچنین نشانه ضعف و تسلیم بودن نیز می باشد.
بنابراین سعی کنید دستی که می دهید محکم باشد تا مفهوم شور و اشتیاق و سلطه گری شما را منتقل کند. فقط حواستان باشد که استخوان های طرف مقابل تان را نشکنید.
توصیه های دیگری هم داریم از جمله: وقت شناس بودن، گذاشتن موبایل رو ویبره، جویدن غذا با دهان بسته، قطع نکردن حرف دیگران، با دقت گوش دادن و بسیاری از نکته های دیگری که مادرتان از دوران کودکی به شما گوشزد می کرد.
شاید برایتان سخت باشد که از همان وهله اول، بدون حتی بیان کلامی، بر دیگران تاثیر مثبت بگذارید اما با کمی احتیاط و رعایت نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم می توانید در این راه موفق شوید .


چند تکنیک ساده جهت افزایش توانایی های مغزی شما :

با دستی که عادت ندارید، درب اتاق، خونه و ماشین را باز کنید

بادستی که عادت ندارید مسواک بزنید. یا تلاش کنید

توانائی نوشتن با دست غیر غالب را نیز در خود تقویت کنید.

با چشمهای بسته دوش بگیرید. در کارهای صبح خود تغییرات ایجاد کنید

اگراول لباس میپوشید بعد صبحانه، جای این دو رو عوض کنید بعد به سر کار بروید

سعی کنید بشمارید، مثلاً تعداد صندلیها، تابلوها، کلیدهای برق و.. حداقل در اتاقی که قرار میگیرید

سعی کنید چندتا شماره تلفن حفظ کنید وبجای حافظه تلفن از حافظه خودتون کار بکشید

تماشای تلویزیون را محدود و بیشتر به مطالعه بپردازید.


تاکتیک بازاریابی صرفه‌جویانه برای کسب‌و‌کارهای کوچک

کسب‌و‌کارهای کوچک اغلب اوقات، به‌خصوص در مراحل اولیه با بودجه‌های کم و منابع محدود دست به گریبان هستند. در صورت عدم برخورداری از بودجه کافی و مناسب، بازاریابی بسیار سخت می‌شود.به‌هر‌حال، در ادامه به سه تاکتیک بازاریابی اشاره شده است که در کسب‌و‌کار‌های کوچک برای پس‌انداز کردن و بیشترین بهره‌برداری از منابع موجود به کار می‌آید.

۱-مسئولیت فرد ایجادکننده محتوا را افزایش دهید

استفاده از ابزار‌های بازاریابی نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد زیرا شما باید مدام روش انتقال پیام را با توجه به نیاز‌های مشتریان خود تغییر دهید. این مسئولیت معمولا به یک نفر در شرکت‌تان سپرده می‌شود. مشکل این است که چنین کسب‌و‌کار‌های کوچکی بیشتر وقت‌ها بودجه مناسب برای استخدام یک فرد حرفه‌ای در زمینه بازاریابی یا ایجاد محتوا را در اختیار ندارند.

به منظور پس‌انداز کردن پول، شما باید مسئولیت‌های ایجاد محتوا را به اعضای تیم جدید خود تعمیم بدهید.این کار به منظور استفاده از تجربه همه کارمندان شرکت انجام می‌شود. وقتی چند نفر روی ایجاد محتوا کار می‌کنند، پیاده‌سازی یک چرخه بررسی محتوا اهمیت می‌یابد. به این ترتیب شما می‌توانید ضمن اجرای همین برنامه برای همه ابزار‌های بازاریابی موجود، از کیفیت بالا و همیشگی آن نیز مطمئن شوید.

در اصل یک نفر پیش‌نویسی از نخستین نسخه‌های ابزار‌های بازاریابی شما را تهیه خواهد کرد و سپس شخص دیگری با مرور همه جزییات، بر پایه علایق خود به اجرای یکسری تغییرات می‌پردازد. شما همچنین به فردی برای تایید و ویرایش نهایی محتوای بازاریابی قبل از انتشار آن نیاز خواهید داشت. سرانجام، هدف‌تان باید افزودن یک فرد حرفه‌ای در حوزه بازاریابی به تیم خود در راستای مدیریت کل این روند باشد.

۲-‌ از ابزار‌های بازاریابی موجود استفاده کنید

قبل از اقدام به اجرای یک پروژه بازاریابی جدید، نمونه کار‌های خود را به منظور مشاهده هر گونه ابزار با امکان تغییر کاربری بررسی کنید. این کار به معنای شروع مجدد هر پروژه از ابتدا نیست. در صورت در اختیار داشتن منبع خوبی از پروژه‌های قبلی، شما می‌توانید با کشف عناصر مفید و غیر‌مفید در گذشته، این اطلاعات را با پروژه‌های آتی در عرصه بازاریابی ترکیب کنید. البته، باید مطمئن شوید که آیا ابزار انتقال پیام‌تان هنوز می‌تواند تصویر درستی از کسب‌و‌کار شما را به مخاطب ارائه دهد؟

۳-‌ با دقت راه‌حل‌های یک شخص ثالث را در حوزه بازاریابی برگزینید

همه راه‌حل‌های بازاریابی نمی‌توانند یا نباید به وسیله کارمندان شرکت عرضه شوند. گهگاه سپردن مسئولیت‌های بازاریابی نظیر توزیع به یک فروشنده شخص ثالث باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در ادامه شما می‌توانید زمان بیشتری را به مدیریت خدمات ارائه داده شده به مشتری و دیگر امور روزمره در زمینه کسب‌و‌کار اختصاص دهید.

بازاریابی عنصری ضروری در مسیر توسعه کسب‌و‌کارتان به شمار می‌رود، بنابراین در صورت نیاز افرادی را به کمک بگیرید. برای بازاریابی حتما نیازی به صرف بودجه فراوان نیست اما باید از بازدهی خوب استراتژی‌ها و تاکتیک‌های به کار گرفته شده در رابطه با سرمایه‌گذاری در این عرصه اطمینان پیدا کنید.
نویسنده : مرضیه فروتت

دیدگاهتان را بنویسید