اهداف استعلام بیمه تامین اجتماعی گوناگون می باشد. اگر به دنبال استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود هستید، و میخواهید بدانید در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی می باشید یا خیر، و یا هدفتان استعلام دفترچه بیمه و پوشش هزینه های درمانی تامین اجتماعی می باشد در اینجا در مورد این موضوعات صحبت کرده ایم.

 

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی چند روش وجود دارد:

 

استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، به سامانه eservices تامین اجتماعی مراجعه کنید. برای اینکار، بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی با کد ملی و گذرواژه، گزینه بیمه شدگان و سپس خدمات سابقه و بعد از آن گزینه کلیه سوابق را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید بدانید، چند سال سابقه بیمه دارم،‌ بر روی گزینه سوابق تلفیقی کلیک کنید.

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

در صورتی که قصد استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل را دارید، می توانید از کد دستوری USSD برای استعلام بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. مزیت استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی در گوشی این است که شما می توانید بدون ثبت نام و فقط با وارد کردن کد ملی بیمه شده، از آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود مطلع شوید. علاوه بر این برای استعلام بیمه تامین اجتماعی از طریق کد USSD نیازی به اینترنت ندارید. به منظور استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی لازم است حتما کد ملی شما در سازمان تامین اجتماعی به عنوان فرد بیمه شده وجود داشته باشد، در غیر این صورت امکان استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی را ندارید.

برای استعلام تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرما می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. وارد کردن کد ussd سوابق بیمه در تلفن همراه به شماره: #۴*
  2. انتخاب شماره” ۲- استعلام ها“
  3. انتخاب شماره” ۱- آخرین سابقه”
  4. وارد نمودن کد ملی

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

استعلام رابطه بیمه پردازی

در صورتی که می خواهید بدانید در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی هستید یا نه، بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی، از منوی بالای صفحه گزینه بیمه شدگان را انتخاب کنید. سپس گزینه خدمات نامنویسی و پس از آن استعلام ارتباط فعال با سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

استعلام شماره بیمه تامین اجتماعی

به منظور استعلام شماره بیمه خود بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی، از منوی بالای صفحه گزینه بیمه شدگان را انتخاب کنید. سپس گزینه خدمات نامنویسی و پس از آن استعلام ارتباط فعال با سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید. لیستی به شما نمایش داده می شود که در آن علاوه بر رابطه بیمه پردازی شماره بیمه تامین اجتماعی شما مشخص شده است.

استعلام اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی

برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه برای پوشش هزینه های درمانی و اینکه ببینید هزینه های درمانی شما تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد یا نه، با موبایل خود، ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع (#۱۴۲۰*۴* ) را شماره گیری کنید. سپس گزینه برخورداری از حمایت های درمان را انتخاب کنید. در ادامه برای استعلام اعتبار دفترچه درمان کد ملی خود را وارد کنید.  در صورتی که تحت پوشش بیمه باشید پیغام از حمایت درمانی برخوردار می باشید نمایش داده می شود.  با این روش می توانید به صورت آنی اعتبار دفترچه بیمه درمان خود را استعلام بگیرید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که رابطه بیمه پردازی دارید، دفترچه بیمه شما اعتبار دارد. یعنی تا هرزمان که کارفرما نام شما در لیست بیمه ارسال میکند و یا خودتان حق بیمه را پرداخت میکنید تحت پوشش هزینه های درمان هستید. درواقع برای تمدید دفترچه بیمه درمان نیازی نیست که کاری انجام دهید و تا هرزمان که حق بیمه شما پرداخت می شود، از حمایت های درمانی تامین اجتماعی برخوردار هستید.

استعلام اعتبار دفترچه بیمه

 

دیدگاهتان را بنویسید