۸ نکته برای ارتباط موثر

آیا می‌خواهید مردم به حرف شما گوش دهند؟ این موضوع فقط به عنوان‌هایی که مطرح می‌کنید بستگی ندارد بلکه به نحوه بیان کردن شما نیز بستگی دارد. به نظر شما چگونه می‌توان طرف مقابل را ترغیب کرد به حرف شما گوش دهد؟
۸-نکته-برای-اینکه-بهتر-ارتباط-برقرار-کنید

برخی انسان‌ها استعداد خاصی در صحبت کردن دارند، آن‌ها می‌توانند سر صحبت را به‌خوبی باز کنند و تا پایان مذاکره به‌خوبی با شما صحبت کنند. برای این افراد خیلی فرقی نمی‌کند آن‌ها در خیابان باشند یا کافی‌شاپ یا… و همچنین تفاوت زیادی ندارد که طرف مقابلشان مدیر باشد یا مشتری یا یک غریبه، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در همه جا با هرکسی ارتباط کلامی داشته باشند و با آن‌ها گرم بگیرند؛ اما چگونه این افراد موفق به برقراری ارتباط با هر قشری می‌شوند؟ افراد موفق، در مذاکره کردن مهارت خاصی دارند و برخی از آن‌ها این مهارت را یاد گرفته‌اند؛ بنابراین شما هم می‌توانید یاد بگیرید چگونه سر صحبت را باز کنید و موفق به اداره صحبت هایتان طی مذاکره شوید.

شروع: ارتباط برقرار کنید.

۱- دوستانه باشید.

لبخند بزنید. این کار شاید به نظر ساده برسد ولی شما از نتیجه این کار متعجب خواهید شد.

۲- مشاهده‌گر باشید.

از زبان بدن طرف مقابل برای ارتباط با او استفاده کنید. همچنین زمانی را برای شروع صحبت کردن انتخاب کنید که فرد مورد نظر شما به چیز خاص دیگری متمرکز نیست.

اواسط مذاکره:

۳- محتاط باشید

یک سؤال عمومی کوتاه بپرسید که جواب آن بله یا خیر باشد. سپس بر مبنای مشاهده خود از زبان بدن طرف مقابل شروع به صحبت در مورد موضوع خاصی کنید. همچنین شکایت کردن از اوضاعی خاص بهترین روش برای شروع صحبت است. مثلاً در مورد اینکه چقدر خدمات فلان مکانی بد است یا غیره صحبت کنید. چند دقیقه بعد شما شاهد شکایت‌های مختلفی از آن فرد در همین زمینه خواهید بود.

۴- خود را با آن‌ها تطبیق دهید.

در مورد چیزی‌های مرتبط صحبت کنید. صحبت در مورد چیزی که قابل مشاهده نیست کمی گیج‌کننده است. اگر روی میز آن‌ها کاتالوگ خاصی وجود دارد سعی کنید طرف مقابل را به آن سمت هدایت کنید و در مورد آن کاتالوگ صحبت کنید.

۵- آرام باشید

هر مذاکره‌ای می‌تواند لذت‌بخش باشد. در طی مذاکره آرام باشید و به خاطر داشته باشید هدف شما از مذاکره برقراری ارتباط است نه ایجاد تنش و دعوا.

۶- مراقب باشید

اگر متوجه شدید که مذاکره یک‌طرفه است و فقط شما دارید صحبت می‌کنید، یک سؤال بپرسید. به جای انتشار ایده‌هایتان سعی کنید تمرکز خود را روی این موضوع که طرف مقابل چه نظری دارد تمرکز کنید.

پایان: برای برقراری ارتباط، فرصت مجدد ایجاد کنید.

۷- آگاه باشید

ارتباط یا عدم ایجاد ارتباط را تشخیص دهید. اگر مذاکره کمی طول کشید این به این معناست که ارتباط دوطرفه وجود دارد و شما توانسته‌اید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. اگر مشخص شد یکی از دو طرف علاقه خاصی به ادامه مذاکره ندارد خیلی مؤدبانه مذاکره را به پایان برسانید.

۸- خوش برخورد باشید

مؤدبانه مذاکره را پایان دهید. کارت ویزیت خود را به طرف مقابل بدهید و بگویید خوشحال می‌شوید اگر او با شما تماس بگیرد. برای مذاکراتی که دیگر ادامه نخواهد داشت بگویید “از صحبت کردن با آن‌ها خوشحال شدید”

مذاکره برای بسیاری از افراد یک مهارت یاد گرفتنی است؛ بنابراین اگر مذاکره کننده خوبی نیستید با به کار بردن نکات بالا حرفه‌ای شوید.
همرا با شما ودوستانتان در کانال تخصصی بازآموزی بیمه

 —————————————————————————————————————————————–

اتاق­ های بازرگانی متحدی استراتژیک برای صنعت بیمه

شاید جذاب ترین کارکرد در حال حاضر اتاق بازرگانی برای صنعت بیمه، ، نقش مهم آن در شناسایی، ایجاد و توسعه فرصت­های سرمایه­ گذاری و تجاری باشد، کاری که با تشکیل اتاق­ها و شوراهای مشترک، اعزام و پذیرش هیئت ­های بازرگانی، برگزاری نمایشگاه­ها در داخل و خارج از کشور و تهیه بانک اطلاعاتی اعضا، صورت می پذیرد.

نکته بسیار مهم دیگر توجه به فضای عام سرمایه گذاری است که بنگاه های اقتصادی را به صورت کلی متاثر می سازد. قاعدتا در این کلیت، شرکت های بیمه نیز مانند تمامی بنگاه­های اقتصادی دیگر، اما با شدت و ضعف متفاوت، تحت تاثیر قرار می­ گیرند. .در کشور ما اگرچه تقاضای بالایی برای قواعد تثبیت­کننده ی فضای سرمایه­ گذاری وجود دارد، اما مکانیزم­های جدیدی برای سیاست­گذاری مورد نیاز است که بتواند اقتصاد دستوری و ملزوماتش را با نهادهایی که ریشه در بازار دارند، جایگزین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید