جک کنفیلد تا به حال به عنوان یک چهره موفق و برتر و یک شخصیت شناخته شده در جامعه‏ی جهانی، مهمان برنامه‏های تلویزیونی مشهوری نظیر صبح بخیر آمریکا، بیست/بیست، رو در رو، PBS، اپرا وینفری، مونتل ویلیامزو لری کینگ بوده است

هر چند که چک کنفیلد زمینه‏های مختلف موفقیت فردی، خانوادگی و مالی را در سمینارها و کتاب‏هایش آموزش می‏دهد، اما عمده‏ی شهرت و اعتبار او به خاطر تأکید بر تأثیر اعتماد به نفس در دستیابی به موفقیت و آموزش‏هایش در این زمینه می‏باشد

از برخی افتخارات این استاد موفقیت می‏توان از کسب عنوان «جوان برجسته‏ی سال» در سال ۱۹۷۸ و دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه سانتا مونیکا در سال ۱۹۸۱ را نام برد

 شرکت‏های بزرگ و صاحب‏نامی چون مایکروسافت، هوندا، زیمنس، سونی، مریل لینچ، ویرجین ریکوردز، فدرال اکسپرس، زیراکس، دایملر کرایسلر، دومینوز پیتزا از همکاری جک کنفیلد به عنوان مدرس و مشاور بهره برده‏اند

در زیر گلچینی از کلیدهای موفقیت جک کنفیلد را میخوانیم :

۱. شما نسبت به موفقیتتان مسولیت دارید

اکثر افراد فکر میکنند راه موفقیت و خوشبختی از دنیای خارج تاثیر می پذیرد و شما کنترل کامل بر روی آینده تان ندارید.
کنفیلد این اندیشه را به چالش میکشد و میگویید شما ۱۰۰% مسؤل موفقیت یا شکستتان هستید.
افرادی که معمولا دیگران را دلیل شکست هایشان میدانند معمولا همان افرادی هستند که پیدا کردن راه موفقیت را خیلی سخت می پندارند.

۲.هدفتان را بشناسید

همه یک هدفی دارند. راز اصلی پیدا کردن آن هدف است، آن را به وضوح بدانید و با لذت تعقیبش کنید.
به عقیده کنفیلد، سنجش موفقیت دانستن هدفتان و سپری کردن زندگیتان برای بدست آوردنش است. این عقیده درست است که ما در برخی بخش های زندگیمان دارای برتری هستیم اما اگر آن قسمت ها، آنجایی نباشند که هدفمان است، پس هیچوقت به خوشبختی نهایی نخواهیم دست یافت.

۳.تصمیم بگیرید چه میخواهید

پیدا کردن هدفتان قدم اول است اما هدایت کردن زندگیتان در مسیر هدفتان برای اکثر افراد قدم دوم خواهد بود.
معمولا افراد موقعیت هایی را ترجیح میدهند که در آن احساس راحتی می کنند. تصمیم گرفتن برای یک جهش در زندگی و یک حرفه کاری موثر برای اکثر افراد شاید ترسناک جلوه کند. با این حال تلف کردن زندگیتان بر روی حرفه ای که هیچوقت شما را شاد نخواهد کرد فقط شما را در باتلاق غم و نا امیدی پایین تر میکشد. (اگر در هزارتوی شغل دلخواه گیر افتادید، این مقاله را بخوانید)

۴. باور کنید که هرچیزی ممکن است

ذهن میتواند ابزار قدرتمندی برای انتشار انرژش مثبت در مسیرتان باشد. شک تردید را از خود دور سازید و شروع به باور این نکته کنید که هرچیزی را که برنامه ای برای انجامش داشته باشید ممکن است.

۵.باور کنید دنیا جای خوبی است

ترس بدتر است از شکست، رقیبان سرسخت و تمسخرهایی در زمان شکست میتوانند حتی روحیه سرسخت ترین کارآفرین های دنیا را متلاشی کنند. ترس، فلج کننده است.شروع به باور این موضوع کنید که دنیا جای خوبی است، نه آنکه همه در پی آن هستند تا شما را شکست خورده ببینند.
این اعتقاد را داشته باشید و خواهید دید کمکم آدم مهربانتری خواهید شد، بیشتر مایل خواهید بود به دیگران کمک کنید و انرژی مثبت بیشتری از طرف شما ساطع خواهد شد.

۶.انعطاف پذیر باشید

مشکلات راه موفقیت شما را در هم خواهد ریخت. امروزه بیشتر انسان های موفق با مشکلات رودرو میشوند و به حدی انعطاف پذیرند که در هنگام نیاز خم شوند و یا تغییر کنند.

۷. پافشاری کنید

جک کنفیلد پافشاری کرد وقتی بیش از صد انتشارات دست رد به سینه او زندند. اما فقط یک قدم دیگر است که اگر بردارید شما را به ایده ای جدید یا هدفی والاتر خواهد رساند.به عقیده‌ء جک ،هرچه بیشتر پافشاری کنید، شانس های مثبت بزرگتری احتمال دارد اتفاق بیفتد.
در این زمینه، حتما این مقاله را بخوانید.

۸.هدفی خلق کنید و بر رویش تمرکز کنید

خلق یک هدف برایتان یک معیاری خواهد بود برای اینکه موفقیتتان را بسنجید، اعمالتان را بررسی کنید. این امکان را به شما میدهد رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

۹.قدم اول را بردارید

قدم اول تمام آن چیزی است که شما را وادار کند شروع کنید. خیلی از آدم ها علایق و رویاهای باشکوهی دارند اما بدون عمل فقط در حد یک رویا باقی خواهد ماند. برداشتن قدم اول اختلاف بین دنبال کردن اهدافتان و فقط در رویا بودن را مشخص میکند.

۱۰.ریسک پذیر باشید

هر تلاش برای بدست آوردن چیزی جدید و نو خواهان ریسک است.
بسیار ناراحت کننده خواهد بود مخصوصا اگر ۱۰۰% خلاف جریان زندگی عادیتان باشد. اما اگر شما قلبا باور کنید که این چیزی است که می خواهید، شما را به هدفتان نزدیکتر میکند پس اراده کنید و ریسک پذیر باشید زیرا ریسک و نامعلومی وضع سرانجام ارزشش را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید