من چند سال سابقه بیمه دارم ؟ شاید سوالی باشد که از خودتان پرسیده اید. دانستن تعداد سال سوابق بیمه، برای اهداف مختلف از جمله: بازنشستگی،‌ مهاجرت، درخواست بیمه بیکاری و دیگر مزایای بیمه تامین اجتماعی مهم می شود. بعد از خواندن این راهنما به این سوال خود که چند سال سابقه بیمه دارم جواب می دهید !

مشاهده سوابق بیمه

اگر جهت بررسی شرایط خود برای بازنشستگی، دریافت بیمه بیکاری، مرخصی زایمان یا مهاجرت می خواهید سوابق بیمه خود را بدانید برای پاسخ به سوال چطور بفهمم چند سال سابقه بیمه دارم لازم است ابتدا وارد سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices شوید. بعد از ورود به سامانه eservices میتوانید سوابق بیمه خود را تحت عنوان سوابق تلفیقی مشاهده کنید.

مظالب مرتبط: مشاهده سریع سوابق بیمه

پس از مشاهده سوابق بیمه خود و با دانستن اینکه چند سال سابقه بیمه برای بازنشستگی لازم است متوجه می شوید که شرایط بازنشستگی را دارید یا خیر.

سوابق تلفیقی

تعداد سال سابقه بیمه در سامانه تامین اجتماعی تحت عنوان سوابق تلفیقی نمایش داده می شود. سوابق تلفیقی تعداد کل روزهایی که برای شما سابقه بیمه در نظر گرفته شده است را در نظر می گیرد. فقط در صورتی که در مدت زمانی برای شما از دو جا بیمه رد شده باشد، فقط یکی از آنها را در نظر می گیرد و خالص تعداد روز سابقه بیمه شما را در نظر می گیرد.

بیشتر بخوانید: سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی

چند سال سابقه بیمه دارم با کد ملی

برای دانستن تعداد سال های سوابق بیمه خود که در سامانه تامین اجتماعی به آن سوابق تلفیقی گفته می شود،‌ بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی در منوی بیمه شدگان، گزینه خدمات سابقه و سپس سوابق تلفیقی را انتخاب کنید. در پایین صفحه،‌ تعداد کل روز سابقه کار و سابقه به تفکیک سال،‌ ماه و روز نمایش داده می شود. بعد از دیدن تعداد سال،‌ به این سوال خود پاسخ داده اید: از کجا بفهمم چند سال سابقه بیمه دارم ؟

 

چند سال سابقه بیمه دارم

 

اعلام سابقه به موسسات

همچنین اگر هدف شما این است که سابقه بیمه خود را به سازمان یا موسسه ای اعلام کنید یا برای ترجمه رسمی سابقه به دارالترجمه ارسال کنید، دیگر نیازی به نامه سابقه بیمه نیست و می توانید برای اعلام سابقه بیمه به موسسه مدنظر خود در منوی بیمه شدگان، گزینه خدمات سابقه و سپس اعلام سابقه به موسسات را انتخاب کنید.

جند سال سابقه بیمه دارم بیمه روستایی

در صورتی که میخواهید حق بیمه های پرداخت شده خود در صندوق بیمه روستایی و عشایر را بررسی کنید به سامانه صندوق بیمه روستایی و عشایر مراجعه کنید. از طریق سامانه سکو می توانید ببینید در صندوق بیمه روستایی چند سال سابقه بیمه دارید.

برای این منظور ابتدا از طریق لینک زیر وارد سامانه سکو صندوق بیمه روستایی و عشایر شوید.

http://95.38.47.233/

بعد از وارد کردن شناسه کاربری و کلمه عبور و کد امنیتی تصویر روی دکمه ورود کلیک کنید.

سامانه سکو بیمه روستایی

 

پس از ورود به سامانه سکو، برای دریافت سوابق بیمه روستایی و عشایری خود، گزینه کارنامه بیمه ای را انتخاب کنید.بعد از ورود شماره بیمه و کد ملی فرد بیمه شده، بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا سوابق بیمه ای شما به شما نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید