همانطور که مستحضر می‌باشند یکی از پوشش هایی که در قراردادهای عمر جمعی به سازمانها داده می‌شود، پوشش خطر از کار افتادگی در اثر بیماری یا ناتوانی ناشی از عوارض دماغی و جسمانی بطور کامل قادر به انجام هر نوع شغل سودآور و یا تخصصی مورد نظر نباشد(بستگی به نوع تعهد شرکت در قرارداد)، مثل نابینایی کامل و غیرقابل علاج.
بدیهی است وجود از کارافتادگی می‌بایست بعد از اتمام معالجات باشد و ا مکان بهبودی وجود نداشته باشد و یا برای همیشه از فعالیت روزمره بازداشته شود، در این خصوص به تعریفهای زیر توجه فرمایند.

توجه: . همانطور که مطلع می‌باشند در بیمه‌های عمر و پس انداز طرح جدید در صورت درخواست بیمه گذار بموجب الحاقی صادره بیمه شده پوشش بیمه از کارافتادگی کامل و دائم با شرایط زیر قرار می‌گیرد که نهایتاً معاف از پرداخت حق بیمه ماهیانه می‌گردد در واقع تعاریف فوق الذکر جهت معافیت از پرداخت حق بیمه که نوعی غرامت می‌باشد کفایت نمی‌کند

شرایط از کارافتادگی باتوجه به مراتب فوق بشرح زیر می‌باشد:

مراحل پرداخت غرامت از کارفتادگی بشرح زیر می‌باشد:


لازم بذکر است که در قرارداد کارکنان شرکت ملاک از کارافتادگی تاریخ حکم کارگزینی است که براساس نظریه کمیسیون۱۳۳آیین نامه استخدامی تعیین شده است.

نکته: در خصوص بیمه نامه‌های صادره عمر و پس انداز با پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق بیمه بعلت کارافتادگی بیمه شده( بیمه شده باید همان بیمه گذار باشد) و پس از اینکه از کارافتادگی بیمه شده با توجه به شرایط الحاقی منظم به بیمه نامه به تائید پزشک معتمد شرکت رسید. حق بیمه‌های باقی مانده تا پایان مدت بیمه بعنوان غرامت بحساب حق بیمه یکجا برای بیمه گذار منظور می‌گردد. در واقع حواله بنام شرکت صادر می‌شود و همچنان اصل سرمایه بشرط حیات بیمه شده در پایان مدت بیمه و در صورت فوق در مدت بیمه نامه در تعهد شرکت باقی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید