اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم تفاوت زیادی بین بهترین بیمه عمر در ایران و بهترین بیمه عمر در خارج از ایران وجود ندارد. تفاوت از جایی دیگر نشات می گیرد .

 

تفاوت از اختلاف در عرف و فرهنگی که بین مردم ایران و سایر کشور های دیگر  وجود دارد، نشات میگیرد .

مقایسه بیمه عمر در داخل و خارج از ایران

 

اگر در یک مصاحبه ی میدانی با درصد بالایی از مردم ایران صحبت کنیم ، این فرضیه وجود دارد که بسیاری از آن ها با بحث بیمه عمر و به طور کلی فرهنگ بیمه آشنایی زیادی ندارند. شاید تنها برخورد آنها با بیمه زمانی باشد که در مجموعه ای استخدام می شوند و معرفی نامه ای را به بیمه تامین اجتماعی ارائه کرده اند.

اما حقیقت امر این است که بیمه شاخه های زیادی را در بر میگیرد. به خصوص بیمه عمر که با توجه به انعطافی که شرکت های ارائه دهنده به خرج داده اند ، می تواند خدمات گوناگونی را شامل شود. البته شاید انتخاب بهترین بیمه عمر بین شرکت های مختلف کمی کار سختی به نظر برسد. به هر حال ، این آشنایی بایستی در بین فرهنگ مردم ایران بیش از پیش شود.

وضعیت بیمه عمر در کشورهای دیگر چگونه است؟

این در حالی است که طی گزارشات و مطالعاتی که صورت گرفته است ، بیش از ۷۸ درصد مردم جوامع اروپایی و آمریکایی از خدمات بیمه عمر بهره می برند. در بسیار از کشور های اروپایی و آمریکایی، والدین تا سن قانونی فرزند خود (که معمولا بین ۱۸ تا ۲۰ سال بین این کشور ها متفاوت است.) اقدام به پرداخت قلک بیمه فرزندشان می کنند و بعد از آن فرزندشان تا اخر عمر از خدمات بیمه عمر مورد نظر استفاده می کند.

حتی در کشور آسیایی مانند ژاپن هر فردی که به سن قانونی می رسد ۵ نوع بیمه نامه عمر را دارد. در بسیاری از کشور های عربی مانند امارات متحده عربی ، در کنار ارائه شناسنامه به دستور دولت اقدام به افتتاح حساب بیمه عمر به صورت اجباری می کنند. ولی در ایران این درصد به کمتر از ۱۲ درصد می رسد.

بیمه عمر در ایران چه خدماتی را شامل می شود ؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد ، تفاوت زیادی بین نوع خدمات ارائه شده توسط شرکت های فعال در زمینه بیمه عمر در ایران و در خارج از کشور وجود ندارد ، اما با توجه به این که درامد و هزینه بیمه عمر در خارج از کشور با دلار یا ارز مرتبط با آن کشور ، و در داخل ایران با ریال صورت میگیرد، و هم چنین تفاوت قیمت فاحشی بین ریال ایران و سایر ارزهای بین المللی وجود دارد و این تفاوت روز به روز نیز ممکن است زیاد شود، پس استفاده از خدمات بیمه عمر در داخل ایران می تواند بسیار به صرفه تر باشد.

 

شما می توانید تحت پوشش بهترین بیمه عمر در داخل ایران با تفاوت قیمت زیادی نسبت به نمونه خارجی آن قرار بگیرید.

شرکت های بیمه موجود در کشور ایران

بیمه عمر در ایران تنها یک بیمه نیست !

نکته جالب دیگری که حائز اهمیت است این است که شما با افتتاح بیمه عمر ، صاحب یک سرمایه گذاری و حقوق بازنشستگی و هم چنین پوشش بیمه ای حوادث و بیماری می گردید. برای مثال یک خانم خانه دار هم می تواند با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه عمر ، از حقوق بازنشستگی برخوردار شود و این اصلا ربطی به شاغل بودن او نخواهد داشت.

نکته دیگر این که با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه عمر ، می توانید از خدمات بیمه حوادث ، از کار افتادگی ، مریضی های مختلف مانند سرطان ، سکته قلبی و مغزی ، نقص عضو ، پیوند اعضا و هم چنین فوت عادی و فوت در اثر حوادث غیر قابل پیش بینی برخوردار شوید.

درباره بیمه عمر در ایران باید واقع بین باشیم

این تصور را هم باید از بین ببریم که بیمه عمر مثل غول چراغ جادو تمام مشکلات شما را حل کند. خیر ! اما در موارد زیادی باعث می شود که شما از مشکلات زیادی رهایی پیدا کنید. تنها لازم است که با یک مشاور بیمه عمر گفت و گو کنید تا متوجه شوید که بیمه عمر چه حمایت های مالی گوناگون مختلفی را شامل می شود که شاید شما از ۳۰ درصد آن ها نیز اطلاع نداشته اید.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید بهترین بیمه عمر کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید