اقتصاد مقاومتی در نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور به معنی افزایش پایداری صندوق های بازنشستگی و ارایه هرگونه مساعدت اجتماعی به نیازمندان واقعی است.

هرگونه طرح و لوایحی که منجر به بازنشستگی پیش از موعد شود، نتیجه آن ناپایداری مالی صندوق ها و افزایش بدهی عمومی دولت است.

مصوبه جدید مجلس در مورد بازنشستگی

مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد خانم ها به شرط برخورداری از بیست سال سابقه و صرف نظر از سن آن ها، نه تنها به نفع بازار کار و بانوان نیست، بلکه در بلندمدت موجب خروج قشر عظیمی از خانم های تحصیلکرده و شاغل از گردونه اشتغال در مشاغل کارشناسی فعلی و مدیریتی آینده شده و در مرحله اول، به نفع قشر مذکور نبوده و ثانیاً موجب کاهش نرخ ملی مشارکت زنان در اجتماع و بازار رسمی کار که از شاخصه های مهم توسعه در کشورها محسوب می شود، خواهد شد.

مصوبه جدید مجلس در زمینه بازنشستگی پیش از موعد زنان شاغل

 دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند.
به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌ آنان خواهد بود.

وضعیت نقدینگی در صندوق های بازنشستگی

همچنین مشکلات نقدینگی صندوق های بازنشستگی در صورتی که مورد مداقه و اهتمام قرار نگیرد، موجب بحرانی فراتر از بحران یونان برای کشورمان خواهد شد. همه ما علاقمند به ایجاد وضعیت بهتر و درآمد بیشتر برای هموطنانمان هستیم، اما، باید دقت کرد که پرداخت های آتی، به عنوان مستمری و دریافت های حق بیمه شاغلین متناسب نبوده و اگر دولت هم نتواند این خلا را بپوشاند -که شواهد اینگونه است- موجب بحران ملی می شود.

محمد پوستین دوز – کارشناس رفاه و تامین اجتماعی

بازنشستگی پیش از موعد = مرگ صندوق های بازنشستگی

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید