* با سلام من زنی ۳۷ ساله و خانه‌دار هستم می‌خواهم خودم را بیمه کنم به نظر شما کدام بیمه بهتر است ؟ لطفاً مرا راهنمایی کنید ؟

 با توجه اینکه طرف مشاوره چند سازمان بوده و اغلب کارکنانی که همسرشان خانه دار هستند به دنبال بیمه مناسبی برای همسر خود هستند معمولا این سوال را می‌پرسند.

کلا برای خانم ها چه شاغل چه خانه‌دار بهترین بیمه‌نامه برای متأهلین بیمه‌نامه مشترک (شرکت‌های بیمه کارآفرین ، آرمان ،‌ما و پارسیان)‌و برای افراد مجرد بیمه‌نامه انفرادی کلیه شرکت‌ها مناسب است حال برای اطلاع از مناسب‌ترین بیمه‌نامه با شرایط اختصاصی شما با تکمیل اطلاعات خود در بخش ذیل همکاران کارگزاری با شما جهت مشاوره کامل تماس می‌گیرند.

 

* سلام با شرکت بیمه x قراردادی ۳۰ ساله بیمه زندگی بسته می‌شود حال شخص بعد از۱۵ سال میخواهد انصراف بدهد و مثلا سود ۱۸% است در جدول تضمینی اول ۱۵%و دوم ۲۰%و سوم۲۵%هم دارد یه سود سالانه هم که هر سال اعلام میکننددارند حالا شرکت بیمه کدام سودرا پرداختمیکند ؟ ایا زود انصراف دادن دلیلی برای کاهش سود است با تشکر

سودی که در جدول بیمه‌نامه درج میشود شامل تضمین برای ۵ تا ۱۰ سال آینده می باشد و پس از ۱۰ سال نیز بنا به تصویب شورای عالی بیمه با توجه به شرایط روز میزان تضمینی برای کلیه شرکت‌ها مشخص میگردد.

ولی ۲ نکته مهمی که میتواند پاسخ این سوال باشد عبارتند از:

۱- سودی که شرکت‌ها در سالهای اخیر به آن دست یافته اند عملا بیش از مبلغ تضمین‌شده بوده و اگر سود حاصله از سرمایه‌گذاریهای شرکت‌های بیمه کمتر از میزان تضمینی باشد آن مبلغ پرداخت خواهد شد. پس ستون تضمینی حداقل سود قابل پرداخت خواهد بود نه سود حاصله!

۲- برخی از شرکت‌ها سود پرداختی بیمه‌نامه را در صورت بازخرید قبل از پایان بیمه‌نامه کاهش می دهند و به نوعی جریمه بازخرید قبل از پایان بیمه‌نامه در بیمه‌نامه پیش بینی کرده اند و لازم است که بیمه گذار قبل از تهیه بیمه‌نامه از این قضیه کاملا مطمئن شود که شرکت بیمه در صورت بازخرید قبل از پایان بیمه‌نامه به چه صورتی اندوخته را به ایشان پرداخت خواهد نمود. چون نحوه عملکرد شرکت‌های بیمه در این زمینه بسیار متفاوت است از درج اطلاعات شرکت‌های مختلف در این مورد صرفنظر کردم.

*من یک مکانیک ۳۶ ساله هستم دارای ۳ فرزند که هیچ بیمه ای ندارم به نظر شما چه نوع بیمه ای برای من بهتر ومقرون به صرفه است

با تعریف مشخصات بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری که پوشش زندگی، حادثه ، امراض ، از کارفتادگی و مستمری دارد ، کارمندان شرکت چنان هیجان زده شدند که گفتند ما از ماه بعد بیمه تامین اجتماعی خود را قطع می کنیم و از طریق بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری اقدام می کنیم، ولی بنده بدین صورت برایشان مطرح نمودم که هر بیمه ای پوشش مخصوص به خود را دارد هیچ بیمه ای تمام پوششها را در یک قالب ندارد، بیمه تامین اجتماعی علاوه بر اینکه یک بیمه اجباری برای کارفرمایان در قبال کارکنانشان بوده ، از طرفی بحث درمان کلیه بیماریها و مستمری مادام العمر در صورت از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده را داراست ، بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری تمامی شرکتهای بیمه بازرگانی با وجود مزایای زیاد ولی اگر بیمه شده در ماه ششم قرار داد از کار افتاده شده یا فوت کند فقط سرمایه زندگی با توجه به حق بیمه پرداختی به استفاده کنندگانش پرداخت میکند و در این مدت کوتاه عملا اندوخته ای برایش ایجاد نشده که منجر به مستمری شود ، بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری یک بیمه‌نامه برای مدت طولانی بوده و برخی از پوششهای آن در دراز مدت به سطح قابل قبولی میرسد، ولی خدمات بیمه تامین اجتماعی علاوه بر شرایط اختصاصی بیمه شده به مصوبات قانونی دولت و مجلس نیز بستگی دارد و از اولین ماههای پوشش میتواند مستمری مادام العمر داشته باشد.

لذا پیشنهاد میگردد شما در صورت امکان یک بیمه تامین اجتماعی خویش فرما و یک بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری را تهیه نمایید، شاید این دو بیمه‌نامه در مواردی هم پوشانی داشته باشند ولی شرایط متفاوتی از هم دارند.هر یک به تنهایی ریسکهایی از زندگی شما را پوشش داده و آرامش گرانبهای ذهنی را برای شما به ارمغان می آورد. جهت مشاوره و اطلاع از شرایط بیمه‌نامه های مختلف با مشاوران ما در تماس باشید.در صورت تماس حتما شهر محل سکونت خود را اعلام نمایید تا نزدیکترین مشاور به شما معرفی شود . موفق باشید و همواره سایه پر برکتتان بر سر خانواده مستدام باد.

دختری ۲ ساله دارم می خوام بیمه زندگی و پس انداز کنم، لطفا راهنمایم کنید که کدام بیمه از همه بهتر یا بهترین است؟

این سئوال در جلسات خصوصی و عمومی مشاوره بیمه زندگی یکی از مهمترین سئوالات پدرو مادرهاست در این مورد یک نسخه به همه جواب نمی دهد بیمه زندگی پیراهنی است که باید با شرایط شما تهیه شود، شما با مشاوره گرفتن یک نماینده یا کارشناس فروش بیمه زندگی می توانید  بهترین حالت در این مورد انتخاب نمایید.

منبع:  افشین ایرجی

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

قانون مالیات

دیدگاهتان را بنویسید