توجه به سه نکته زیر تاثیر به سزایی در ختم فرآیند فروش به بستن قرارداد بیمه زندگی ( عمر) و پس انداز خواهد شد

۱- هیچ کسی دوست ندارد که به او بگویند چه کاری را انجام بده !

یکی از دلایل مهمی که نمایندگان بیمه با چالش تکمیل فرآیند فروش (بستن قرارداد) مواجه هستند، تمایل آنها برای سخنرانی برای بیمه گذار و اینکه چه باید بکند، است. زمانی که یک نماینده فروش یا مشاور به مشکل (نیاز) بیمه گذار پی برد یا تصور کرد که نیاز او را می شناسد، فورا تلاش می کند راه حلی را برای مشکل وی پیدا کند.آیا تلاش به خط دهی به مشتری با گفتن اینکه چه باید بکند و چه نباید، باعث مقاومت مشتری نمی شود؟ به این نکته فکر کنید : آیا دوست دارید کسی به شما بگوید چه کاری انجام دهید؟ آیا در چنین موقعیتی تردید نمی کنید؟ بنابراین به جای گفتن گزاره های مستقیم به مشتری بهتر است هر جمله را سوالی طرح نماییم . توجه به این نکته حیاتی است که مردم بیشتر بطور احساسی خرید می کنند، سپس خرید خود را به طور منطقی توجیه خواهند کرد.

۲- به مشتری کمک کنید تا آنچه چه را نیاز دارند و می خواهند به دست آورد.

در واقع یکی از دلایلی که مشتریان به بیمه زندگی ( عمر) و پس انداز نه می گویند تردید در توانایی پرداخت است. بهتر در این موقعیت به مشتری گفته شود ” خوب، اگر من بتوانم به شما راهی را نشان دهم که پوشش بیمه مورد نیاز برای حمایت از خانواده تان را بدون پرداخت اضافه بر بودجه یا تغییر سبک زندگی به دست آورید آیا علاقه مند به شنیدن هستید؟ آیا تمایل دارید بیشتر بدانید؟ در واقع توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که ” اگر شما تمایل دارید در فروش بیمه نامه موفق باشید باید فروش بیمه را متوقف کنید!!! در عوض به افراد کمک کنید که راه حلی برای مشکلشان پیدا کنند. به این نکته دقت کنیید: آیا بزرگترین مشکل فروش بیمه زندگی ( عمر) و پس انداز این نکته نیست که مشتری بگوید “در حال حاضر قدرت و توان پرداخت حق بیمه را ندارم” ؟ در این موقعیت چه باید کرد؟ آیا باید به تکنیک های مختلف فروش توسل جست تا نه های بیشتری شنید یا تلاش کرد تا راه حلی برای حل مشکل عدم توان یا تردید مشتری برای پرداخت حق بیمه کرد؟

۳- به بیمه گذار مشاوره مالی دهید.

در واقع به مشتری کمک کند تا درآمد بالاتری کسب کند و در نتیجه بتواند بودجه ای برای خرید بیمه نامه عمر و پس انداز کنار بگذارد. برای مثال راهنمایی مشتری برای گرفتن تخفیف بیشتر بر روی سایر بیمه نامه ها، راهنمایی او برای استفاده از بیمه درمانی کارفرمایش برای کاهش هزینه های درمانی، بازنگری پوشش های بیمه نامه بیمه گذار و راهنمایی برای حذف پوشش هایی که برای بیمه گذار ضرورتی ندارد. گوشزد کردن امتیازات و وام هایی که مشتری می تواند از محل بیمه نامه دریافت کند و به طور خلاصه پیشنهاد یک برنامه مالی خوب برای بیمه گذار تا تردید وی را در خصوص توانایی پرداخت حق بیمه مرتفع سازد.

جهت جمع بندی بحث به این نکته تاکید می شود که ایفای نقش مشاور به جای فروشنده در فروش بیمه نامه های عمر و پس انداز می تواند اثربخشی و کارایی بیشتری در فروش داشته باشد.

بیمه زندگی , بیمه زندگی وسرمایه گزاری , بیمه عمر , بیمه عمر وسرمایه گزاری , بازاریابی بیمه زندگی , بازاریابی بیمه عمر , راهنمای بیمه عمر , راهنمای بیمه زندگی , بیمه آتیه , بیمه عمر و پس‌انداز , بیمه زندگی و پس‌انداز , خرید بیمه عمر , خرید بیمه زندگی , بیمه زندگی مان , بیمه عمر بیمه ایران , بیمه فرزندان , بیمه زندگی

دیدگاهتان را بنویسید