تازه‌های قانون بیمه خودرو و خودروهای لوکس

رئیس‌کل بیمه مرکزی در این نشست از تصمیم نمایندگان درخصوص اصلاح قانون بیمه مسئولیت دارندگان وسایط نقلیه (بیمه شخص ثالث) در مجلس شورای اسلامی ابراز رضایت کرد و گفت: با این تصمیم قانون مترقی‌تر خواهد شد و حق بیمه شخص ثالث براساس معیارهای جدید ازجمله ریسک رانندگان، ریسک وسایط نقلیه محاسبه و دریافت می‌شود.
بنابر توضیحاتی که وی درباره قانون جدید بیمه شخص ثالث ارایه داد، براساس ماده ٨ قانون فعلی، بیمه مرکزی موظف است که آیین‌نامه را براساس نوع و کاربری خودرو تهیه کند و ایمنی خودرو و هدایت‌کننده آن مطرح نیست، اما مطالعات نشان می‌دهد که بین ٧٠ تا ٨٠‌درصد علل حوادث رانندگی خطای انسانی است و ٢٠ تا ٣٠‌درصد مرتبط به راه و جاده و خودرو است. اما در ارزیابی‌های ریسک باید وضع خودرو از لحاظ ایمنی و غیره لحاظ شود، همچنین میزان رعایت ضوابط و قوانین توسط رانندگان هم باید مورد توجه قرار گیرد.
بدین‌ترتیب در قانون جدید فقط خودرو مطرح است و باید اقشار آسیب‌پذیر که از خودرو‌هایی مانند پراید و پیکان استفاده می‌کنند از تخفیف برخوردار شوند.
در ماده ١٩ قانون براساس سه معیار نوع بیمه، ایمنی و کاربری، بیمه مرکزی موظف است که آیین‌نامه تدوین کند. معیار دوم قانون این است که سابقه تخلفات رانندگی و نمره منفی راننده لحاظ شود. معیار سوم که مجلس بر آن تأکید دارد این است که در تدوین آیین‌نامه توجه به اقشار آسیب‌پذیر و خودروهای مورد استفاده عموم مورد مساعدت صنعت بیمه قرار گیرد.
امین با اعلام این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه زمینه‌ای فراهم می‌شود که ریسک راننده زمینه لازم برای تعیین حق بیمه شخص ثالث شود، افزود: بخش عمده‌ای از زیان‌های تحمیلی در بیمه شخص ثالث زیان‌های تحمیلی ناشی از تصمیمات بیمه‌ای نیست و تصمیمات درونی شرکت‌های بیمه آن را ایجاد می‌کند به‌طوری که ‌سال گذشته از این حیث ٧٠٠‌میلیارد تومان خسارت به این صنعت وارد شد.
برخی از بیمه‌ها تا ٣٠‌درصد هم تخفیف می‌دهند، این درحالی است که شرکت‌ها می‌توانند ٢,۵‌درصد بالاتر از حق بیمه براساس نظر سندیکای بیمه تخفیف بدهند یا گران کنند.
خسارت مالی خودروهای لوکس
رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره تردد خودروهای لوکس و گرانقیمت و زیان و مشکلات بیمه‌ای ناشی از آن نیز توضیح داد که تعداد این خودروها زیاد است و به لحاظ اصولی، منطقی و شرعی اگر کسی خسارتی را وارد کند مسئول جبران آن است و براساس قوانین جبران ضرر و زیان به تمکن مالی فرد مربوط نیست.
اگر این موضوع که فرد دارنده خودروی لوکس در صورت تهیه بیمه‌نامه بدنه باید خود خسارت را جبران کند و فرد واردکننده خسارت لازم نیست که خسارتی بپردازد، در این صورت هر کسی ممکن است که به هر دلیلی به این خودرو‌ها خسارت وارد کند که این باعث رواج بی‌احتیاطی می‌شود.بنابراین افراد موظف هستند که برای ریسک‌هایی که درمعرض آن قرار می‌گیرند، پوشش بیمه تهیه کنند.
در قانون جدید خودرو و راننده بدون امتیاز منفی در نظر گرفته شده که اگر خودرو خود را به دیگری فروخت بتواند امتیاز خود را داشته باشد و در نقل و انتقالات خودرو لحاظ شود یا به افراد نزدیک خانواده با انتقال اتومبیل، منتقل شود.


رسیدن به موفقیت در فروش بیمه عمر کار چندان آسونی نیست!

یکی از سختی های رسیدن به موفقیت در این شغل ،انجام کارهای خسته کننده، پیش پا افتاده و پرزحمته. مثلاً باید هر روز ۳ مشتری جدید ملاقات کنید، ۱۰ نامه بازاریابی توزیع کنید، ۲ مشتری قبلی رو پیگیری کنید، به ۵ مشتری جدید تلفن کنید و…
اینجاست که خیلی از نماینده ها کم کم خسته و دلزده میشن و دست از ادامه این تلاشهای منظم برمیدارن. اما تنها و تنها عاملی که باعث ادامه این مسیر برای شما میشه اینه که نیروی “چرا”یی خودتون رو فعال کنید!
درواقع اگر چراهای شما قدرتمند باشند همه چگونگی ها بی معنی میشن. یعنی تا وقتی که انگیزه اصلی تون از انجام کار بیمه گری رو پیدا نکنید، هر تلاشی برای رسیدن به کارمزدهای بالا رو نیمه تمام رها میکنید.
بذارید یه مثال بزنیم: اگه من یه تخته به عرض ۳۰ سانتیمتر و طول ۳متر رو روی زمین صاف میگذاشتم و ازتون می خواستم در ازای دریافت ۲۰هزارتومن از روش رد بشید، این کار رو میکردید؟!
تقریباً پاسخ همه مثبته! حالا اگه همین تخته رو بین دوتا ساختمان ۲۰طبقه قرار بدم و باهاش یه پل درست کنم، بازم حاضرید به ازای ۲۰هزارتومن از روش رد بشید؟!
تقریباً همه پاسخ منفی میدن. حالا اگه بچه تون توی ساختمان مقابل که درحال سوختن بود، داشت با فریاد ازتون تقاضای کمک می کرد چی؟ آیا از روی تخته رد می شدید؟ قطعاً بله! حتی دیگه ۲۰هزارتومن هم براتون مهم نیست!
پس چرا با اینکه ریسک سقوط از روی تخته در هر دو حالت یکی بود، به حالت اول پاسخ نه ولی به حالت دوم بی درنگ پاسخ بله دادید؟! مگه ریسک هر دو یکی نبود؟ پس این وسط چی تغییر کرده؟
تنها عامل متغیر، چرایی شماست! یعنی دلیل شما برای عبور از روی تخته. نتیجه اینکه اگر چرایی و دلیل شما از انجام یک کار، به اندازه کافی بزرگ و قدرتمند باشه، تقریباً هیچ قدرتی در دنیا نمی تونه مانع شما برای انجام اون کار بشه!
اما اگه از نماینده های بیمه بپرسیم چرایی و دلیلشون از فروختن بیمه عمر چیه، یک دسته میگن پول و درآمد و دسته دیگه میگن خدمت به جامعه و رضای خدا!
درحالی که هر دوی اینها، انگیزه و چرایی فروختن بیمه عمر نیستن، بلکه نتیجه حاصل از فروختن بیمه عمر هستند. اگه نتونید این دوتا مورد رو انتخاب کنید، انتخاب سوم شما چیه؟ معمولاً اغلب نماینده ها توی این مرحله قفل میکنن و قادر به پاسخگویی نیستند! دلیلش اینه که اغلب نماینده های ما انگیزه واقعی خودشون از فروختن بیمه عمر رو نمی دونن!
راستی، چرایی و انگیزه شما از فروختن بیمه عمر چیه؟!

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه خودرو

دیدگاهتان را بنویسید