دانستنی های بیمه ای تلگرامی، پست های تلگرامی منتشر شده در گروه های بیمه ای هست که برای شما گردآوری شده است. در ابتدای هر پست فردی که پست را انتشار داده و نامه گروه یا کانال نیز نوشته شده است.

—————————————————————————————————————————————–

دبیرسندیکای بیمه گران: توسعه به صنعت بیمه باز می گردد

علی اکبر اولیاء دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای بیمه توسعه اعام کرد: با کمک و یاری بیمه مرکزی و بیمه ایران، مشکلات مالی و  حقوقی این شرکت بیمه ای حل شده و هم اکنون آماده بازگشت به صنعت بیمه است.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: زیان مالی این شرکت مربوط به عدم مدیریت ریسک بوده که در پرداخت خسارت ها آشکار شد و اثرگذاری کرد.
اولیاء افزود: شرایط بیمه توسعه به عنوان یک تجربه برای فعالان و شرکت های صنعت بیمه به شمار می رود که بایداز ان به منظور کاهش ریسک استفاده شود.
به گزارش عصر اعتبار بیمه توسعه در سال ۱۳۸۹ مدیری را منسوب کرد که تسلط حرف های بر کار بیمه گری نداشت.
این شرکت حدود ۲۰۰۰ نماینده گرفت و برای ایجاد رقابت اجازه داد تا برای بیمه شخص ثالث تا ۳۰ درصد تخفیف و به صورت قسطی در نظر بگیرد. این شرکت در طی یک سال حدود ۱ میلیون بیم هنامه شخص ثالث به ثبت رساند و با توجه به ای نکه روی ۲ هزار نمایندگی هم کنترل و نظارت سخت بود، مشکلاتی به وجود آمد و بسیاری از این نمایندگ یها بعضا حق بیمه را به شرکت پرداخت نکردند به طوری که ورشکستگی بیمه توسعه رقم زده شد.

—————————————————————————————————————————————–

در گروه نمایندگان مجتمع آزادی بیمه ایران

به مشتریان خود دروغ نگویید

امروزه با توجه به کاهش فروش در بین فروشندگان ترفندی بنام دروغگویی و بزرگنمایی محصول رواج پیدا کرده است.فروشنده برای اینکه اجناس و کالای خود را بفروشد با هزاران دروغ مشتری را می فریبد تا شاید تعدادی از کالاهای خود را بفروش برساند.از دیدگاه فروشنده فروش به هر قیمت درشرایط کنونی بازار تنها راه ماندگاریست.اما مشتری وقتی متوجه می شود که در ارتباط با کیفیت یا قیمت کالا از فروشنده رو دست خورده است بدترین تبلیغات علیه فروشنده را آغاز می کند.فروشنده شاید خیال کند که از دروغی که گفته کالای خود را با بهترین شرایط فروخته وسود خوبی هم به جیب زده است اما نمی داند که ناخاسته در تله ای افتاده است که خود برای خویش پهن کرده است. تله ای بنام تبلیغات منفی.
مشتری برای آرام سازی خود دست به هر کاری می زند از تبلغات منفی علیه فروشنده و حتی اعلام شکایت به مراجع صنفی و قضایی کوتاهی نخواهد کرد .در این شرایط است که فروشنده بدترین آسیب را به خود و کسبش وارد کرده است.با این اوضاع هم مشتری خود و مشتری های احتمالی آینده اش را و هم آبروی شغلی اش را از دست داده است.در شرایط کنونی فروشندگان به جای دروغ گفتن و کتمان از واقعیت کالا بهتر است به سراغ استفاده از ترفند های بهتر برای فروش مثل تخفیف دادن،فروش اقساطی و … بروند به این شکل هم کالای خود را فروخته و هم در جذب مشتری موفق تر می تواند عمل کند.
یادمان باشد فروش بدون مشتری پایان حیات یک فروشنده است.
—————————————————————————————————————————————–

روه اخبار بیمه گران

سارت لوازم برقی صدمه دیده را بگیرید

برگزاری تسنیم :با مراجعه به «سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکان خانگی» می توانید خسارت لوازم برقی صدمه دیده را بگیرید. در قبوض برق مشترکان شهری مبلغ ۵۰۰ ریال به‌عنوان بیمه حوادث در هر دوره از مشترک کسر می‌شود که در طول سال این رقم به شش‌هزار ریال می‌رسد.

با پرداخت اجباری این رقم، تمام مشترکان خانگی شهری و روستایی، درصورت بروز حادثه می‌توانند تا ۵۰۰ برابر این مبلغ یعنی تا سقف سه میلیون ریال به‌عنوان خسارت از شرکت بیمه دریافت کنند.

اما راه دریافت خسارت ناشی از بروز اشکال در لوازم برقی خانگی ناشی از افت ولتاژ و قطع و وصل یکباره برق (درصورتی که ایراد از شبکه توزیع برق باشد) و تمامی صدماتی که به علت عدم کارکرد مناسب شبکه توزیع و انتقال برق به وسایل برقی خانگی وارد شود، مشخص نبود تا اینکه سامانه‌ای تحت‌عنوان «سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکان خانگی» به آدرس http:// tavanir .parsianinsurance.com راه‌اندازی شد. با مراجعه به این آدرس با صفحه‌ای مواجه می‌شویم که امکان ثبت‌نام در آن وجود دارد و مشترکان می توانند پس از ثبت‌نام، با دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به درج خسارت‌های وارد شده به لوازم برقی خانگی خود، گزارش دهند. این گزارش‌ها رسیدگی شده و نتایج آن به اطلاعات تماسی که کاربر در زمان ثبت‌نام وارد کرده، اعلام می‌شود.

—————————————————————————————————————————————–

بر فوری صنعت بیمه

بسته اخبار شرکت های بیمه (۲۱ دی)

• عباس هوشیار مدیر بیمه های عمر بیمه سینا گفت: در آذرماه سه نماینده از شهرهای اهواز، ارومیه و قزوین بیشترین بیمه نامه عمر این شرکت را به مردم ارائه کردند.• از مدیران و کارکنان ساعی شعب برتر سال۹۳ بیمه‌کوثر در راستای ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان آن‌ها تقدیر به‌عمل آمد.

• شماره هفده نشریه چشم انداز نو شرکت بیمه ایران منتشر شد

• نشست مشترک مدیر بیمه دی شعبه کرمان با مدیرکل پست استان در محل این اداره کل برگزار شد.

—————————————————————————————————————————————–

پنج اشتباه که باعث ریزش مشتریان می‌شود
اگر شما تجربه کار در بخش‌های مربوط به امور مشتریان سازمانی را داشته باشید، احتمالا قبول خواهید داشت دلیل از دست رفتن اکثر مشتریان، بد رفتاری است که با آنها شده. نزدیک به ۶۸% مشتریانی که سازمانی را ترک می‌کنند، معمولا نارضایتی آن‌ها از نوع برخورد و غالبا بی‌تفاوتی کارمندان است. اما کلمه “بی‌تفاوتی” می‌تواند معانی متفاوتی برای هر مشتری و هر کسب و کاری داشته باشد.
در این مطلب به ۵ مورد اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود مشتریان حتی بدون گفتن کلمه‌ای از نارضایتی خود، کسب و کار ما را ترک کنند.۱. خلف وعده: معمولا افرادی در سازمان که مستقیما با مشتری در تماس هستند، نباید قولی به مشتری بدهند که به انجام آن مطمئن نیستند. مثلا ممکن است شما به مشتری خود بگویید به محض رسیدن قطعات یدکی، برای دستگاهی که مشتری قبلا از شما خریده و حالا نیاز به سرویس دارد، به شما خبر خواهیم داد. اما چون ساز و کاری برای این موضوع در سازمان شما وجود ندارد، قطعا فراموش خواهید کرد و همین موضوع باعث نارضایتی مشتری خواهد شد. اصلا به مشتری قولی ندهید که در فرآیندهای سازمان شما تعریف نشده است.۲. بحث کردن با مشتری: ممکن است همیشه حق با مشتری نباشد اما بحث کردن با مشتری نیز هیچ وقت جایز نیست. جدا از اختلاف نظر به وجود آمده، لازم نیست برای اثبات حرف‌های خود با او بحث کنید. خیلی وقت‌ها هنگامی که مشکل توسط اختیارات شما حل نمی‌شود، ارجاع مشتری به سرپرست یا مدیر بخش می‌تواند کارساز باشد. معمولا مشتریان وقتی با افراد بالای سازمان صحبت می‌کنند، زودتر قانع می‌شوند.۳. بی اعتنا بودن: خیلی وقت‌ها مشتری به قصد بیان نارضایتی با سازمان تماس می‌گیرد اما با بی‌اعتنایی شخص پاسخگو مواجه می‌شود. این بدترین تجربه یک مشتری خواهد بود. حتی اگر شکایت یک مشتری مربوط به بخش شما نمی‌شود، در وهله اول سعی کنید مشتری را با گوش دادن صبورانه، آرام کنید و بعد او را به بخش مربوطه هدایت نمایید. در نظر داشته باشید اعلام شکایت، یکی از بهترین فرصت‌ها برای گرفتن بازخورد از کیفیت محصول یا خدمت ارائه شده توسط سازمان شماست. سعی کنید با استقرار ساز و کارهای CRM بیشترین بهره برداری را از این فرصت بکنید.

۴. دادن اطلاعات نادرست: با توجه به این که کسب و کارهای امروزی به شدت پویا هستند و سرعت تولید اطلاعات در آنها بالاست، ممکن است همه کارمندان در جریان همه اطلاعات مورد نیاز مشتریان نباشند. لازم نیست هنگامی که مشتری سوالی از شما می پرسد و شما پاسخ آن را نمی‌دانید اطلاعات غلط بدهید. کافیست به او زمان تقریبی برای این که پاسخ را پیدا کنید، بگویید و بعد از پیدا کردن جواب، اطلاعات مورد نیاز را به او بدهید.

۵. بدخلق بودن: همه ما ممکن است روزهای بدی در ماه داشته باشیم، اما این موضوع به مشتری ربطی ندارد. اجازه ندهید مشکلات شخصی و کاری شما در برخورد شما با مشتری تاثیر بگذارد. مشتری تصور می‌کند شیوه پاسخگویی کل سازمان به این صورت است و قطعا سازمان شما را با نارضایتی ترک خواهد کرد. اگر روز خوبی ندارید، مرخصی بگیرید تا عواقب آن متوجه کار شما نشود.
—————————————————————————————————————————————–

دیدگاهتان را بنویسید