فروش بیمه، شغل پیچیده و درعین حال متنوعی است.

فهرست‌های مختلفی از صنف‌های مختلف تجاری و فعالیت‌های اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی، که امکان دارد که مشتریان آینده باشند، می‌توان تهیه کرد. به‌طور کلی شما به‌عنوان یک فروشنده حرفه‌ای بیمه برای پیدا کردن مشتریان جدید، پانزده منبع کارساز در اختیار دارید:

پس از خاتمه یک فروش موفق، بلافاصله به مشتری بگویید: «بهتر نیست که مرا به دوستان و همکاران خود نیز معرفی کنید تا خدماتم را به آنها هم عرضه کنم؟»، همچنین به‌دنبال اسامی، شماره تلفن و مشخصات مشتریان بالقوه دیگر باشید؛ پرس و جو کنید و در فرصت مناسب پیشنهاد دهید که با تلفن، شما را به مشتری دیگری معرفی نماید، شاید که فرصتی دست دهد و بتوانید محصول یا خدمات‌تان را معرفی کنید.

فروشندگان بیمه می‌توانند از اینگونه فرصت‌ها و موقعیت‌ها نهایت بهره‌برداری را بکنند. همانطور که بارها شنیده‌اید بیمه، فروختنی است و کمتر کسی به‌دنبال خرید بیمه‌نامه می‌رود، به‌ویژه بیمه‌های عمر و پس‌انداز. مردم برای پس‌اندازهای خود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی دارند اما معمولاً اطلاعاتشان از بیمه‌های عمر که هم جذابیت دارد و هم متناسب با وضع درآمد آنهاست، اندک است.

این وظیفه فروشندگان است که از هر فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند و بیمه‌نامه‌هایی متناسب با وضع مشتری به او عرضه دارند. تجربه فروشندگان موفق بیمه عمر نشان می‌دهد که تعداد کثیری از مشتریان آنها را کسانی تشکیل می‌دهند که قصد خرید بیمه‌نامه عمر برای خود و خانواده خود نداشته‌اند ولی به‌محض اینکه از شرایط مطلوب و مزایای بیمه‌نامه عمر آگاه شده‌اند خریدار بیمه‌نامه عمر شده‌اند.

هیچ طرح بیمه‌نامه عمر، بدون فروشندگان حرفه‌ای موفق نمی‌شود. فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر نقش بارز و مؤثری در توسعه بازار بیمه اشخاص، به‌ویژه بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز، دارند. اگر شما با هر فروش در جستجوی فروش دیگر باشید، با یک تیر دو نشان زده‌اید و از وقت خود حداکثر بهره‌برداری را کرده‌اید. این از مشخصات فروشنده حرفه‌ای است.

حال که فهرست‌های خود را تکمیل و نهایی نمودید نوبت آن است که تفنگتان را خشاب‌گذاری کنید! شما باید شروع کنید به معرفی خودتان. باید کاری کنید که مشتری، شما را بشناسد تا بعداً بتوانید راحت‌تر قرار ملاقات بگذارید:

–  استفاده از نامه یا بسته‌های پستی:

مکان‌هایی از نامه یا بسته پستی که سبب افزایش توجه مشتری بالقوه می‌گردد:
– امضای نامه (نشان‌دهنده این است که فرستنده نامه کیست)
– عنوان بروشور یا کاتالوگ درون پاکت که به‌همراه نامه ارسال می‌کنید
– آدرس گیرنده (نشان‌دهنده این است که گیرنده نامه دقیقاً کیست)
– آخرین پاراگرافی که در نامه نوشته می‌شود
اگر مشتری بالقوه وقت و حوصله مطالعه نامه شما را داشته باشد قطعاً همین پنج مکان را خواهد خواند و بقیه مطالب خیلی مورد توجه او قرار نخواهد گرفت.
همچنین می‌توانید عکس کوچکی از خودتان را بالای نامه پرینت بگیرید. اینکار سبب اختصاصی‌تر شدن نامه شما در ذهن مشتری بالقوه می‌گردد.
همیشه نامه‌های خود را با پست سفارشی ارسال کنید.
نام و آدرس را با دست و یا پرینت لیزری روی پاکت بنویسید.
تمبر واقعی روی پاکت نامه خود بچسبانید.
از نقل‌قول‌ها و نظرات مشتریان راضی و خشنود خود در متون تبلیغاتی یا لابه‌لای متن نامه خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید