فصل اول: تعاریف و موضوع بیمه

ماده ۱ – بیمه گذار: واحد آموزشی

ماده ۲ – بیمه گر: شرکت بیمه

ماده ۳ – موضوع بیمه: بیمه حوادث تمام اوقات شبانه روز(در داخل و خارج محیط آموزشی).
تبصره: حوادث ناشی از مبادرت بیمه شده برانندگی اتومبیل بشرط داشتن گواهی نامه متناسب با نوع اتومبیل، جهت وی نیز مشمول بیمه می‌باشد.

فصل دوم: تعهدات بیمه گذار در بیمه حوادث تحصیلی

ماده ۴- بیمه گذار متعهد است حق بیمه مشمولان قرارداد را از قرار هر نفر۰۰۰۰ریال بلافاصله جهت اخذ پوشش بیمه در وجه بیمه گر بپردازد.
تبصره ۱: حق بیمه سالانه سرانه در صورت انتخاب طرح شناور۰۰۰۰۰ریال جهت کارکنان منظور گردید.
تبصره ۲: فرزندان شهداء آزادگان مفقودین و جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و همچنین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام در هر آموزشگاه در صورت انعقاد قرارداد بدون پرداخت حق بیمه بطور رایگان زیر پوشش این بیمه نامه خواهند بود، مشروط براینکه نامه آنان طی لیست به شرکت بیمه اعلام گردد.

ماده ۵- بیمه گذار متعهد است در صورت افزایش تعداد بیمه شدگان ضمن پرداخت حق بیمه مراتب را بلافاصله به بیمه گر اطلاع دهد تا با صدور برگ الحاقیه مورد تائید قرار گیرد.

ماده ۶- بیمه گذار می‌تواند در محیط آموزشی و در موارد عادی بیمه شدگان مصدوم را جهت معالجه مستقیماً به بیمه گر و در مواردی فوی(اورژانس) به نزدیکترین مرجع درمانی معرفی نموده و صورت ریز هزینه معالجات پرداختی را که به تائید مرجع درمانی مربوطه نیز رسیده باشد جهت تسویه در وجه ذینفع برای بیمه گر ارسال نمایند( بیمه شدگان در انتخاب مرجع درمانی آزاد می‌باشند، لیکن هزینه‌های انجام شده منحصراً براساس تعرفه مورد عمل پرداخت می‌شود).

ماده ۷- جهت پرداخت خسارت درخواست کتبی بیمه گذار و ارسال مدارک مشروحه زیر برای بیمه گر الزامی است.

تبصره ۱: در کلیه موارد فوق چنانچه حادثه ناشی از رانندگی اتومبیل توسط بیمه شده باشد ارائه گواهینامه رانندگی الزامی است.
تبصره ۲: در مورد استفاده از موتور سیکلت شرایط داشتن گواهینامه حذف گردیده است.

فصل سوم: تعهدات بیمه گر در بیمه حوادث تحصیلی

ماده ۸- بیمه گر در مقابل انجام تعهدات فوق از طرف بیمه گذار متعهد است هزینه معالجات و غرامات فوت یا نقص عضو هر یک از بیمه شدگان را پس از دریافت اسناد و مدارک مثبته(طبق ماده۷) رسیدگی و به شرح زیر در وجه ذینفع پرداخت نماید.

تبصره ۱: غرامت نقص عضو دائم و جزیی ناشی از حوادث مشمول بیمه نسبتی از غرامت نقص عضو کامل خواهد بود که میزان آن توسط پزشک معتمد بیمه گر طبق جدول مندرج در شرایط عمومی بیمه حوادث شرکت بیمه تعیین خواهد شد.
تبصره ۲: چون با توجه به شرایط عمومی بیمه‌های حوادث اشخاص یکی از غرامات نقص عضو و فوت در اثر حادثه قابل پرداخت است، در مواردی که حادثه مشمول بیمه منجر به نقص عضو و سپس فوت بیمه شده شود، چنانچه مبلغ تعیین شده یا پرداخت شده قبلی کمتر از سرمایه فوت باشند مابه التفاوت غرامت تا سرمایه فوت قابل پرداخت خواهد بود. لیکن در صورتی که غرامت نقص عضو بیش از غرامت فوت گردد تعهد بیمه گر فقط در مورد نقص عضو انجام خواهد شد.

در صورتی که در زمینه بیمه حوادث نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیمه بازخرید ,بیمه مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید