دانستنی های بیمه ای تلگرامی، پست های تلگرامی منتشر شده در گروه های بیمه ای هست که برای شما گردآوری شده است. در ابتدای هر پست فردی که پست را انتشار داده و نامه گروه یا کانال نیز نوشته شده است.
—————————————————————————————————————————————–
امیر طهماسبی مشاور در گروه بیدبرگ

اگر اغلب شرکتهای بیمه ضابطه ای را نقض میکنند آیا میتوان علت آنرا ضعف یا نقص ضابطه دانست؟

بدیهی است سود فوق‌الذکر علی‌الحساب بوده و سود حاصل از کارکرد سرمایه‌ شرکت(سود دوران مشارکت) نیز به آن افزوده می‌شود. بنابراین شرکت ها بار دیگر نسبت رعایت نرخ ها در صدور بیمه ها زندگی ارشاد شده اند.

حبیب میرزایی معاون نظارت در پایان این نامه اذعان کرده است که در صورت عدم رعایت مفاد مصوبه مذکور از سوی کلیه واحدهای صدور و شبکه فروش بیمه زندگی شرکت های بیمه ، بیمه مرکزی بر اساس مقررات حسب مورد ،وفق هر یک از بندهای ماده ۳۵آیین نامه ۶۸ اقدام خواهد کرد.

ماده ۳۵ اذعان می کند بیمه مرکزی بر حسن اجرای این آیین‌نامه نظارت می کند. در صورت عدم اجرای مفاد این آیین‌نامه توسط مؤسسه بیمه، بیمه مرکزی می‌تواند حسب مورد هر یک از اقدامات زیر را انجام دهد:
۱- تذکر شفاهی به مدیران فنی، مدیر‌عامل و هیأت مدیره شرکت بیمه
۲- اخطارکتبی به مدیران فنی، مدیر‌عامل و هیأت مدیره شرکت بیمه
۳- اعلام سلب صلاحیت مسئول فنی، مدیر فنی، معاون فنی یا مدیرعامل شرکت بیمه
۴- تعلیق پروانه فعالیت مؤسسه بیمه با تصویب شورای عالی بیمه

باید منتظر ماند و دید مقام ناظر با شرکت هایی که نسبت به اجرای قوانین اقدام نکرده اند اعمال قانون خواهد کرد و یا اینکه در پایان مهلت مقرر باز هم با اغماض نسبت به تذکرات خود رفتار می کند. مسلما با توجه به اینکه در فصل های پایانی سال ۹۴ هستیم باید منتظر صورت های مالی اصلاح شده شرکت ها در روزهای آینده باقی بمانیم.

این در حالی است که شرکت های بیمه در روزهای گذشته در خصوص نرخ سود بیمه های زندگی خود نرخ های گوناگونی را اعلام کرده اند و به نظر می رسدبرای سامان دهی وضعیت خودبا مواردی همراه باشند .

پیش از این محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی در نامه شماره ۴۶۰۸۵ به مدیران عامل شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۲موضوع تفکیک حساب های معاملات بیمه های زندگی را تکلیف کرده و اذعان دارد که طبق ماده ۳۲قانون بیمه ،حقوق بیمه گذاران بیمه های زندگی در بین معاملات مختلف بیمه در درجه اول حق تقدم قراردارد . ماهیت بلند مدت بیمه های زندگی از یک سو و روند رو به رشد سهم بیمه های زندگی در پرتفوی شرکت های بیمه در سال های اخیر از سوی دیگر ایجاب می کند که تمهیدات لازم برای حصول اطمینان از امکان ایفای تعهدات بلند مدت شرکت های بیمه در مقابل بیمه گذاران این رشته فراهم گردد.

رئیس کل در نامه خود به مدیران عامل شرکت های بیمه هشدار داده است که در این رابطه در مقررات متعدد از جمله مواد ۲۱ و۲۲ آیین نامه بیمه های زندگی و مستمری مصوب شورای عالی بیمه شماره ۶۸ شرکت های بیمه ای که در بیمه های زندگی فعالیت می کنند موظف شده اند حساب معاملات بیمه های زندگی خود را تفکیک کرده و دفاتر خود را به ترتیبی تنظیم کنند که کلیه اقلام مربوط به معاملات هر یک از انواع بیمه های زندگی به تفکیک مشخص و سرمایه گذاری از محل ذخایر ریاضی بیمه های زندگی نیز در حساب ها و ترازنامه شرکت مشخص و از سایر سرمایه گذاری های خود تفکیک کنند، به صورتی که در هر زمان بتوان میزان سرمایه گذاری انجام شده از محل بیمه های زندگی و بازده حاصل از آنرا تعیین کرد .
البته رئیس کل در پایان این نامه عنوان کرده که از آنجا که حسب بررسی ها و مستندات موجود تاکنون این وظیفه توسط شرکت های بیمه انجام نشده است، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود که در اسرع وقت نسبت به این امر مهم اقدام لازم مبذول گردیده و نتایج اقدامات به عمل آمده به بیمه مرکزی اعلام شود .

پرسش اینکه اگر برای بیمه مرکزی محرز شود که برخی از شرکت های بیمه مقررات را رعایت نمیکنند باید در چارچوب ضوابط با آنها برخورد کند یا مقررات را یادآوری و بر اجرای آنها تاکید نماید؟ بعلاوه اگر اغلب شرکتهای بیمه ضابطه ای را نقض میکنند آیا میتوان علت آنرا ضعف یا نقص ضابطه دانست؟

—————————————————————————————————————————————–

تکنیک ساده مذاکره و فروش بیمه:

کرم شاید مناسب‌ترین طعمه برای ماهیگیری باشد. نکته ‌اینجا است که ما برای ماهیگیری باید از طعمه‌ای استفاده کنیم که مطلوب ماهی‌ها است نه چیزی که خودمان دوست داریم. همه ما ‌این اصل را می‌دانیم و اگر ماهیگیری کنیم آن را رعایت می‌کنیم،حال درمذاکرات بیمه چطور؟

در زندگی روزمره بسیاری از ما ‌این اصل ساده را فراموش می‌کنیم و تنها به چیزهایی که مطلوب و مقبول ما است، می‌اندیشیم. بسیاری از افراد در تلاش واهی برای ترغیب دیگران به پذیرفتن آن چیزی که خود می‌خواهند هستند و هیچ توجهی به خواسته‌های طرف مقابل نمی‌کنند. «هریاوراستریت» در کتاب خود، «تاثیر گذاری در رفتار انسان‌ها»، نوشته: «می‌توان گفت بهترین نصیحتی که به کسانی که می‌خواهند دیگران را ترغیب نمایند، چه در کار، چه در خانه، چه در اجتماع، ‌این است که در مخاطب خود حس خواستن‌ ایجاد نمایید. کسی که بتواند چنین کاری را انجام دهد تمام دنیا را پشت سر خود خواهد داشت و کسی که نتواند تنها می‌ماند.»
اندروکارنگی، فردی که تنها ۴ سال تحصیل کرد، کار خود را با ۲ سنت در روز آغاز کرد و توانست ۳۶۰ میلیون دلار ثروت جمع‌آوری کند؛ موفقیت خود را مدیون ‌این اصل ساده است. روزی خواهرش از ‌اینکه فرزندانش، که در دانشگاه مشغول تحصیل بودند، جواب نامه‌های او را نمی‌دادند، شکایات کرد. اندرو با او شرط بست که می‌تواند بدون ‌اینکه از آنها بخواهد، آنها را مجبور به پاسخگویی به نامه‌هایش کند. وی یک نامه کوتاه احوال پرسی به آنها نوشت و در پایان نامه نوشت که در پاکت نامه یک چک برای آنها فرستاده است، ولی در واقع چیزی در پاکت نامه نگذاشت. آنها در زمان کوتاهی به نامه پاسخ دادند و جواب هم مشخص بود.

هنری فورد پایه گذار کارخانجات اتومبیل سازی فورد چنین می‌گوید: «تنها راه موفقیت‌این است که خود را در موقعیت طرف مقابل قراره دهیم و مسائل را از زاویه دید او هم ببینیم.» ‌این اصل به قدری ساده به نظر می‌رسد که ۹۰ درصد افراد در۹۰ درصد اوقات، آن را نادیده می‌گیرند. همه ما هر روز مثال‌های فراوانی از نقض ‌این اصل ساده در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنیم. به عنوان مثال به بیمه گرانی که برای مذاکره به معرفی خود می پردازند توجه کنید.افراد این افراد هر روزه به معرفی خود به مشتریان بالقوه می‌پردازند و هزینه‌های زیادی نیز در‌این راه انجام می‌دهند بدون‌ اینکه به‌ این نکته ساده توجهی داشته باشند. اما نکته اینجاست که این مشتریان به سادگی با نحوه فعالیت و خدمت رسانی شرکتهای بیمه آشنا هستند و آنچه در عمل با بیان تفاوت دارد را می شناسند.اما تکنیک مذاکره می گوید که باید طعمه خود را با آنچه او می خواهد به دام انداخت ، سالهایی که با یک مدیر درمان برای مذاکره به سازمانهای بزرگ مراجعه می کردیم ، به جای تعریف و تمجید های تکراری ، ابتدا با انچه می دانستیم عیب مشترک همه شرکتهای بیمه در ارایه خدمات اسد آغاز میکردیم و بدون بزرگ نمایی ابتدا اطمینان طرف مقابل را به اینکه ما به عیب خود واقفیم ،حاصل می کردیم . در واقع با این دام مشتری را به دام خود انداخته و با ترسیم اینکه برخلاف شرکت بیمه قبلی در مقابل خریدار نیستیم و در کنار او هستیم، به معرفی همان خدمات با راهکارهایی که تقویت کننده حس همدردی و رفع نیازهای مشتری بود توجه انان را به تمایل به دوستی و ایجاد کانال غیر رسمی در ارائه خدمات بهتر ، جلب می کردیم. ساده است او از دوستی و رابطه به ظاهر غیر رسمی ما خوشنود بود و از فروش بیمه نامه .با این تکنیک ساده مشتری با طعمه دلخواه خود به دام می افتد اما نباید فراموش کنیم این تکنیک را در طول قرار داد نیز حفظ نماییم.
منبع: انجمن ریسک بیمه

—————————————————————————————————————————————–

این چهار خدمت را برای مشتری جدی بگیریم :

خدمات قبل از فروش
خدمات حین فروش،
خدمات پس از فروش
والبته خدمات بدون فروشخدمات قبل از فروش : خدماتی هستند که به مشتریان می دهیم تا با محصول ما آشنا شوند مثلا اگر عرضه کننده ابزار برقی هستیم اجازه می دهیم با ابزار مربوطه در فضایی که آماده کرده ایم کار کنند و اگر پذیرفتند یک نمونه نو می خرند.خدمات حین فروش : به پذیرایی از مشتری،فراهم سازی امکان رفاه بیشتر و..مربوط میشود…خدمات پس از فروش : به تعهدات و گارانتی مربوط میشود.ضمانتی که به مشتری سپرده آیم .
خدمات بدون فروش : خدماتی است که به مشتریان بالقوه می دهیم تا در آینده مشتری ما بشوند این موضوع هم نوعی سرمایه گذاری مهم است.

—————————————————————————————————————————————–

لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را برای رفع ابهام و بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.به گزارش ریسک نیوز،به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،‌ مخالفان و موافقان لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان، ابتدا در مورد کلیات این لایحه اعلام نظر کردند و در نهایت کلیات آن با ۱۱۹ رای به تصویب رسید.

سپس نمایندگان خانه ملت وارد جزئیات شدند و ماده (۱) لایحه را بررسی کردند.

این ماده تصریح می‌کرد: به منظور جبران بخشی از خسارت های مالی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل،‌ طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی)، کلیه ساختمان ها اعم از مسکونی و تجاری تحت پوشش اجباری بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار می گیرند.
نمایندگان ابتدا با تصویب اصل ماده (۱) مخالفت کردند و پس از به رای گذاشتن حذف این ماده نیز مخالفت خود را اعلام کردند.

در نهایت ابوترابی‌ فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت پیشنهاد ارجاع کل لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را به کمیسیون اقتصادی مطرح کرد.
سر انجام نمایندگان با ۱۴۵ رای موافق با ارجاع لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.

—————————————————————————————————————————————–
در صورتی که شما نیز مطالبی مفید برای انتشار دارید می توانید برای ما به وسیله یکی از روش های زیر ارسال کنید تا با نام خودتان و در صورت تمایل با لینک گروه تان انتشار یابد:
۱- ارسال مطالب به ID=@bidbargman در تلگرام
۲- ارسال به وسیله تماس با ما
۳- ارسال ایمیل به آدرس info(@)bidbarg.com

دیدگاهتان را بنویسید