همه گیر شدن تلگرام فرصت خوبی را برای شرکت های بیمه و نمایندگان بیمه ایجاد کرده است تا کانالی برای بیمه گذاران خود ایجاد کنند. سوالی که وجود دارد این است که نمایندگان و شرکت های بیمه برای جذب و حفظ مخاطب در کانال شرکت و نمایندگی بیمه چه مواردی را باید در نظر بگیرند

مخاطب شما بیمه گذاران هستند یا فعالان صنعت بیمه ؟

اولین مرحله در بازاریابی، شناسایی مخاطب می باشد. اینکه مخاطب شما بیمه گذاران باشند و یا فعالان صنعت بیمه دو استراتژی متفاوت را می طلبد. به شرکت های بیمه و نمایندگان پیشنهاد می شود مخاطب خود را در کانال تلگرام بیمه گذاران بالقوه و بالفعل در نظر بگیرند.

جذب مخاطب

با ساخت کانال، شما می توانید تا ۲۰۰ نفر از افرادی که شماره آنها در گوشی شما ذخیره هستند را در کانال اضافه کنید.
راه های زیادی برای مطلع کردن مخاطب شما برای حضور در کانال شما وجود دارد. می توانید لینک عضویت را در وبلاگ و یا وبسایت خود قرار دهید.
اصولا در شبکه های اجتماعی، جذب مخاطب از طریق تبلیغ در محیطی غیر از آن شبکه اجتماعی با اثربخشی کمی همراه خواهد بود. بنابراین، جذب مخاطب از دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، لاین، واتزآپ و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی و ایمیل چندان برای جذب مخاطب برای کانال تلگرام اثربخش نیست. اما می توانید برای شروع یکبار این روش ها را انجام دهید تا مطمئن شوید مخاطب خود را از این محیط ها جذب کرده اید، ولی تکرار این با اثربخشی کمی همراه خواهد بود.

با تبادل با کانال های دیگر نیز می توانید کانال خود را به اطلاع دیگران برسانید. تبادل در شبکه های اجتماعی به عملی گفته می شود که صاحبان دو کانال، تبلیغ همدیگر را بدون گرفتن هزینه به صورت تهاتری انجام می دهند. همچنین می توانید با پرداخت هزینه در کانال های دیگر تبلیغ کنید. برای جذب مخاطب مرتبط، سعی کنید در کانال های مرتبط با بیمه تبلیغ داشته باشید.
نگران مخاطب کم کانالتون نباشید. بگذارید مشتریان شما فکر کنند که خاص هستند. با آپدیت های روزانه مفید، بگذارید مخاطب شما از اینکه در کانال شما عضو هستند، خوشحال باشند.

حفظ مخاطب

حفظ مخاطب مهم تر از جذب مخاطب می باشد. شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباط با مشتری نوین محسوب میشوند. این کانال ارتباط با مشتری نباید صرفا تبدیل به تبلیغ خدمات بیمه ای نمایندگی بیمه شود. برعکس نمایندگان بیمه که بخش اعظمی از زندگی روزمره آنها مربوط به بیمه می باشد، مطالب بیمه ای بخش اندکی از زندگی روزمره بیمه گذاران می باشد. بزرگترین اشتباهی که برای کانال نمایندگی و یا شرکت بیمه ممکن است اتفاق بیوفتد، بمباران بیمه گذاران با مطالب بیمه ای است.

پست های کانال

مخاطب خود را بمباران مطالب بیمه ای نکنید. می توانید مطالب عمومی مانند تبریک روزهای مهم، شعر و جملات بزرگان، اتفاقات مهم روز رو اطلاع رسانی کنید. بگذارید مخاطب شما با برند شما و یا نمایندگی شما ارتباط برقرار کند. همچنین می توانید مطالبی مربوط به بیمه های تامین اجتماعی و بازرگانی را اطلاع رسانی کنید. در کنار این مطالب، بخشی رو هم می تونید به معرفی خدمات بیمه ای خودتون، تخفیف ها و شرایط ویژه تون اختصاص دهید.

ریزش اعضای کانال

ریزش کم اعضای کانال طبیعی است. به همین دلیل همواره می بایست با ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی مخاطبان بالقوه را از حضور و فعالیت در تلگرام با خبر کرد.

حفظ ارتباط دو طرفه

مهم ترین مزیت حضور در شبکه های اجتماعی، داشتن ارتباط دوطرفه با مشتریان می باشد. البته، یکی از محدودیت های کانال های تلگرام، یک طرفه بودن آن می باشد. سعی کنید با قرار دادن آیدی فردی که مسئول شبکه های اجتماعی است در قسمت توضیحات کانال، این ارتباط دو طرفه را حفظ کنید.

نویسنده: حسین حسینی تبار / مدیر ارشد اجرایی بیدبرگ

بیمه مارکتینگ , بیمه زندگی , خرید بیمه , بیمه تامین اجتماعی , قانون بیمه , قانون جذب , مدیریت ریسک , بیمه مرکزی , بیمه ایران , صنعت بیمه , بیمه خودرو , بیمه عمر , اخبار بیمه , مقاله بیمه , بازاریابی بیمه , کانال تلگرام بیمه , دانستنی بیمه

 

یک پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید به همه . من خیلی سوال درمورد بیمه های عمر وتامین آتیه پاسارگاد. عمر و سرمایه گذاری. تکمیل درمانی. Sosکارت. مستمری و بازنشستگی. و محاسبه سودهای حق بیمه و سپرده گذاری. محاسبه و فهمیدن کارمزدم از فروش یک بیمه نامه ۵۰تومانی.دارم. چون تازه وارد حرفه بیمه شدم.مدرکم ارشد عمران سازه هست..ولی علاقه زیاد به یادگیری و زدن دفتر بیمه و وارد شدن به بورس و سهام داران بیمه دارم. به لطف کم کاری نمایندم .هنوز کد نگرفتم و هیچ مطالبی نمیگه. همه جا مشکلمو و دردمو و سوال هامو .خواسته هامو مینویسم. خواهشا منو بیشتر یاری بفرمائید .واقعا از کانال و سایتهای بید برگ سپاسگذارم. من ازطریق این کانال ها مطالب زیادی آموختم. ولی کاش مطالب رو دسته بندی میکردید و هر قسمت بیمه عمر و…..رو تو یک دی وی دی یا بصورت صوتی یا جزوه در اختیار همه میگذاشتید و باقیمت مناسب میفروختید. چون خیلی ها مثل من سردرگم هستن. و نمیدونن ازکجا شروع کنن. ببخشید نوشته هام زیاد شد و باعجله نوشتم.با تشکر فراوان. وحید۳۴ساله از ارومیه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید