حداقل حقوق 96

حداقل دستمزد و حقوق کارگران برای سال ۹۶

حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی به رقم ۹/۲۹۹/۳۱۰ ریال (حدودا ۹۳۰ هزار تومان) برای ماه های ۳۰ روز رسید اما برای سایر سطوح افزایش ۱۲ درصدی بعلاوه ۶/۷۶۸ ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.

در راستای مصوبه شورای عالی کار، سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۹۶ به میزان ۱۲ درصد آخرین مزد (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) سال ۹۵ به اضافه روزانه ۶/۷۶۸ ریال(شش هزار و هفتصد و شصت و هشت ریال) افزایش می‌یابد.

با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۳۰/۹۹۷۷ ریال (سیصد و نه هزار و نه صد و هفتاد و هفت ریال) بند ۱ کمتر باشد.

نرخ پایه سنوات در سال ۹۶

نرخ پایه سنوات در سال ۹۶ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار هستند و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد. اعم ازا ین که حق سنوات یا پاداش پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشد یا خیر روزانه ۱۷/۰۰۰ ریال (هفده هزار یال) تعیین می گردد.

 تبصره: نرخ پایه سنوات کارگران مشمول طرح های طبقه مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و سقف آن در گروه ۲۰ به میزان ۲۲۶۰۰ ریال همانندسال گذشته خواهد بود و برای سایر گروه ها بر اساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبرانن خدمت اقدام خواهد شد.

به کارگران فصلی به نسبت به مدت کارکردشان در سال ۹۵ٰ میزان مقرر در این بند یا تبصره (۱ ) آن حسب مورد اقدام خواهد شد.

مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار ماهیانه ۱۱۰ هزار تومان از سوی کارفرمایان پرداخت می شود.

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید