در این مقاله سعی بر این شده است تا ضمن معرفی سامانه های سحاب و پایا و ساتنا به ویژگی و مزایای هرکدام و تفاوت سحاب ، پایا و ساتنا پرداخته شود

معرفی سحاب ، پایا و ساتنا

سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی سحاب برای انتقال وجوه بین کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی کاربرد دارد.

درصورتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که بخواهید از حساب بانکی خود وجهی را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور مستقیم به حسابی در یکی دیگر از بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها منتقل کنید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از خدمات سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساتنا یا پایا استفاده کنید.

اما اگر بخواهید از حسابی در دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها به حسابی در بانک مورد نظر خود انتقال وجه انجام دهید، باید از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ساتنا یا پایا در شعب بانکِ حساب مبدأ استفاده کنید.

ابزار استفاده از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سحاب

ابزار استفاده از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی سحاب در شعب ، دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوان شعبه است. کارمزد انتقالِ بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانکی مبالغ از طریق سحاب تا سقف ۱‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰ میلیون ریال،۵‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰ ریال است و برای مبالغ بیشتر، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازای هر ۱‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰ میلیون ریال،۲‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۰ریال به این کارمزد افزوده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
انتقال وجه از کارت به کارت دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها؛
شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با داشتن اصل کارت ملی و کارت بانکی خود و تکمیل فرم انتقال وجه بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانکی از طریق سحاب از دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوان شعب بانک مقصد ، برای انتقال وجه از کارت خود به کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها استفاده کنید. همانطور که پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از این گفته شده از رمز کارت (رمز اول) برای استفاده از کارت روی دستگاه کارتخوان استفاده کنید. توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود رسیدِ انجام انتقال را که دستگاه صادر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند برای تسویه حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های آتی خود نگه دارید.

انتقال وجه از کارت دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها به کارت خودی ؛
این خدمت در شعب بانک به تمامی افراد چه مشتری بانک باشند یا نباشند ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. با داشتن اصل کارت ملی وکارت مغناطیسی دیگر بانک-ها (به استثنای کارت بانک تجارت) و تکمیل فرم انتقال وجه بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانکی از طریق سحاب، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوان شعب بانک ، برای انتقال وجه از کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها به کارت استفاده کنید. برای انجام انتقال از طریق کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوان شعبه باید از رمز کارت (رمز اول) استفاده کنید. توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود رسیدِ انجام انتقال را که دستگاه صادر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند برای تسویه حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های آتی خود نگه دارید.

انتقال وجه از حساب به حساب سایر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها از طریق ساتنا و پایا
برای انتقال سریع مبالغِ بیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از ۱۵‌‌‌‌‌‌۰میلیون ریال از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ساتنا استفاده کنید. انتقال وجه از این طریق طی مدتی کوتاه (کمتراز ۲ ساعت) انجام می-شود.
چنانچه قصد انتقال مبالغ کمتراز ۱۵‌‌‌‌‌‌۰میلیون ریال یا درخواست انتقال وجه برای روزهای آتی را دارید از سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایا استفاده کنید. البته انتقال مبالغِ بیش-از ۱۵‌‌‌‌‌‌۰میلیون ریال و انتقال وجه به تاریخ روز نیز از طریق این سامانه امکان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر است.

آنچه برای استفاده از ساتنا یا پایا انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهید

برخی ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مزایای ساتنا

برخی ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مزایای پایا

سقف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انواع انتقال وجه بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانکی در بانک چقدر است؟

برخلاف انتقال وجه الکترونیکی، برای مبالغی که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت حضوری در شعب بانک انتقال داده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند محدودیتی وجود ندارد. اما کمترین و بیشترین مبالغ نقل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتقال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانکی، تابع قوانین و ضوابط بانک مرکزی ج.ا.ا به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرح زیر است.

بیمه,مقالات بیمه,بانک و بیمه,محصولات بیمه,بازار بیمه,بیمه زندگی,ساده زمانی,بیمه و سرمایه گذاری,پوشش بیمه ای,محصولات بیمه

دیدگاهتان را بنویسید