اگرچه از لحاظ سلامت روان بهتر است به شریک زندگی اطمینان داشت، اما ممکن است تجاوز یا شرایطی دیگری فراهم شود که نیاز به تشخیص رابطه جنسی نامشروع وجود داشته باشد.

در ایران رابطه جنسی فقط در قالب ازدواج موقت و دائم به صورت قانونی می باشد.

روابط جنسی خارج از ازدواج می تواند همراه با مجازات قانونی باشد. معاینات تخصصی در خصوص ادعای رابطه نامشروع یا تجاوز صرفا توسط پزشکی قانونی انجام می شود. بررسی و معاینه توسط پزشکی قانونی نیز صرفا با شکایت شاکی و یا اعلام جرم توسط ضابطین قضایی و با معرفی نامه مرجع قضایی صورت میگیرد.

در صورتی که در زمینه روابط نامشروع نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

تشخیص رابطه جنسی زن از جلو

در اثر رابطه جنسی، امکان این وجود دارد که ازاله پرده بکارت خانوم ها صورت پذیرد. اگرچه در شرایطی که پرده بکارت حلقوی یا ارتجاعی باشد، دخول به اندازه کافی صورت نگیرد و یا دیگر انواع روابط جنسی انجام شود، امکان این وجود دارد حتی بعد از چندین بار رابطه جنسی نیز آن رابطه قابل تشخیص نباشد.

تشخیص رابطه مقعدی

روابط جنسی از طریق مقعد آسیب های زیادی به عضلات داخلی و خارجی مقعد وارد میکند. لذا بستگی به تعداد دفعات دخول و همچنین میزان آسیب به مقعد دارد.

اما در مجموع عضلات مقعد به سرعت به ترمیم خود میپردازند و پس از گذشت مدتی  تشخیص رابطه دشوار و اظهار نظر قطعی توسط پزشکی قانونی امکان پذیر نیست. البته در مورد مفعولین حرفه ای مقعد تغییر شکل داده و عضلات اسفنکتر دچار شل شدگی میشوند که این علامت از نشانه های دخول مکرر می باشد.

تشخیص داشتن شریک جنسی یا تجاوز

در ادعای تجاوز یا رابطه نامشروع، باید حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از وقوع رابطه جنسی جهت نمونه برداری از ترشحات داخل واژن برای تست دی ان ای به پزشکی قانونی مراجعه نماید. چرا که پس از گذشت چند روز نمونه برداری و تست دی ان ای به دشواری امکان پذیر می باشد. در غیر این صورت تنها در صورت مرگ قربانی با خارج کردن رحم و آزمایشات مربوطه توسط پزشکی قانونی تشخیص دی ان ای ممکن می باشد.

در مورد تشخیص شریک جنسی یا متجاوز فقط در صورتی امکان پذیر است که پس از رابطه به پزشکی قانونی مراجعه و آثاری از فرد مورد نظر مانند پوست،مو، منی و یا …کشف شود که از طریق آزمایش DNA قابل شناسایی می باشد، در غیر اینصورت قابل تشخیص نیست.

تشخیص تعداد رابطه جنسی

پزشکی قانونی امکان تشخیص تعداد رابطه جنسی در گذشته را ندارد ولی در صورت وجود شرایط، امکان تایید اینکه رابطه جنسی صورت گرفته را دارد.

تشخیص رابطه جنسی قدیمی در گذشته و رابطه قبل  از ازدواج

در صورتی که از رابطه جنسی که منجر ازاله بکارت نشده باشد بیشتر از ۳ هفته گذشته باشد، علم پزشکی توانایی تشخیص شرکای جنسی سابق را ندارد.

در صورتی که در زمینه روابط نامشروع نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

رابطه نامشروع, طلاق

دیدگاهتان را بنویسید